Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rv 37 ja yhtäkkinen sf mitan nousu

Vierailija
23.07.2015 |

Eli olen nyt viikolla 37 ja yllättäen sf-mitta nousi viikon aikana 5 cm? Onkohan tässä syytä pelätä? Raskaus on alusta asti edennyt mallikkaasti ja nytkin vauvan liikkeet tuntuvat hyvin selvästi ja hän liikkuu kyllä todella paljon!

Kuitenkin näin ensimmäistä odottavana pelkää kaikenlaista; jotain väritöntä vuotoa on ollut: voisiko kyseessä olla lapsiveden vähentyminen ja siitä merkittävä mittaero kun hänellä on lisää tilaa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä yhdistäisi sf-mitan nousua lapsiveden vähentymiseen.

Minulla myös loppuviikoilla sf-mitta pomppasi käyrien yläpuolelle. Syynä melko iso vauva, ja se, että vauva viihtyi ylhäällä, kun monilla vauvat alkavat jo tuossa vaiheessa kiinnittyä lantioon. Ja ne käyräthän on keskiarvoista koottuja, joten jos vauvasi on keskivertoa ylempänä, niin se voisi selittää. Minulla vauva laskeutui lantioon vasta synnytyksen yhteydessä.

Voi olla, että pääset synnärille ultraan tsekattavaksi. Tai ainakin minä pääsin, mutta syynä siis epäily todella isosta vauvasta (oli n. 4 kg, eli ihan normaalikokoinen kuitenkin).

Vierailija
2/4 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ap.

Itseasiassa vauva on jo hyvin laskeutunut; ns. asemiin :)

Mutta ihanaa jos ei ole syytä huoleen; ehtii kotosalla miettiä kaikenlaista. Kiitos vastauksesta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ollut sama mittaaja noilla viimeisimmällä mittauskerroilla? Niissä voi tulla suurta heittoa mittaajan mukaan.

Varmasti laittavat eteenpäin tarkistettavaksi, jos on huoleen aihetta. Muutoin en olisi huolissani. Voi riippua niin vauvan asennosta mittaushetkellä tuo mitta.

Vierailija
4/4 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ap.

Mittaaja on ollut oikeastaan aina sama; aina käyrä on noussut ihan keskikohdin hyvin suoraviivaisesti; edellinen mitta oli siis 32cm ja nyt 37cm (meinasi merkata jopa 38). Nyt mitan otti kaksi eri ihmistä; varmuuden vuoksi.

Hmm, on tämä raskausaika vaan ihanaa. Toisaalta on myös ihanaa että vauva liikkuu paljon ja usein; mutta liikkeet eivät oikeastaan ole edes hiljentyneet? Välillä tuntuu että pikkunen tulee ihan nahasta läpi :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän