Miten juridisesti toimitaan oikein, kun toinen vanhempi sairaana, lapset sairaana ja ukko vänkyttää että hänen pitää olla töissä
Tämä etätyö on mennyt hulluksi, mieheltä odotetaan etätöitä mutta on selvää etten pärjää itse sairaana kahden myös sairaana olevan lapsen kanssa. Mikä on tuo osittainen hoitovapaa, mitä osaamattomalle HR:lle / töihin ilmoitetaan? Lapsi ei voi mennä sairaana päiväkotiin
Kommentit (27)
Sairaana hoidetaan tai sitten hommataan kotiin hoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä karseita on vastauksia.. lapset siis IHAN pieniä. Äiti kuumeessa, sylivauva patjalle vai?
Otin kuumetta alentavaa lääkettä, hoidin lapset ja pakolliset kotityöt.
Yksinhuoltaja
Mä en oikein tiedä miten niitä lapsia ei saa siinä samalla hoidettua jos ei ihan kuoleman sairas ole.
Olin tosi kipeä, influenssa ja kuume pyöri 38,6-40,1 välillä, tuonne 38,6 laski särkylääkkeillä, sillä mentiin viisi päivää. joka paikkaan särki ja hengittäminen oli vaikeaa. Silti ne lapset meni siinä ohessa, piirretyt päälle ja itse torkuin sohvalla. Pienimmäisen pinnasängyn hilasin olohuoneeseen. Ruoka tilattiin suoraan ovelle.
Tabletit ja telkkari oli kovassa käytössä sen aikaa että olin taas jalkeillani. Yksikään lapsi ei mene tuollaisista päivistä rikki, jos vanhempi on oikeasti kipeä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä karseita on vastauksia.. lapset siis IHAN pieniä. Äiti kuumeessa, sylivauva patjalle vai?
Sitten hankitaan apua (omalla kustannuksella), jos ei itse pärjää, tai mies jää palkattomalle vapaalle (omalla kustannuksella). Ei miehen työnantajalle kuulu kustannukset siitä, että puoliso on sairas.
Vierailija kirjoitti:
Mä en oikein tiedä miten niitä lapsia ei saa siinä samalla hoidettua jos ei ihan kuoleman sairas ole.
Olin tosi kipeä, influenssa ja kuume pyöri 38,6-40,1 välillä, tuonne 38,6 laski särkylääkkeillä, sillä mentiin viisi päivää. joka paikkaan särki ja hengittäminen oli vaikeaa. Silti ne lapset meni siinä ohessa, piirretyt päälle ja itse torkuin sohvalla. Pienimmäisen pinnasängyn hilasin olohuoneeseen. Ruoka tilattiin suoraan ovelle.
Tabletit ja telkkari oli kovassa käytössä sen aikaa että olin taas jalkeillani. Yksikään lapsi ei mene tuollaisista päivistä rikki, jos vanhempi on oikeasti kipeä.
Aloitus on tapauksesta jossa toinen vanhempi todella sairas ja kaksi pientä lasta
Vierailija kirjoitti:
Ei kai nyt kukaan anna 2veelle tablettia koko päiväksi?? 🙄🙄
Yksinhuoltajana hoidin lapset sairaanakin. Poikkeuksena se, kun jouduin sairaalaan.