Kannattaako käydä nyt uusimassa passit?
Onko uhka todellinen? Mitä tapahtuu jos tulee kiire poistua maasta ja ei ole passia?
Kommentit (16)
Oot petturi jos poistut maasta. Tommoiset petturit laitettaisiin saunan taakse.
Pakollinen ulikommentti maanpuolustusvelvollisuudesta :D
Olen itsekkin miettinyt vähän samaa. Oma passi on voimassa enää toukokuun alkuun.
Mä ainakin käyn uusimassa passini kun nykyinen vanhentuu huhtikuussa.
Jos ajattelit mennä Schengen-maiden ulkopuolelle eikä sulla ole henkilökorttia niin kannattaa. On normaalia olla jokin henkilöllisyystodistus voimassa.
Pienten lasten vanhemman näkökulmasta mietin passi asiaa. Heidän kanssa on kai enemmän kuin suotavaa poistua pikimmiten maasta turvaan jos sota syttyy?
Ap
ei ole voimassa olevaa passia/henkilökorttia, pääsisinkö silti poistumaan maasta, jos pysyttelisin kuitenkin euroopassa? Kyllähän aina välillä on puhetta paperittomista
Mä oon miettinyt ihan samaa, että pitääkö hommaa lapsille (2 ja 5v) passit ihan vaan tätä varten..
Pohjoismaihinhan pääsee ilman passia.
Kyllä voimassa oleva passi kannattaa aina olla.
Mietittiin samaa miehen kanssa. Mulla ja miehellä ihan henkilökortit, lapsilla ei niitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon miettinyt ihan samaa, että pitääkö hommaa lapsille (2 ja 5v) passit ihan vaan tätä varten..
Samaa mietin, mutta Nordean asiakkaana taitaa jäädä haaveksi. Huomenna olisin nostanut vähän enemmän rahaa mutta olen päivän jäljessä.
Tämä onkin erikoinen juttu, kun meillä aikuisilla suomalaisilla ei ole oikeutta poistua sotatilan aikana maasta. Vaikka ei olisi siis käynyt armeijaa. Minne meidän lapset siis laitetaan? Tietääkö kukaan onko olemassa jotain suunnitelmaa siltä osin?
Joo liity samalla Natoon, niin ei tarvi uudestaan sen takia lähteä.
up