Myyrä, kausi 3 2022 Official
Myyrän 3.kausi alkaa MTV3 kanavalla, mtv-palvelussa ja C-moressa 3.4. Uusina kilpailijoina nähdään Pete Lattu, Pia Penttala, Miska Haakana, Olli Herman, Ilona Ylikorpi, Veeti Kallio, Dan "Uniikki" Tolppanen, Ilona Chevakova, Markus Pöyhönen ja Sabina Särkkä. Myyrän pääohjelman rinnalla esitetään myös Myyrä: Johtolangat-ohjelmaa jossa mukana vaihtuvien vieraiden lisäksi myös pudonneita kilpailijoita ja viime tuotantokauden Myyrä Mikko "Pyhimys" Kuoppala. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tassa-ovat-tulevan-myyra-kauden-kil… Tänne kaikki keskustelut Myyrän 3.kaudesta. Lets go :)
Katso lähetysajat : Myyrä - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (2857)
Vierailija kirjoitti:
Peten syke oli kuulustelussa n. 80 ja muilla yli 100, ei nuo sykkeetkään varmasti mitään aitoja ole, Peten sykkeiksi on voitu tuotannon puolelta laittaa mitä haluaa. Itselläni ei ole kyllä luottoa mihinkään, uskon myös että tuotannosta käydään tänne someen kirjoittelemassa naurettavia johtopäätöksiä.
En usko, että niitä on mitenkään väännetty. Petellä voi olla muita alhaisempi syke muutenkin. Tai muita rupesi jännittämään enemmän. Syöksyssä mainitsi että oli innoissaan ja unohti meditoida. Ehkä Pete veti itsensä ennen kuulusteluita johonkin zen-tilaan ja kuvittelee olevansa toinen henkilö. En osaa sanoa onko tälläinen mahdollista, mutta Petekin puhunut näyttelijäntyössä parasta olevan se kun pääsee olemaan joku toinen. Tollainen ei päde koko kisan aikana, koska se olisi liian rankkaa mutta satunnainen kuulustelu on eri asia. Mietin kanssa paljastettiinko tässä epäsuorasti, että Pete ehdotti jäätelölle menoa Miskalle?
Vierailija kirjoitti:
Paketin koodissa on 180-41, se saattaisi olla esim. Ollin pituus ja kengännumero.
Ollihan sanoi kengännumerokseen 44, joka vaikuttaa kyllä paljon uskottavammalta kuin 41, joka on melko yleinen kengänkoko naisilla
Onko sitten huonoa myyräilyä (todella huonoa näyttelemistä) vai halu vetää itseensä epäilyjä mutta mua ärsyttää edelleen Peten käytös siinä maalaus-tehtävässä! Siis kuka oikeasti selittäisi sen taulun etenkään nuoremman sukupolven ihmiselle (anteeksi, ei tarkoitus loukata ketään!), että "kaljaasi kultaisessa leikkauksessa" (tjsp)!? Siis tottahan toki kyseessä varmasti oli kaljaasi ja oli kultaisessa leikkauksessa... Mutta siis tällaisessa kilpailussa, ei taidekoulun illanvietossa, kun pitää jotakin nopeasti mutta silti tarkasti selittää! "Normaalitilanteessa" sitä lähtisi varmasti kuvailemaan tyyliin "x-värinen laiva, jossa x määrä mastoja, lähellä kuvan oikeaa/vasenta reunaa, ala-/yläsuunnassa keskellä" tai jotain tämänlaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä, että Pyhikin itse mukana olleena antoi lopulta niin paljon painoarvoa sille, mitä kilpailijat haastatteluklipeissä kertoivat epäillyistään ja äänestyskäyttäytymisestään, vaikka hänen pitäisi tietää, että niitä näytetään taktisesti valikoiden - ja milteipä perusti myyrävalintansa niihin.
Eiköhän tuo ole sovittu juttu. Pyhimyksen piti tuossa jaksossa herättää epäilykset johonkin muuhun, koska myyrä on jo niin selvä. Tosin, itse sanoin kilpailijoiden julkistuksessa, että Miska on myyrä, joten olisi aika hauskaa jos olisi.
Haastatteluissahan pelaajat voivat sanoa ihan mitä huvittaa. Miksi pyhi uskoo niitä
Vierailija kirjoitti:
Onko sitten huonoa myyräilyä (todella huonoa näyttelemistä) vai halu vetää itseensä epäilyjä mutta mua ärsyttää edelleen Peten käytös siinä maalaus-tehtävässä! Siis kuka oikeasti selittäisi sen taulun etenkään nuoremman sukupolven ihmiselle (anteeksi, ei tarkoitus loukata ketään!), että "kaljaasi kultaisessa leikkauksessa" (tjsp)!? Siis tottahan toki kyseessä varmasti oli kaljaasi ja oli kultaisessa leikkauksessa... Mutta siis tällaisessa kilpailussa, ei taidekoulun illanvietossa, kun pitää jotakin nopeasti mutta silti tarkasti selittää! "Normaalitilanteessa" sitä lähtisi varmasti kuvailemaan tyyliin "x-värinen laiva, jossa x määrä mastoja, lähellä kuvan oikeaa/vasenta reunaa, ala-/yläsuunnassa keskellä" tai jotain tämänlaista.
