Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana ootteko juonut kahvia hyvällä omallatunnolla?

Vierailija
23.07.2015 |

Musta tuntuu kauhealta että kahvikupin jälkeen alkaa kauhea melske mahassa.
Kyllähän se jotain vauvallekin selkeästi tekee ja onko tarpeeksi tutkittua mitä sikiölle aiheuttaa, siten ihan välttämätöntä? No ei.

Kysynkin teiltä että joitteko te raskausaikana ihan huoletta?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan ihmisestä. Itse jos lopettaisin kahvin juonnin niin kärsisin kamalasta päänsärystä useita päiviä. Toisaalta saako vauva sitten maidosta sitä kofeiinia tarpeeksi, jos silläkin on sama taipumus päänsärkyyn kofeiinin puutteessa?

Vierailija
2/17 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä join minkä pahalta ololta pystyin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join.

Vierailija
4/17 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join ihan samalla tavalla kuin ennenkin. Verenpaineet olivat ok koko raskauden, joten en nähnyt siinä mitään ongelmaa.

Vierailija
5/17 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuisin juon pienen mukillisen, jossa puolet maitoa. Ekassa raskaudessa en juonut yhtään, mielestäni kahvi haisi niin pahalta.

Vierailija
6/17 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join ihan normaalisti 1-2 mukillista päivässä. Se vaan että yrjöilykautena laattasin heti aamukahvin jälkeen. +-=0

Vierailija
7/17 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join kyllä, tosin vain yhden kupin päivässä. En huomannut melskettä.

Vierailija
8/17 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join kyllä. En huomannu vauvassa eroa.

Vierailija
9/17 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, esikon odotusaikana join vähemmän mutta nyt en pysys hengissä ilman kahvia. Järkyttävä väsymys koko ajan, mutta arki täytyy pyörittää. Oliski mahdollisuus nukkua ja levätä väsymystään, mutta viime yönäkin nukuin ehkä 6h pätkissä, kun vuorotellen masutyyppi ja esikoinen pompotti hereillä.

Vierailija
10/17 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon 0-2 kuppia päivässä. Kolmehan saisi juoda neuvolan ohjeiden mukaan.

Minulla myös alkaa kova potkiskelu kahvin jälkeen, mutta toisaalta myös makean jälkeen. Molempia nautin sen verran mikä hyvältä muuten tuntuu, potkuista viis. :)

RV 23+2

Vierailija
11/17 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin join ihan samalla tavalla kuin ennenkin. Kaikkien kolmen raskauden aikana.

Vierailija
12/17 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on itse asiassa hyvinkin paljon tutkimustietoa, esim. pari vuotta sitten omana raskausaikanani Ruotsissa tehty laaja, kymmenistä tuhansista raskauksista kerätty tutkimus. Siinä päädyttiin kofeiinimäärän rajaamista muistaakseni pariinsataan milligrammaan, joka vastaa noin kahta-kolmea desiä kahvia. Kahvilaatujen kofeiinimäärissä kun on suuria eroja, ja itse asiassa perinteinen suomalainen kahvi on kofeiinipitoisimmasta päästä. Suurempia määriä juoneiden äitien todettiin synnyttävän keskimääräistä aiemmin, ja vauvojen syntymäpainon todettiin olevan alhaisemman. Mitään neurologisia poikkeamia ei todettu, toisin kuin alkoholin aiheuttamana. Itse join raskausaikana kahvia ehkä juuri 2 dl aamulla ja aamupäivällä. Sikiöön tällä ei ollut ainakaan virkistävää vaikutusta, koska varsinkin kolmannella neljänneksellä vilkkain aika oli iltaisin ja alkuyöstä.

Vierailija
13/17 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja neuvolasuositus kofeiinin määräksi on muuten 300 milligrammaa, eli tuo ruotsalaissuositus on hitusen matalampi. -13-

Vierailija
14/17 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juonut kahvia raskauden aikana ollenkaan ja imetyksen aikana joka toinen päivä yhden mukin. Jos päähän särkee ota särkylääke ja älä kahvia juo jos välität vauvan voinnista.

Vierailija
15/17 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi nostaa verensokeria, siinä syy vauvan liikuskeluun. Mukillista enempää ei päivässä suositella.

Vierailija
16/17 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:46"]Tästä on itse asiassa hyvinkin paljon tutkimustietoa, esim. pari vuotta sitten omana raskausaikanani Ruotsissa tehty laaja, kymmenistä tuhansista raskauksista kerätty tutkimus. Siinä päädyttiin kofeiinimäärän rajaamista muistaakseni pariinsataan milligrammaan, joka vastaa noin kahta-kolmea desiä kahvia. Kahvilaatujen kofeiinimäärissä kun on suuria eroja, ja itse asiassa perinteinen suomalainen kahvi on kofeiinipitoisimmasta päästä. Suurempia määriä juoneiden äitien todettiin synnyttävän keskimääräistä aiemmin, ja vauvojen syntymäpainon todettiin olevan alhaisemman. Mitään neurologisia poikkeamia ei todettu, toisin kuin alkoholin aiheuttamana. Itse join raskausaikana kahvia ehkä juuri 2 dl aamulla ja aamupäivällä. Sikiöön tällä ei ollut ainakaan virkistävää vaikutusta, koska varsinkin kolmannella neljänneksellä vilkkain aika oli iltaisin ja alkuyöstä.
[/quote]
Aijaa. Minä join monta kupillista. Vauva käynnistettiin rv 42 ja painoi 4500g. No nää nyt on näitä, mutta kuitenkin. :)

Vierailija
17/17 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolan ohjeissa taisi olla suositus, että max. 3 kuppia päivässä. Itse olen juonut satunnaisesti 0-3 kupillista viikossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän