Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmeessä saan passin, kun poliisiasemalla ei ole yhtään aikaa varattavissa?

Vierailija
28.02.2022 |

Joudun käymään siellä, kun aiempi passi vanheni eikä ole muita virallisia henkkareita.
Helsingissä siis. Aikoja ei ole myöskään Vantaalle tai Espooseen.
Pääseekö tiskille asti, jos vaan menee jonottamaan?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä varasin ajan viime vuoden puolelle ja kun kävin lupapisteessä, niin oli kokonaista 2 henkilöä siellä, me molemmat oltiin ajanvarauksella ja tiskille olisi aika helposti päässyt sellainenkin jolla ei ole ajanvarausta. Katso joku ti,ke,to iltapäivän hetki (esim. klo 13-15 välillä), niin luultavasti pääset lyhyellä jonotuksella.

Meillä täällä maalla ei ole jonotussysteemiä ollenkaan. Itse kun kävin vuosia sitten, olin liikkeellä ennen varattua aikaa.

Kävin kysymässä josko pääsisin aiemmin. Virkailija sanoi että ei onnistu. Siellä se teki jotain, ei yhtään asiakasta.

Odotin yli tunnin oven ulkopuolella, eikä ihmisiä kulkenut ulos tai sisään.

Myöskin valmiiden papereiden noutoon piti varata aika, niitäkään ei ollut silloin kun papereiden pitäisi olla saapunut.

Kun lopulta menin, niin ei silloinkaan ollut muita asiakkaita, virkailija alkoi kaivaa korttejani heti oven avattuani, ja ehkä se puoli minuuttia meni kun olin ulkona.

Onhan niillä nyt tietysti muutakin hommaa, mutta aika tehotonta tuntuu olevan ainakin täällä päin.

Vierailija
22/50 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUOM! AIKOJA ON PALJON VARATTAVISSA VAIKKA JÄRJESTELMÄ VÄITTÄÄ ETTEI OLE! Jos annat postinumeron tai paikkakunnan nimen kuten järjestelmä ehdottaa niin saat listan asemista joissa kaikissa todennäköisesti "Ei vapaita aikoja", eikä asemaa pysty edes valitsemaan jotta selaisi kalenteria. MUTTA! kas jos klikkaat asemaa kartalla niin pääsetkin selaamaan kalenteria ja sain äsken erittäin hyvän 8:15 aamuajan vain reilun viikon päähän. Ja siellä oli erittäin monta muutakin aikaa varattavissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eu han on rajaton eli mihin tarvitte passia? Menettekö kauemmas?

Vierailija
24/50 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se passi vanheni nyt eikä joskus viime vuosikymmenellä niin sen pitäisi olla jo uutta tyyppiä jossa on biometrinen tunniste mukana.

Sen saa uusittua ihan netissä käymättä poliisilaitoksella. Jopa passikuvan voi ottaa itse ja tallettaa poliisin serverille mutta tekniset vaatimukset ovat aika pikkutarkkoja.

Vierailija
25/50 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse uusin passin viimeksi kun viimeiset 10v passit vanhenivat ja pk-seudulla oli viikkojen jonot joka paikkaan.

Tuli työmatkoja maahan jossa vaadittiin passilta 6kk voimassaoloaikaa joten en tajunnut ajoissa sen olevan jo "vanhentunut"

Ruksin kaikki lähellä olevat paikkakunnat ja sain ajan Tammisaaresta kolmen päivän päähän. Eipä sinne kauaa autolla ajanut Espoosta - työajalla toki.

Ruuhkasta huolimatta passi oli R-kioskissa kolmessa päivässä kun ystävällinen virkailija laittoi merkinnän kiireellisyydestä.

Vierailija
26/50 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä asemalle, missä ei ole tungosta (jonoa). Esimerkiksi Porvoossa yleensä kansliassa ei ole ketään virkailijoiden lisäksi, ja sinne pääsee heti asioimaan menemällä vaan sinne. Aikaahan ei ole pakko varata, vaan voi vaan mennä sinne.

Ajanvaraussysteemissä voi olla 1-2 kuukaudenkin ruuhka, kun niitä aikoja on niin harvoin ja vähän siellä systeemissä, ja ne ovat yhteisiä kaikille. Todellisuudessa paikan päälle menemällä pääsee heti asioimaan.

Nykyään siis tommosen asian voi hoitaa missä vaan asemalla, missä vaan käsitellään passiasioita. Kannattaa valita rauhallinen asema jostain toisesta kaupungista, jos omassa kaupungissa on ruuhkaa.

Vierailija
27/50 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä varasin ajan viime vuoden puolelle ja kun kävin lupapisteessä, niin oli kokonaista 2 henkilöä siellä, me molemmat oltiin ajanvarauksella ja tiskille olisi aika helposti päässyt sellainenkin jolla ei ole ajanvarausta. Katso joku ti,ke,to iltapäivän hetki (esim. klo 13-15 välillä), niin luultavasti pääset lyhyellä jonotuksella.

Meillä täällä maalla ei ole jonotussysteemiä ollenkaan. Itse kun kävin vuosia sitten, olin liikkeellä ennen varattua aikaa.

Kävin kysymässä josko pääsisin aiemmin. Virkailija sanoi että ei onnistu. Siellä se teki jotain, ei yhtään asiakasta.

Odotin yli tunnin oven ulkopuolella, eikä ihmisiä kulkenut ulos tai sisään.

