Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pankki ei suostu vaihtamaan rahaa? Olisin halunnut isoista seteleistä pienempiä

Vierailija
28.02.2022 |

Eli siis olin tehnyt käteisnoston konttorissa isoimmilla euroseteleillä ja halusin vaihtaa ne järkevämmän kokoisiksi. Olin nostanut ne toisesta pankkiryhmästä, kuin minne olisin mennyt ne vaihtamaan.
Pankista vastattiin, että minun pitää mennä vaihtamaan ne siihen pankkiin, josta nostin ne.
Mitä, jos olisin halunnut tallettaa rahat tähän toiseen pankkiin?
Olisivatkohan he suostuneet siihen?
Minulla on sähköinen kuitti pankista rahojen nostosta.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä heille aina rahaa kelpaa jos se tilille menee koska se vahvistaa pankin tasetta.

Pankeilla on sitten nostorajoitukset joten suurempaa summaa et saa heti ulos. Ei ehkä ole ongelma kun kerta olet nostanut ne kerralla toisesta pankista.

On jotenkin vähän vammaista, että voin tallettaa siis ilmeisesti rahat pankkiin tilillenija tulla toisena päivänä hakemaan ne ulos pienempinä seteleinä.

Mutta tämä ei onnistu niin, että tilaan ne pienemmät setelit sinne etukäteen vaihtaakseni nämä samalla.

Otin siis yhteyttäpankkiin etukäteen saadakseni tilattua sinne ne pienemmät setelit paikalle. Mutta eivät kuulemma vaihda rahaa.

Ap

Minun pankista ei saa pienempiä seteleitä edes etukäteen tilaamalla.

Ei helvetti. Tuollaisella ei pitäisi olla edes toimilupaa! Mutta olen nyt kun sanoit itsekin kuullut samaa. Eli voi olla kaikilla pankeilla näin. Aaarrgght

Ap

Koska en saa nostettua pankistani kohtuullistakaan määrää inhimillisen kokoisia seteleitä, siirrän varani S-pankkiin ja alan nostaa käteistä Alepan kassalta asioidessani siellä muutenkin. Käteisen tarpeeni on kuitenkin lähes jatkuva, eikä johdu mistään hämäräbisneksistä.

Vierailija
42/61 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pankin pitäisi tehdä ilmaiseksi työtä ?

Mene s markettiin, osta ekalla setelillämaitoa, toisella makkaraa ja ongelma on poissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä heille aina rahaa kelpaa jos se tilille menee koska se vahvistaa pankin tasetta.

Pankeilla on sitten nostorajoitukset joten suurempaa summaa et saa heti ulos. Ei ehkä ole ongelma kun kerta olet nostanut ne kerralla toisesta pankista.

On jotenkin vähän vammaista, että voin tallettaa siis ilmeisesti rahat pankkiin tilillenija tulla toisena päivänä hakemaan ne ulos pienempinä seteleinä.

Mutta tämä ei onnistu niin, että tilaan ne pienemmät setelit sinne etukäteen vaihtaakseni nämä samalla.

Otin siis yhteyttäpankkiin etukäteen saadakseni tilattua sinne ne pienemmät setelit paikalle. Mutta eivät kuulemma vaihda rahaa.

Ap

Minun pankista ei saa pienempiä seteleitä edes etukäteen tilaamalla.

Ei helvetti. Tuollaisella ei pitäisi olla edes toimilupaa! Mutta olen nyt kun sanoit itsekin kuullut samaa. Eli voi olla kaikilla pankeilla näin. Aaarrgght

Ap

Koska en saa nostettua pankistani kohtuullistakaan määrää inhimillisen kokoisia seteleitä, siirrän varani S-pankkiin ja alan nostaa käteistä Alepan kassalta asioidessani siellä muutenkin. Käteisen tarpeeni on kuitenkin lähes jatkuva, eikä johdu mistään hämäräbisneksistä.

