Kuinka lähestyä firman asianajajaa?
Kertokaapa onko tämä aivan omituista ja miten edetä.
Eli työpaikallani on yksi kriisi käynnissä, mihin liittyen olen ensimmäistä kertaa elämässäni juossut muutaman päivän välein asianajotoimistossa esimiesteni kanssa.
Tuolla yksi asianajaja on herättänyt huomioni. Itse olen 32. Huomiota herättänyt asianajaja on about nelikymppinen. Tuo puhuu harvemmiten, mutta aina kun tuo puhuu, tuo selvästi tietää mistä puhuu. Ja kaikki muut ovat silloin hiljaa. Tuon seurassa tunnen oloni yleensä turvalliseksi. Paras kaikesta on kuitenkin se, että kaverin ääni on matala Barry White-tyylinen sänkykamaribasso :) Tuo kiinnostukseni kohde ei ainakaan ole rengastettu.
Fyysisesti tuo on myös selvästi hyvin treenattu, leveät hartiat, iso rintakehä ja vatsasta ei juuri tietoakaaan, joskaan ei tuo ihan six-pack kunnossa ole. Enemmänkin siis kivenpyörittäjä kuin kynänpyörittäjä.
Tyylitajukin tuolla on moitteeton, todella hillittyjä tummansinisiä, mustia ja hiilenharmaita pukuja, vitivalkoisia patoja ja todella hillittyjä krakoja (ellen väärin kuullut, kuulemma vain Giorgio Armanin krakoja). Hyvä yksityiskohta tuossa on myös kengät, jotka näyttävät olevan aina peilikirkkaiksi kiillotetut. Siis. Tuota tyyppiä voisi käyttää esimerkkinä siitä, miten miehen pitäisi pitää huolta itsestään ja pukeutua.
Mutta miten tuollaista miestä kannattaisi lähestyä, noin muuten kuin ammatillisessa mielessä - you know? Kun noiden kanssa asiointi on työnantajalleni äärimmäisen tärkeää, mokaanko pahasti, jos pyydän tuota lasilliselle? Vai miten tämän kanssa kannattaisi edetä?
Kommentit (8)
Työ- ja yksitysiasiat kannattaa pitää erillään, eli et lähesty millään tavoin.
Tiedättekö mistä voi päätellä että asianajaja valehtelee? Sen huulet liikkuvat.
Ja missä vaiheessa se ehti mainostaa krakojensa merkkiäkin, niin että kuulit? Anteeksi, missä oli se hyvä saalis? Tai paremminkin; anteeksi, missä on sanko?
Pyydä LinkedIn -kaveriksi. Odota että toimeksianto on ohi. Sitten mieti uudelleen.
Musta puku tosin ei osoita kummoista tyylitajua miehellä. Paitsi hautajaisissa.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 19:12"]
Ja missä vaiheessa se ehti mainostaa krakojensa merkkiäkin, niin että kuulit?
[/quote]
Ensitapaamisella. "Hei, olen asianajaja Möttönen ja käytän vain Armanin krakoja. Hauska tavata".
Et voi tehdä oikein mitään. Eli mokaat pahasti, jos edes yrität jotain. Kuten tuossa jo joku sanoi, sille olet "työkeissi". Mies voi ollaa miellyttävä, mutta on sitä nimenomaan työnsä puolesta - jollei muuten.
Kuvaamasi perusteella kiinnostuksesi kohde on myös alansa ammattilainen. Eikä todennäköisesti lipeä tuosta asemastaan.
Muutenkin, jos noilla spekseillä varustettu kaveri ei ole "rengastettu", on 99 %:sen varmaa, että sillä on silti joku kumppaani.
Voi muuten olla, että tiedän tapauksesi. Mikäli tuon auto on musta/tummanharmaa Porsche Cayenne, ei kannata edes yrittää. Tyyppi on varsin suoraselkäinen ja on varsin vakaassa suhteessa, vaikka erinomainen ja naisten mieleen oleva seuramies onkin.
Ei hän voi ryhtyä suhteeseen kanssasi, koska olet työkeissi.