Myöskin valmiiden papereiden noutoon piti varata aika, niitäkään ei ollut silloin kun papereiden pitäisi olla saapunut.

Kun lopulta menin, niin ei silloinkaan ollut muita asiakkaita, virkailija alkoi kaivaa korttejani heti oven avattuani, ja ehkä se puoli minuuttia meni kun olin ulkona.

Onhan niillä nyt tietysti muutakin hommaa, mutta aika tehotonta tuntuu olevan ainakin täällä päin.

Ei niillä ole enää muuta puuhaa, kun ajokorttiasiat yms. on siirretty poliisilta pois.

Tuo ajanvaraussysteemi luo mielikuvan ruuhkista, jotta poliisin kanslioista ei vähennettäisi virkailijoita. Todellisuudessa suurimman osan ajasta virkailijoilla ei ole mitään tekemistä, kun ihmiset eivät älyä vaan mennä sinne ilman ajanvarausta. Ajanvaraushan ei ole pakollinen, vaan voi vaan mennä asioimaan.

Vierailija
28/50 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Passit haetaan konsulaatista eikä poliisiasemalta. Nyt valoja päälle tuularit! 

Kerrotko vielä missä Suomen konsulaatti (tai ehkä peräti suurlähetystö?) sijaitsee pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
29/50 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo ala-arvoisesti hoidettu systeemi.Muissakin virastoissa tehdään ylitöitä kun ruuhkaa, esim.KELA:lla jatkuvasti ylitöitä että saadaan ruuhkaa purettua.Miksi poliisiasemaa ei voi pitää vaikka lauantaisin auki passiasioissa että saadaan ruuhka purettua tai lisää henkilöitä passijonojen purkuun.Tässä asiassa johto ei kyllä osaa toimia.

Vierailija
30/50 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIHIN tarvitte passia?

Vierailija
31/50 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä uusi ajanvaraussysteemi hukkaa aivan älyttömästi poliisin resursseja. Itsekkin olen muutamia kertoja käynyt hoitamassa jotain asiaa ajanvarauksella ja valehtelematta voi sanoa että asiakkaat viel ajasta enintään 30% ja lopun aikaa vikailijat pyörittelee peukaloita, koska varattu aika on ollut aivan ylimitoitettu asian hoitamiseen ja aika moni asiakas jättää saapumatta. Jonotus on systeemi on varmasti ollut virkailijoille paljon stressaavampi ja äryttänyt asiakkaista, mutta on se ollut paljon tehokkaampi. Ei sekään ole kivaa että ensimmäiset vapaat ajat on jossain kahden kuukauden päässä.

Viimeksi kun hain passia, niin kyllä virkailijat toimivat niin, että ottivat jonottavia asiakkaita, jos ajan varannut lähti tai ei ollut tullut lainkaan paikalle. Eivät he siellä peukaloitaan pyöritelleet

Vierailija
32/50 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse käydä asemalla jos passisi on vanhentunut max 1v sitten ja olet viimeksi uusinut passin asemalla!!!

Älkää ruuhkauttako asemia turhaan!!!!

Vierailija
33/50 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eu han on rajaton eli mihin tarvitte passia? Menettekö kauemmas?

Ei ole kuin arabeille.

Vierailija
34/50 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Joensuussa ei myöskään saanut netistä aikoja.

Paikan päälle vaan jonottamaan...

Alle 2 tuntia ja homma oli sillä selvä.

Vierailija
35/50 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos passi vanhentunut äskettäin niin pitäisi saada myös netissä tilattu, ainakin mies sai viime kesänä.

Jos ei ole vanhentunut niin saako ongelmitta vielä netin kautta? Mikä tämä kauhea ryysis nyt on?

Vierailija
36/50 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passihan haetaan nykyään sähköisesti. Googlaa Hae passia. Siellä selkeät ohjeet. Käy passikuvassa ja kuvaamo laittaa kuvan sähköisesti poliisille. Googlaa Hae passia. Selkeät ohjeet. Passin voit noutaa haluamastasi toimipaikasta, esim. r kioskilta. Googlaa Hae passia.

Vierailija
37/50 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Passihan haetaan nykyään sähköisesti. Googlaa Hae passia. Siellä selkeät ohjeet. Käy passikuvassa ja kuvaamo laittaa kuvan sähköisesti poliisille. Googlaa Hae passia. Selkeät ohjeet. Passin voit noutaa haluamastasi toimipaikasta, esim. r kioskilta. Googlaa Hae passia.

Juu, mutta sormenjälkien anto ei käy netin kautta.

Vierailija
38/50 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman ajanvarausta heti aamusta jonotta! Pasilan poliisiasemalla Helsinki on vuoro numerot.Ota evät mukaan ja varaa siihen päivään aikaa!

Vierailija
39/50 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, mutta sormenjälkien anto ei käy netin kautta.

Ok. Ajattelin, että passin uusiminen oli.

Vierailija
40/50 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen myös menemään sinne esim. varttia vaille ennen kuin aukeaa, niin ei tarvitse kauaa odotella. Niitä nettiaikoja kun ei tosiaan saa :(

Mä taas suosittelisin menemään iltapäivällä. Aamulla menee kaikki. Pari viikkoa sitten kaveri jonotti lounasaikaan kaksi tuntia, itse menin seuraavana päivänä iltapäivällä, jonotin 30min.