laitanko suihkulähteen ??
Eli ostimme taannoin omakotitalon jonka varastosta löytyi suihkulähteen pumppu. Entisellä omistajalla ollut joskus suihkulähde mutta ottanut sen pois. Eli millaisia kokemuksia teillä ? Ajattelin kaivaa kuopan jonka muovitan ja kivillä koristelen. Millainen huolto? Täytyykö pestä usein. Pitääkö monen vuoden välein "uusata" allasta ?
Kommentit (9)
Naapurissa on. Ärsyttävä lorina kantautuu ympäri tienoota.
Älä laita mitään allasta. On tosi tyhmä. Jos teet niin tee joku luovempi versio. Vaikka joku halpa muoviallas ( laastipalju ) maan päälle ja sen sitten verhoat nätisti. Suorakaiteen muotoinen vaikka ja toiselle sivulle vailkka jotain puisia tasoja ja toiselle puolelle joku penkki. Venelakalla lakattua järeää puuta.
Olisi myös lintujen juoma-allas.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 13:58"]
Älä laita mitään allasta. On tosi tyhmä. Jos teet niin tee joku luovempi versio. Vaikka joku halpa muoviallas ( laastipalju ) maan päälle ja sen sitten verhoat nätisti. Suorakaiteen muotoinen vaikka ja toiselle sivulle vailkka jotain puisia tasoja ja toiselle puolelle joku penkki. Venelakalla lakattua järeää puuta.
Olisi myös lintujen juoma-allas.
[/quote]
Mulla oli tuollanen muurikivistä. Täytin tyhkjät aukot soralla ja suuri suihku oli keskellä. On mutten tosi nätti laitettuna maan päälle. Punaiset kukat kävi ihan tosi kivasti ympärille, sen harmaan soran sekaan.
Levänestoainetta sinne. Kysy tai kato ohjeet jostain.
Mä ajattelin tehdä suihkulähteen/lammen omalle pihalle. Vielä on toteuttamatta ja saa nähdä minkälainen tulee, jotain kivoja istutuksia ympärille ja viereen on tarkoitus rakentaa sauna. Kyllä se vesielementti tuo kivasti vaihtelua pihaan.
Mulla on sellainen valmiiksi prässätty allas, erittäin helppo pitää puhtaana. Keväällä ainoastaan männyn siitepölyaikaan pitää kertaalleen vaihtaa vesi.
Mä ainakin laittaisin. Suihkulähde olisi aivan ihana jos olis vaan piha minne laittaa :)
Ostin talon jossa oli suihkulähde. Kesän kattelin ja purin pois. Pitää purkaa talveksi ja suurin ongelma että vesi haihtuu nooeasti, aina sai olla täyttämässä.