9- ja 7-vuotiaat yksin arki-iltapäivät
Ajattelimme, että kolmasluokkalainen voisi ottaa ekaluokkalaisen iltapäiväkerhoista kaveriksi, ettei tarvitse olla yksin kotona iltapäiviä. Pyörämatka on turvallinen ja naapurissa asuu ystävällinen rouva, joka on aina kotonaa. Kuitenkin vielä pähkäilen tätä. Varmasti asiasta ollaan montaa mieltä. Olisiko teillä mielipidettä asiaan?
Kommentit (5)
Sama täällä. Yritän tehdä lyhyempää työpäivää, etteivät joudu kauaa olemaan yksin kotona. Mietityttää kyllä kovasti ja odotan kauhulla syksyä :(
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 19:06"]Itse ainakin jo eka luokkalaisenakin pyöräilin/kävelin koulusta 2km matkan kotiin, jossa pappa odotti minua, kun vanhemmat sisarukset olivat jo muuttaneet kotoa ja äiti ja isä olivat töissä.
[/quote]
Oli varmaan mukavat iltapäivät papan kanssa. :)
Meillä sama juttu. Lapset on nyt kesällä harjoitelleet kotona kahdestaan oloa ja ihan hyvin on mennyt. Voisi tehdä eväitä valmiiksi ja sopia läksyt ja muut, että tekisivät ne pienen leikin ja levähdyksen jälkeen. Varmaan pyydän aina soittamaan mulle, kun saapuvat kotiin.
Itse ainakin jo 7-vuotiaana (tokaluokkalaisena) olin mielummin yksin kotona (tai veljen kanssa oikeastaan) kuin iltapäiväkerhossa.
Itse ainakin jo eka luokkalaisenakin pyöräilin/kävelin koulusta 2km matkan kotiin, jossa pappa odotti minua, kun vanhemmat sisarukset olivat jo muuttaneet kotoa ja äiti ja isä olivat töissä.