Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koska kannettava tietokone vaihtoon?

tietokoneontietokone
28.02.2022 |

Olen ostanut yritys kannettavan vuonna 2010 uutena ja tässä sitä on pyöritelty tähän päivään asti, kuinka vanhoja koneita teillä muilla on käytössä? Pitäisikö pikku hiljaa alkaa ostamaan uutta? Tässä mun yritys koneessa on intel i5 core ja win 10 pro ja itellä ei mitään tajuu muutenkaa koneista myyjä silloin vain suositteli yritys konetta joka kanssa kestää, kun olin hakemassa jotain halpaa aceria tai mitä ties asusta silloin katselin : D

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaihdan parin vuoden välein. Olen koneen tehokäyttäjä, joten ei ole liian usein. Toki pärjäisihän sitä vanhemmallakin laitteella.

Vierailija
2/13 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just vaihdoin muistaakseni v 2015 ostetun win koneen.

Ostin MacBookin. 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän töissä yrityskoneita ja yleensä 2v kohdalla ne alkaa takkuamaan ja menee vaihtoon, oli merkki mikä hyvänsä.

Vierailija
4/13 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2010 on järkyttävän vanha tietokoneeksi. Itsellä 2011 ostettu tämä kone ja pidän tätä aivan museo laitteena mutta käytän vain nettiä niin siinä menee kyllä.

Vierailija
5/13 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, en tiedä. Oma (mac) on ostettu n. 2014. Muuten toimii, mutta ei ota langattomasti yhteyttä tulostimeen - mutta kaapelikytkennällä tulostaminen sujuu. Ehkä uusimista voisi vähitellen harkita...

Vierailija
6/13 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko39 kirjoitti:

Mä käytän töissä yrityskoneita ja yleensä 2v kohdalla ne alkaa takkuamaan ja menee vaihtoon, oli merkki mikä hyvänsä.

Mulla oli sama homma Windows-koneiden kanssa, mutta mäkkiin vaihdettuani tuota ongelmaa ei enää ole. Tällä hetkellä käytössä 12 vuotta vanha Macbook, joka toimii ongelmitta.

Vierailija
7/13 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä nyt 2 vuotta vanha peliläppäri. Pyörittää edelleen hyvin pelejä, toki olen kertaalleen poistanut kaikki tiedostot ja asentanut Windowsin uudelleen.

Pelittää edelleen täydellisesti, joten käytän siihen asti, että muutan ja saan säästettyä pöytäkoneeseen.

Sen jälkeen aion käyttää töiden tekemiseen ja videoiden muokkaamiseen.

N31

Vierailija
8/13 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohan mullakin vanha thinkpad vuodelta 2010 tai 2011 ja ei hidastele tai töki koska käytän pelkästään ihan perus käyttöön tietokonetta. Miksi menisin vaihtamaan uudempaa kun tämä täysin toimiva peli. ja win10 pystyi latamaan tähän suoraan. 

Vierailija
9/13 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli nykyinen kannettava toimii vielä kohtuullisesti, niin kannattaa odottaa kesään 2022 asti, jolloin kauppoihin tulevissa uusissa tietokoneissa pitäisi olla laajasti saatavilla ja valmiiksi asennettuna Windows 11 käyttöjärjestelmä.

Vierailija
10/13 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöytäkone Linuxin Mintillä, ostettu 2016. Kerran päivitetty käyttis uudempaan, sen tuki loppuu 2025, eli sinne asti tod. näk mennään tällä. Sai muuten Briteistä keskusyksikön edullisesti v. 2016 kun oli Brexit ja punnan kurssi romahti.

Vierailija
11/13 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosilukua ei kannata tuijoittaa. Tietokone vaihtoon sitten, kun sillä ei enää pysty tekemään niitä asioita, mitä sillä tarvisi tehdä. Jos saat kaiken tarvittavan tehtyä sujuvasti vanhallakin, miksi vaihtaa?

Mutta jos ohjelmat takkuaa, niin se on mielestäni riittävä syy vaihtoon.

Vierailija
12/13 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö ei ole jo W11 lähes kaikissa valmiina?

Vuoden 2010 laitteessa pahin pullonkaula lienee mekaaninen kiintolevy, jonka SATA-liitäntäiseen SSD:hen vaihtamalla kone vetristyy kummasti. Muutama kymppi hintaa. Käytännössä kannattaa laittaa Windows puhtaalta pöydältä.

Vierailija
13/13 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on vaihtanut 3-4 vuoden välein siksi, etteivät kestä pidempään.

Tuulettimet on menneet ja akut. Akun vaihto turhan kallista, kun ei itse voi vaihtaa. Tähän pitäisk tehdä laki ilmastosyistä, että pitää olla itE vaihdettavissa.