Nostoja voi tehdä automaatistakin

Vierailija
44/61 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene s markettiin, osta ekalla setelillämaitoa, toisella makkaraa ja ongelma on poissa

No ei ole. Kaupoilla on harvemmin antaa käyeistä takaisin 195€.

Ap

Vierailija
45/61 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankeilla ei ole nykyään kiinnostusta palvella taviksia mitenkään. Mutta jos haluat neuvoja siitä miten sijoitetaan 100 miljoonaa veroparatiisiin niin palvelua löytyy nopeasti.

Tämä kirjoitus täysin totta. Allekirjoitan.

Vierailija
46/61 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Aika pieni S-Market pitää olla ellei vaihtorahaa löydy tuon vertaa. Erään kerran pyysin vaihtorahat pieninä seteleinä ja kolikkoina enemmän kuin välttämätön niin sanoi kassa vaihtorahan olevan vähissä ja tarjosi isompia. Kerroin heidän takahuoneessa olevasta kassakaapista ja sen ettei pankit vaihda rahoja niin mistä sitten saan pikkurahoja ellen marketin kassalta.

Vähemmän siellä lounaskahvilan kassassa on vaihtorahoja. Tarvitsevat kymppejä rahalla maksavia varten niin olin ottanut tavaksi maksaa viikon lounaat kerralla kympeillä niin sain vaihdossa purkillisen keittoa jos oli jääny.

Vierailija
47/61 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S-pankissa piti tallettaa isot setelit omalle tilille ja sen jälkeen nostaa ne sieltä pieninä seteleinä.

Niin, miksi??????? Tuntuu ihan vammaiselta.meinaan kai ne nyt tunnistavat setelit, vai eikö sellainen kaupoissa oleva setelintunnistuslaite olekaan luotettava? Vai eivätkö ne ole pankeissa kuulleet sellaisia olevan? :D

Ap

Pitäisikö sinun lopettaa tuo vammaisen viljely? Ymmärrätkö että kuulostaa samalta kuin homottelisit koko ajan?

Vierailija
48/61 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska päätös tapahtuneelle, pankki suostui tekemään poikkeuksen ja vaihtamaan setelini.

He ilmoittivat, että normaalisti tilille talletus maksaa (!!), mutta eivät peri maksua minulta.

Koska siis sekään pankki, josta olin rahat nostanut, ei suostunut vaihtamaan rahaa, ja sen jälkeen ilmoitin tälle pankille, että tulen tekemään talletuksen ja tilaan samalle päivälle ne nostettavat setelit. Mainitsin vielä, että tililläni on kyllä varoja nostaa se 4000€ nyt, vaikka käteistalletus ei ehtisikään kirjautumaan tilille samana päivänä.

Niin ystävällisesti haluavatkin tehdä kohdallani poikkeuksen.

Olin todella hyvilläni ja arvostan heidän toimintaansa itseäni kohtaan, tosin harmi, että tällaista palvelua ei ole normaalisti sitten.

Ap

Vierailija
49/61 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska päätös tapahtuneelle, pankki suostui tekemään poikkeuksen ja vaihtamaan setelini.

He ilmoittivat, että normaalisti tilille talletus maksaa (!!), mutta eivät peri maksua minulta.

Koska siis sekään pankki, josta olin rahat nostanut, ei suostunut vaihtamaan rahaa, ja sen jälkeen ilmoitin tälle pankille, että tulen tekemään talletuksen ja tilaan samalle päivälle ne nostettavat setelit. Mainitsin vielä, että tililläni on kyllä varoja nostaa se 4000€ nyt, vaikka käteistalletus ei ehtisikään kirjautumaan tilille samana päivänä.

Olin todella hyvilläni ja arvostan heidän toimintaansa itseäni kohtaan, tosin harmi, että tällaista palvelua ei ole normaalisti sitten.