Varmaan vähän kaikkea, mutta Pete on myös taitelija. Aikaisemminkin käyttänyt erikoisia sanoja muissa yhteydessä kuin tässä formaatissa. Miskakin olisi voinut sanoa, että sanoppa Pete selkeesti nyt vaan kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan vähän kaikkea, mutta Pete on myös taitelija. Aikaisemminkin käyttänyt erikoisia sanoja muissa yhteydessä kuin tässä formaatissa. Miskakin olisi voinut sanoa, että sanoppa Pete selkeesti nyt vaan kaikki.
Minäkin olen puutarhuri :) Mutta jos vastaavassa kilpailutilanteessa pitäisi kuvailla vaikkapa kukkiva norjanangervo, en varmasti kuvailisi sitä ns. puolitutulle tyyliin "vaaleakukkainen, tiheä ja ohutversoinen kasvi" vaan sanoisin suoraan, että maalaa vihreä pensas, jossa on valkoisia roikkuvia oksia, ne on niitä kukkia".
En tunne Peteä tai ole koskaan tavannut, mutta seurannut somessa vuosia. Selkeesti esittää jollain tapaa tyhmää jossain tilanteissa. En siltikään keksi mitään syytä miksi Pete olisi vielä mukana kilpailijana. Jos ihan tosissaan olisi ollut pelkässä Piassa pitkään ja maininnut jonkun Yllärinkin.
Jos Miska olisi myyrä niin kumpi voittaisi Pete vai Olli?
En ole ennen seurannut tätä formaattia. Selittäisikö joku ystävällinen minulle, että voiko se Myyrä siis olla joku niistäkin, joka on jo tippunut? Anteeksi etukäteen 😂
Vierailija kirjoitti:
En ole ennen seurannut tätä formaattia. Selittäisikö joku ystävällinen minulle, että voiko se Myyrä siis olla joku niistäkin, joka on jo tippunut? Anteeksi etukäteen 😂
Ei voi.
Se on joku niistä jäljellä olevista.
Minä henk.koht olen seurannut silloin tällöin mutten pääse jyvälle ideasta. Minusta myyrä voi olla kuka vain En jaksa seurailla jotain merkkejä kun ne on niin sekavia.
Vierailija kirjoitti:
Pelin alussa on yksi myyrä ja loput kilpailijoita. Kilpailijoiden tehtävänä on selvittää kuka tämä myyrä on. Jaksossa putoaa aina yksi kilpailija, joka on vähiten hajulla siitä kuka myyrä on (myyrätesti). Se kuka on alusta asti arvannut/tiennyt/veikannut eli ollut myyrän henkilöllisyydestä parhaiten perillä, voittaa kerätyn rahasumman. Myyrä ei voi pudota eikä voittaa rahapottia.
Ymmärrän sen, että ammattislangilla kikkailu ärsyttää, kun kansankielisellä selostuksella saisi tulosta. En Petee tuosta kuitenkaan suoraa lynkkaisi, koska ohje tuollaiseen myyräilyyn on voinut tulla tuotannolta.
Miska olis toki voinut kysellä tarkennusta eikä vain antaa Peten vetää showta, ellei sitten halunnut testata Peteä ihan tehtävän loppuun asti. Miska oli kuitenkin fiksusti hiljaa siitä, että kaljaasi neuvottiin peilikuvana. Sehän on voinut jopa ratkaista Sabinan kohtalon, jos Miska on antanut ymmärtää, että Pete hoiti homman mallikkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelin alussa on yksi myyrä ja loput kilpailijoita. Kilpailijoiden tehtävänä on selvittää kuka tämä myyrä on. Jaksossa putoaa aina yksi kilpailija, joka on vähiten hajulla siitä kuka myyrä on (myyrätesti). Se kuka on alusta asti arvannut/tiennyt/veikannut eli ollut myyrän henkilöllisyydestä parhaiten perillä, voittaa kerätyn rahasumman. Myyrä ei voi pudota eikä voittaa rahapottia.
Myyräkin tekee myyrätestin, ainakin näennäisesti. Kysymykset kilpailijoille kun ovat tyyliin "onko myyrä mies vai nainen?" tai "oliko myyrällä tehtävässä 3 sinen paita?" myyrä itse tietysti tietää vastaukset eikä siksikään voi pudota.
Vierailija kirjoitti:
Joo pisti itsellekin silmään (tai korvaan) nuo Peten neuvot. Tarkoitus olin tehdä mahdollisen tunnistettava kopio maalauksesta ja Peten neuvot eivät olleet todellakaan selkeitä.
Mutta mutta.. viimeisessä jaksossa Miska kysyi Peteltä miksi Pete neuvoi Miskaa maalaamaan vääriin suuntiin. Näin ei muistaakseni ollut vaan Miska itse sekoitti vasemman ja oikean molemmissa tauluissa.
