Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tili miinuksella ja rahaa tulossa ens kuussa (: (: (:

Vierailija
22.07.2015 |

Meni kaikki kaverin polttarikustannuksiin ja häävaatteiden ostoon. Ja pitäis viikonloppuna muka vielä mennä toisen kaverin synttäreitä juhlistamaan kun täyttää pyöreitä vuosia. 

Vähän kyllä rupes naurattamaan -0,13 euroa kun verkkopankkiin kirjauduin :D Onneks on pakastimessa ruokaa varmaan pariksikin viikkoa... Käteistä on 11,17 euroa.

Onneks kesä kaikkine kissanristijäisineen on vain kerran vuodessa!

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siitä saattaa tulla se 10 euron ilmoitusmaksu, joka peritään, kun pankki lähettää kotiin lipareen tilinylityksestä. Ainakin OP teki näin, mikäli on pitkään miinuksella eikä ennen ainakaan välittänyt siitä, että minkä verran on miinuksella. En tiedä miten nykyään, kun ei ole tuon kerran jälkeen ikinä ollut enää miinuksella.

Vierailija
22/28 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 21:39"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 21:35"]

Sitten ap:ta vasta naurattaakin, jos tulee yllättävä lasku tai sairastuminen, joka vaatii lääkkeitä (esim. antibiootit). 

Mutta oikeasti, ei kukaan kaveri ihan sentään sen arvoinen ole, että pitää juhlien takia vetää tili miinukselle. Itse en ainakaan haluaisi, että kukaan kaverini minun häideni, polttarien, synttäreiden, kissan nimipäivien jne. takia joutuu vetämään tilin tappiin.

[/quote]

Meillä on erilaiset arvostukset kavereille. Jos kerran kuudessa vuodessa näin tapahtuu niin siihen on oltava varaa. Vaikka väkisin. Raha on vain rahaa, mutta kavereita ei korvaa mikään.
[/quote]
No, jos kerran kuudessa vuodessa on jotkut isommat pippalot, niin onhan siinä 6 vuotta aikaa säästää. Ei tarttis tiliä miinukselle laittaa. Mutta ehkä on kivempaa syödä näkkileipää kuin suunnitella ja säästää etukäteen. ;) ohis...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne oli mulla pari vuotta sitten.

no, laitoin fb.ssä viestiä olisko jollakin lainaa mulle mekkoa. Sain monta viestiä. Ja mekon.

kun oli polttarit, sanoin kaasolle mulla ei ole varaa tulla.

kaaso laittoi listan kuluista, mm puistopicnic.

mä lopulta hoidin osuuteni hoitamalla puistopicnicin, olin saanut joululahjaksi skumppaa, toin ne

ja yhdessä vaihtokaupassa sain vartalonkuorintavoiteita ja muita vst. Nämä käytettiin sitten morsiussaunassa.

myös 5 lounasseteli oli jäänyt yhdestä vaihtokaupassa, ne laitoin omaan ruokaani ja morsiamen ruokaan ravintolassa.

morsian on myynnin ammattilainen joten tein hänelle aiheeseen sopivia myyntiartikkeleita repullisen. Päivän aikana morsian myi ne ja sai rahoilla itselleen kaulakorun häihinsä. On siis oikeesti hyvä myymään !

Tänä päivänä jokainen tuntee jonkun, joka on työtön, vähävarainen tai kumpiakin.

yksissä häissä asuimme n 10 vierasta samassa huoneessa.

sängyt seinää vasten ja siskonpeti. Itse toin rinkalla oman ohuen patjan, tyynyn ja makuupussin, aamiaiselle en mennyt, vaikka valtaosa menikin. Maksoi yöpyminen muistaakseen 15 e. Ei ihan laillista mutta elämä on.

Vierailija
24/28 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 21:39"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 21:35"]

Sitten ap:ta vasta naurattaakin, jos tulee yllättävä lasku tai sairastuminen, joka vaatii lääkkeitä (esim. antibiootit). 

Mutta oikeasti, ei kukaan kaveri ihan sentään sen arvoinen ole, että pitää juhlien takia vetää tili miinukselle. Itse en ainakaan haluaisi, että kukaan kaverini minun häideni, polttarien, synttäreiden, kissan nimipäivien jne. takia joutuu vetämään tilin tappiin.

[/quote]

Meillä on erilaiset arvostukset kavereille. Jos kerran kuudessa vuodessa näin tapahtuu niin siihen on oltava varaa. Vaikka väkisin. Raha on vain rahaa, mutta kavereita ei korvaa mikään.

[/quote]

Ja kaveruus on kaveruutta vaikka rutiköyhänäkin. Vai olisitko lentänyt tapahtumasta pihalle, jos olisi ollut päällä liian halpa mekko?

Joksenkin outoa arvottaa ystävyys rahalla ja sillä, paljonko sitä rahaa laittaa ystävien tapahtumiin. 

Mutta miksi oikeastaan edes valitat tilannettasi, kun kerran näytät kuitenkin olevan kaikenkaikkiaan tyytyväinen?

Vierailija
25/28 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 21:45"]

No siitä saattaa tulla se 10 euron ilmoitusmaksu, joka peritään, kun pankki lähettää kotiin lipareen tilinylityksestä. Ainakin OP teki näin, mikäli on pitkään miinuksella eikä ennen ainakaan välittänyt siitä, että minkä verran on miinuksella. En tiedä miten nykyään, kun ei ole tuon kerran jälkeen ikinä ollut enää miinuksella.

[/quote]

Mulla tili op:ssa ja tili ollut kuluvan vuoden aikana miinuksella ehkä about viikon. Siitä ei seurannut yhtään mitään.

Vierailija
26/28 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 21:48"]

Ja kaveruus on kaveruutta vaikka rutiköyhänäkin. Vai olisitko lentänyt tapahtumasta pihalle, jos olisi ollut päällä liian halpa mekko?

Joksenkin outoa arvottaa ystävyys rahalla ja sillä, paljonko sitä rahaa laittaa ystävien tapahtumiin. 

Mutta miksi oikeastaan edes valitat tilannettasi, kun kerran näytät kuitenkin olevan kaikenkaikkiaan tyytyväinen?

[/quote]

Ostelen juhlavaatteita todella harvoin, ja katsoin että nyt jos koskaan on aika hommata jotain uutta. Ostin siis mekon, jota voin käyttää monta vuotta, kiitos ajattoman mallin ja laadukkaan materiaalin. Kyllähän se omaakin juhlafiilistä nostaa, jos vähän viitsii panostaa! Tietenkin olisin voinut kaivaa vaikka lakkiasvaatteet kaapista, mutta sitä mekkoa on käytetty niin paljon, että valokuvien perusteella voisi luulla, että olen käynyt tasan yksissä juhlissa monen vuoden aikana :D

Vierailija
27/28 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 21:50"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 21:45"]

[/quote]

Mulla tili op:ssa ja tili ollut kuluvan vuoden aikana miinuksella ehkä about viikon. Siitä ei seurannut yhtään mitään.
[/quote]

Ok, no sitten on muuttunut meininki. Jännää, että luopuivat noin rahakkaasta keinosta.

Vierailija
28/28 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi iloisia hymiöitä?

Jatkoa ajatellen, niin pistä aina joka kuu vaikka 5% tuloistasi jemmaan ja kerää teille vähin erin vaikka parin kuun nettotulojen suuruinen vararahasto.