Ap

Mistä pankista edes saa nostettua 4000€ kerralla? Omastani saa vain 2000€ yhdellä kertaa. Suomessa ei niin isoja seteleitä ole etteikö niitä saisi itsekin helposti käytettyä ja rikottua.

Vierailija
50/61 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mistä pankista edes saa nostettua 4000€ kerralla? Omastani saa vain 2000€ yhdellä kertaa. Suomessa ei niin isoja seteleitä ole etteikö niitä saisi itsekin helposti käytettyä ja rikottua.

Kaikista, jos tilaa käteisen etukäteen.

Ja siis on niin isoja, eihän nykyisin kaikki paikat ota edes käteistä vastaan, herätys. Saati isoimpia seteleitä.

Ap

Vierailija
51/61 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paineet kauppaan ja maksat sillä setelillä jonkun ostoksen. Näin saat setelin pienemmiksi seteleiksi...

Vierailija
52/61 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paineet kauppaan ja maksat sillä setelillä jonkun ostoksen. Näin saat setelin pienemmiksi seteleiksi...

No en todellakaan.

Vierailija
53/61 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut setelit pieniksi saksilla.

Vierailija
54/61 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-pankissa piti tallettaa isot setelit omalle tilille ja sen jälkeen nostaa ne sieltä pieninä seteleinä.

😂🤣🤣😂😂😂😂😂

Vierailija
55/61 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, minäkin ostin yhden suklaapatukan 500 e setelillä.

Vierailija
56/61 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Aika pieni S-Market pitää olla ellei vaihtorahaa löydy tuon vertaa. Erään kerran pyysin vaihtorahat pieninä seteleinä ja kolikkoina enemmän kuin välttämätön niin sanoi kassa vaihtorahan olevan vähissä ja tarjosi isompia. Kerroin heidän takahuoneessa olevasta kassakaapista ja sen ettei pankit vaihda rahoja niin mistä sitten saan pikkurahoja ellen marketin kassalta.

Vähemmän siellä lounaskahvilan kassassa on vaihtorahoja. Tarvitsevat kymppejä rahalla maksavia varten niin olin ottanut tavaksi maksaa viikon lounaat kerralla kympeillä niin sain vaihdossa purkillisen keittoa jos oli jääny.

Ei todellakaan siellä kassakaapissakaan aina ole pikkurahoja. Kun tarpeeksi moni kaltaisesi tulee vaatimaan niitä, ne loppuvat melko pian.

Vierailija
57/61 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂 6/5

Vierailija
58/61 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattelin vetää pankkikortilla loppuikäni, kun käteisestä luovuin jo 2002.

Tuon jälkeen 2 kertaa ollut hetkellisesti pankkiyhteys jumissa, mutta siksipä mulla on kahdessa eri pankkiryhmässä tilit. Toinen toimii jos toinen ei. Jos setelit loppuvat automaateista, kortti on ratkaisu.

Ap ei saa vaihdetuksi rahojaan koska tuo vaikuttaa rahanpesulta. Siksi ohjataan samaan konttoriin, josta setelit nosti.

Vierailija
59/61 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt marketissa ja teet ruokaostokset sillä isolla setelillä. Kaikki maksuvälineet, niin myös isot setelit pitää hyväksyä. Itsellä oli sama ongelma joitain vuosia sitten. Pienissä alepoissa ei hyväksy, mutta se johtuu kateudesta. Myös marktissa kannattaa varautua paheksuviin katseisiin kaasajonossa, onhan kansaa opetettu että rahaa on vain rikollisilla. Kunnon väki kun ostaa velaksi kaiken, ruokakin visalla.

Vierailija
60/61 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä pankin tulee rahat käteisenä antaa jos asiakas vaatii. Isommissa summissa menee pari päivää kun pankeilla ei ole suurta käteiskassaa, ne rahat pitää pankin erikseen järjestää. Säästöt on edelleen lainattu esim. asuntomarkkinoille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi