Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä tästä pohjasta? (Kastelli, Valokaari)

Vierailija
22.07.2015 |

Niin, mitä ajatuksia kyseinen pohja herättää? Muuttaisitteko jotakin?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kastelli.fi/Talot/Valokaari/Valokaari-168/

Tää olisi hyvä laittaa viestiin -_- Sorry!

Vierailija
22/52 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin otsikon "mitä mieltä tästä pojasta"  ja aattelin, että joku aikoo nimetä lapsensa Kastelliksi tai Valokaareksi. Ohis, sori.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihana ja tyylikäs! Onnea hienolle talolle ja kodille!

Vierailija
24/52 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian iso. Energiakustannukset suuret. Tulevaisuudessa vaikea myydä.

Vierailija
25/52 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin sisäänkäynnin viereisestä makuuhuoneesta isomman siirtämällä sisäänkäyntiä enemmän oikealle. Pienentyneestä työhuoneesta tekisin vaatehuoneen eteisen yhteyteen.

Vierailija
26/52 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau. Paras näkemäni pohja pitkään aikaan ja mä olen haaveillut tähän saakka Kannustalosta toimivien pohjien vuoksi. Loistava!

Vierailija
27/52 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mahdollista, en laittaisi (kuten kuvassa) keittiön keskelle ruokapöytää, vaan saarekkeen jonka äärellä voi istuksia.

Vierailija
28/52 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuossa makuuhuone ruokailutilan "takana"..?

Vierailija
29/52 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan mun makuun. Todella haastava olohuone sisustettavaksi ja omituinen tuo makuuhuone ruokailutilan ja keittiön välissä. Toisaalta itse tykkään perinteisemmästä pohjasta, joten en välttämättä ole oikea henkilö arvostelemaan. Jokaisella makunsa :)

Vierailija
30/52 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yks lemppari näistä taloista, mitä jo aiemmin oon katsellut. Harvinaisen toimivan oloinen pohjakin jo valmiiksi.. Tuo keittiön saareke olisi kyllä hieno lisäys.

Vierailija
31/52 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattele etuovesta kuvia noista valokaarista sisustettuna. Se on ilmeisesti aika hankala kohta sisustaa se kaareva osa. Moni ei ole onnistunut kovin hyvin.

Vierailija
32/52 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana. Ja ihana että on pukuhuone tossa kylppärin ja saunan yhteydessä. Toki nuo pikkumakuuhuoneet on säälittäviä jos on lapsia koska TE kaikki tunhgette lapsenne niihin kopperoihin. En tajua miksi vanhemmat ottaa aina sen isoimman makkarin ja siellä makkarissa on vain se sänky. Vaikka lapsethan ne sitä leikkitilaa tarvii. Sitten voivotellaan väsyneinä kun lelut ympäri taloa. Eihän niissä puhelinkopeissa mahdu leikkimään.

Vierailija
33/52 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuota vähän muokkaisin, mutta mä olenkin nipottaja ;)

- Toinen suihku. Esimerkiksi tuohon eteisen wc:hen, ottaisi vaatehuoneesta tilaa sille. Noin isossa talossa asuu varmasti enemmän väkeä, joten useammalle suihkulle on tarvetta.

- ...mistä päästäänkin siihen, että lisäisin saunan pesuhuoneeseen toisen suihkun. Oi, olen suihkufani.

- Mä myös pidän vähän outona tuota yhtä huonetta ruokailutilassa. Jos mahdollista, vaihtaisin sen ja keittiön paikkaa (keittiössä säilyisi tuo ihana ikkuna / ihanat ikkunat!)

- Viimeisenä tekisin ehkä, ehkä, ehkä pienen seinän tuohon takkaseinän viereen, niin, että siihen jäisi kuitenkin kulkuaukko. Se lisäisi hieman yksityisyyttä vessassakävijöille.

- Isoksi taloksi tuossa on aika vähän säilytystilaa vaatteille. Terkuin vaatefriikki ;D

PLUSSAA:

- Ei käyntiä saunatiloihin kodinhoitohuoneen kautta (!!!)

- Ihan ok:n kokoiset huoneet

- Tuo olohuoneen ikkunaseinä on I-HA-NA!

Nämä tuli mieleen :) Mutta siis on tosi kiva pohja, kelpaisi itselle tuollaisenaankin :D

Vierailija
34/52 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienen pieni eteinen. Mihin käytetään ruokailutilaa? Ihan turhia neliöitä siis.

Itse siirtäisin eteistä oikealle ja poistaisin sen työhuoneen -> iso eteinen ja vaikka vaatehuone tms tilalle (samalla kulmakamarista tulisi suurempi. ja keittiöö vasemmalle jolloin sen talana oleva kamari suurenis. Ruokailutilasta tulis kirjasto/vierashuone.