Hämärää toimintaa molemmilta.
Vierailija kirjoitti:
Saitkin jo muutaman vastauksen. Haluisin tarkentaa, että kilpailijat koittavat kartuttaa pottia suorittamalla tehtäviä. Myyrä pyrkii sabotoimaan tehtäviä ja pitämään voittopotin mahdollisimman pienenä. Joka jakson lopussa on tietokilpailu siitä, kuka myyrä on. Huonoiten tässä testissä pärjännyt tippuu. Eli putoaja ei ole se, ketä on epäilty eniten tai kuka on pärjännyt tehtävissä huonoiten. Koko ohjelman voittaja on se, joka osaa finaalissa vastata parhaiten myyrää koskeviin kysymyksiin esim. missä ryhmässä myyrä oli jossain tehtävässä. Mitä aikaisemmin myyrän tunnistaa, sitä paremmin kysymyksiin todennäköisesti osaa vastata. Jokaiseen myyrätestiin lähdetään kuitenkin puhtaalta pöydältä eli mitään pisteitä ei kauden aikana kerrytetä varastoon. Periaatteessa riittää, jos myyrän tunnistaa vasta finaalissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo pisti itsellekin silmään (tai korvaan) nuo Peten neuvot. Tarkoitus olin tehdä mahdollisen tunnistettava kopio maalauksesta ja Peten neuvot eivät olleet todellakaan selkeitä.
Mutta mutta.. viimeisessä jaksossa Miska kysyi Peteltä miksi Pete neuvoi Miskaa maalaamaan vääriin suuntiin. Näin ei muistaakseni ollut vaan Miska itse sekoitti vasemman ja oikean molemmissa tauluissa.
Hämärää toimintaa molemmilta.
Täällä on itseasiassa juuri tämä käyty läpi, että Miska kai maalasi itse tien väärään suuntaan, mutta Pete neuvoi laivan väärälle puolelle. Pete sanoi, että se kaljaasi on kultaisessa leikkauksessa oikean käden puolella. Ja se laiva oli vasemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peten syke oli kuulustelussa n. 80 ja muilla yli 100, ei nuo sykkeetkään varmasti mitään aitoja ole, Peten sykkeiksi on voitu tuotannon puolelta laittaa mitä haluaa. Itselläni ei ole kyllä luottoa mihinkään, uskon myös että tuotannosta käydään tänne someen kirjoittelemassa naurettavia johtopäätöksiä.
En usko, että niitä on mitenkään väännetty. Petellä voi olla muita alhaisempi syke muutenkin. Tai muita rupesi jännittämään enemmän. Syöksyssä mainitsi että oli innoissaan ja unohti meditoida. Ehkä Pete veti itsensä ennen kuulusteluita johonkin zen-tilaan ja kuvittelee olevansa toinen henkilö. En osaa sanoa onko tälläinen mahdollista, mutta Petekin puhunut näyttelijäntyössä parasta olevan se kun pääsee olemaan joku toinen. Tollainen ei päde koko kisan aikana, koska se olisi liian rankkaa mutta satunnainen kuulustelu on eri asia. Mietin kanssa paljastettiinko tässä epäsuorasti, että Pete ehdotti jäätelölle menoa Miskalle?
Sehän on ihan fakta, että Pete valehteli kuulustelussa. Sanoi, että ei ole tahallaan sotkenut tehtäviä, ja sitä tuskin uskoo kukaan. Pete joko on myyrä tai on monesti esittänyt myyrää, joka tapauksessa sotkenut useinkin. Ainoa muu vaihtoehto on, että on todella tyhmä. Mutta veikkaisin meidän kaikkien uskovan, että joko Olli tai Pete on myyrä ja se toinen on useaan otteeseen esittänyt muille myyrää.
Joko siis sykkeet ei pompanneet valehdellessa tai sitä ei näytetty. Voi siis siltä pohjalta valehdella ihan mistä vaan.
Myyrän finaalimainos pyörii paitsi se on viime vuoden mainos 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on ihan fakta, että Pete valehteli kuulustelussa. Sanoi, että ei ole tahallaan sotkenut tehtäviä, ja sitä tuskin uskoo kukaan. Pete joko on myyrä tai on monesti esittänyt myyrää, joka tapauksessa sotkenut useinkin. Ainoa muu vaihtoehto on, että on todella tyhmä. Mutta veikkaisin meidän kaikkien uskovan, että joko Olli tai Pete on myyrä ja se toinen on useaan otteeseen esittänyt muille myyrää.
Joko siis sykkeet ei pompanneet valehdellessa tai sitä ei näytetty. Voi siis siltä pohjalta valehdella ihan mistä vaan.
Pete myös vastasi, ettei ymmärtänyt Ollin kysymystä, mikä oli tietysti valhe. Tai toki tässäkin toinen vaihtoehto olisi se, että Pete on todella tyhmä :D
Pete on myyrä. Olen epäillyt häntä liki alusta lähtien.