Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä vaiheessa synnytystä käynnistellään, 41+2?

Vierailija
22.07.2015 |

Mulle neuvottiin neuvolassa soittamaan synnärille yliaikakontrollista 41+2 ja kertoi ballongista, jolla koitetaan ensisijaisesti saada synnytys käynnistymään. Kun soitan tuona päivänä niin kutsuvatko sinä päivänä sairaalaan vai antavatko vaan ajan jollekin toiselle päivälle, voelä pidemmälle? Jaksaisi enää yhtään...

kokemuksia tuosta ballongista, tehosiko ja miten nopeasti? Kotiinko sen kanssa tullaan?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla (Helsingissä 2008) oli yliaikaiskontrolli 41+2, mitään ei ollut tapahtunut. Käynnistys tapahtui 42+1, käsittääkseni tuon yli ei yleensä anneta mennä. Pahoittelen! Olen kyllä kuullut useista ya-kontrollin yhteydessä tehdyistä käynnistyksistä. Mulla oli kaikki hyvin, ei rask.diabetesta tai mitään ongelmaa ja lapsi ei ollut valtava viikkoihin nähden. Ymmärtääkseni jos on jotain ongelmaa niin herkemmin käynnistävät aiemmin. Mutta 42+1-2 on vasta vika takaraja :/

Vierailija
2/16 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mulla tuo 41+2 päivä just edessä ja siis soitettava silloin synnärille. Elättelen toiveita että kutsuvat samaksi päiväksi synnärille, niinkö todennäköisesti? Ja silloin heti ballongi? Lähetetäänkö sen kanssa sitten kotiin odottelemaan? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei siis luin tarkemmin viestisi, vielä joutunee odottelemaan.. Ap

Vierailija
4/16 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin epämukavaa oli minulle, sekä laitto että olo sen kanssa. Olin sairaalassa tuona aikana.

Vierailija
5/16 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin saavat enää samalle päivälle aikaa sinulle. Antavat ajan parin päivän päähän..

Vierailija
6/16 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, valitettavasti. Mutta hyvin tilannekohtaista, eli hyvällä tuurilla käynnistävät aiemmin. Ballongista ei mulla ole kokemusta. Tsemppiä!

Vierailija
7/16 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos synnytys käynnistetään niin siinä ei enää kotiin lähetetä odottelemaan vaan jäät osastolle. Kolmen käynnistetyn raskauden kokemuksella kerron :) tokaa käynnisteltiin kolme päivää (!) ennen kuin tuli ulos.

Vierailija
8/16 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vuonna 2012 Helsingissä oli niin, että rv 41+2 soitetaan synnärille ja sovitaan kontrolliaika. Tarvittaessa varmaan pääsee piankin käynnistykseen, jos jotain ongelmaa, mutta muuten vasta 42+ käynnistetään. Mulla käynnistyikin sit itsestään rv 41+1 :)

Vierailija
9/16 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun ei jaksaisi..huono olo ja vatsa ollut ripulilla jo yli viikon. Mutta vauva ei mikään iso, eli varmaan pitää vaan sitten odotella... Ap

Vierailija
10/16 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:44"]

Jos synnytys käynnistetään niin siinä ei enää kotiin lähetetä odottelemaan vaan jäät osastolle. Kolmen käynnistetyn raskauden kokemuksella kerron :) tokaa käynnisteltiin kolme päivää (!) ennen kuin tuli ulos.

[/quote]

mulle neuvolassa sanottiin, että kotiin sen ballongin kanssa.

Vierailija
11/16 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 42.

Vierailija
12/16 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli yliaikakontrollit 41+2 ja 41+5. Kummallakin kerralla passitettiin kotiin odottelemaan, koska ei ollut mitään hälyttävää, käynnistyspäivä vain lyötiin lukkoon (42+0). Yliaikakontrolliin kyllä neuvottiin ottamaan sairaalakassi mukaan siltä varalta, että päädyttäisiinkin jostain syystä käynnistämään saman tien. Käynnistykseen en lopulta joutunut, vaan synnytykset käynnistyivät lopulta itsekseen 41+5 ja 42+0 (käynnistyspäivän aamuna siis). Tsemppiä, nämä viimeiset päivät ovat yllättävän ahdistavia.

Vierailija
13/16 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:48"]

Mulla oli yliaikakontrollit 41+2 ja 41+5. Kummallakin kerralla passitettiin kotiin odottelemaan, koska ei ollut mitään hälyttävää, käynnistyspäivä vain lyötiin lukkoon (42+0). Yliaikakontrolliin kyllä neuvottiin ottamaan sairaalakassi mukaan siltä varalta, että päädyttäisiinkin jostain syystä käynnistämään saman tien. Käynnistykseen en lopulta joutunut, vaan synnytykset käynnistyivät lopulta itsekseen 41+5 ja 42+0 (käynnistyspäivän aamuna siis). Tsemppiä, nämä viimeiset päivät ovat yllättävän ahdistavia.

[/quote]

nämä kokemukset siis Helsingistä. Sain ajan yliaikakontolliin muistaakseni parin päivän päästä soitostani. Mulla sattui lisäksi molemmat yliaikakontrollit perjantaille ja eivät kuulemma mielellään viikonloppua vasten käynnistele, ellei ole varsinaista lääketieteellistä perustetta. Tiedä sitten, pitääkö paikkansa.

13

Vierailija
14/16 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä mullakin edessä. Masentavaa kitumista tämä..ap

Vierailija
15/16 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:47"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:44"]

[/quote]

mulle neuvolassa sanottiin, että kotiin sen ballongin kanssa.
[/quote]

Ja mä jäin osastolle sen ballongin kanssa, vaikkei mitään seurattavaa. Varmaan vaihtelevia käytäntöjä? T. Se kolmen käynnistyksen kokenut

Vierailija
16/16 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys käynnistetty minulla 3 kertaa, muttei mitään hajua mistään ballongista. Onko se joku uusi juttu? Cytotecit ja oksitosiini olleet käytössä.