Vierailija
35/52 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihastuin tähän aikanaan, kun talopaketteja selailtiin, minusta ihanan väljät tilat ja ihan hyvin toimiva pohja. Harmi, että tämän löysin n. Viikko oman talon pystytyksen jälkeen!

Vierailija
36/52 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on 16 kulmaa, joista 8 on täysin turhaa kikkailua! Jokainen kulma maksaa muistaakseni 10 000 e ylimääräistä, joten itse miettisin, onko oikeasti sen arvoista. Sauna on ihan turhaan vinosti.

Tuossa on vähän kaappitilaa ja paljon hukkatilaa. Jos olisin lapsettoman pariskunnan toinen osapuoli, saattaisin harkita. Siirtäisin teknisen tilan ja kodinhoitohuoneen tuulikaapin vieressä olevan huoneen paikalle ja tekisin ison makuuhuoneen.

Vierailija
37/52 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 22:52"]

Ihana. Ja ihana että on pukuhuone tossa kylppärin ja saunan yhteydessä. Toki nuo pikkumakuuhuoneet on säälittäviä jos on lapsia koska TE kaikki tunhgette lapsenne niihin kopperoihin. En tajua miksi vanhemmat ottaa aina sen isoimman makkarin ja siellä makkarissa on vain se sänky. Vaikka lapsethan ne sitä leikkitilaa tarvii. Sitten voivotellaan väsyneinä kun lelut ympäri taloa. Eihän niissä puhelinkopeissa mahdu leikkimään.

[/quote]

Ohis, olen samaa mieltä. Meillä kaikilla on pienet huoneet (tuskin edes tuota kymmentä neliötä, asutaan vuokralla) ja lapset on tervetulleita leikkiensä kanssa olohuoneeseen. Ja kaverit kanssa, on kivaa tutustua samalla lasten (ja yhden teinin) ystäviin. En voi ymmärtää sitä, että lasten leikit rajoitetaan tasan sinne omaan huoneeseen. Tosin mä sain lapsena leikkiä koko talossa vapaasti, niin sieltä varmaan tulee tämä ajatusmalli.

Vierailija
38/52 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistavan pieniä huoneita. Olohuone on läpikulkuhuone. Kodinhoitohuoneesta ei ole pääsyä kylppäriin. Keittiö on hankala, ruokapöytä on vähän pullahtanut ulos ruuanlaittotilasta. Vain suurin makuuhuone on ok. Eteisen viereisen makkarin kohdalla repisin väliseinän pois ja tekisin siitä kulmauksesta tilavan eteisaulan. Mahtuu niin vauvanvaunut kuin teinin jääkiekkokamatkin. Keittiön takaisesta tilasta tekisin varaston tai harvoin käytettävän vierashuoneen tai ehkä jonkinlaisen pelihuoneen tms. Tämä talo on tarkoitettu lapsettomalle pariskunnalle, lapsille tässä ei ole tilaa.

Vierailija
39/52 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

OH, keittiö ja ruokailutila syövät aivan valtamäärän neliöitä tästä talosta. Makuuhuoneisiin ja pesutilaan olisi pitänyt saada enemmän neliöitä kun ottaa huomioon talon kokonais neliömäärät. Ja millaiset ilmansuunnat teidän tontilla on? Mihin ilmansuuntaan tuo valokaari asettuisi? Ilmaston lämpenemisen vuoksi talo saattaa lämmetä liikaa kesälllä, jos on isot ikkunat etelään. Jäähdyttäminen on kallista. Me rakennettiin katetut terassit etelä-ikkunan taaksen tämän vuoksi. (Auriunko lämmittää kovasti, vaikkei ulkolämpötila oliskaan suuri.)

Vierailija
40/52 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi toimivampi, jos keittiö olisi työhuoneen kohdalla, ruokailutila keittiön kohdalla ja se työhuone voisi sitten olla ruokailutilan kohdalla. Ihan jo siitä syystä, ettei tarvitse kauppakasseja kantaa yhtään ylimääräistä, kun keittiö on lähempänä sisäänkäyntiä, tapahtui "arkikulkeminen" sitten pääovesta tai kodinhoitohuoneen kautta. Kannattaakin miettiä tonttia ja talon pohjaa suunnitellessa ilmansuuntien lisäksi myös se, mihin autotalli/-katos sijoittuu sisäänkäynteihin nähden. Nykyisessä pohjassa jää myös ihan turha käytävä työhuoneen ja keittiön välille, eteiskaapiston kohdalle. Siitäkin syystä uusi huonejärjestely olisi minun makuuni toimivampi.

Suurempia makuuhuoneita lapsille en välttämättä kaipaisi, sillä loppujen lopuksi se aika, minkä lapset käyttävät huonetta leikkimiseen, on melko lyhyt. Lisäksi teillä on tuo työhuone, josta voisi tehdä sitten teini-ikäisten oleskelupaikan pelikonsoleineen, jos haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme