Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virtsaamisongelmat raskauden aikana

Vierailija
22.07.2015 |

Hei!

Olen raskaana raskausviikolla 16 tällä hetkellä, ja minulla on jo nyt useampia ongelmia virtsaamisen kanssa. Tahtoisinkin kysyä, että onko tällaiset ongelmat normaaleja ja raskauteen kuuluvia, vai täytyykö näihin hakea jotain apua lääkäriltä?

Eli ensimmäinen ongelmani on se, että virtsarakkoni ei tyhjene kerralla kunnolla. Tuntuu, että saan pissattua vain osan virtsasta, sitten en saa enempää "ulos", mutta 30 min-1 h päästä minulla on taas pissahätä. Eli ramppaan pissalla oikeasti välillä 1 h välein! Se tuntuu aika rasittavalta, koska sama meno jatkuu tietysti myös öisin. Käyn yöllä pissalla 2-3 kertaa (8-9 h yöunien aikana), joten uneni on todella pätkinäistä, ja tämän vuoksi väsymys aamulla töissä on aika järkyttävää.

Olen hurjan onnellinen raskaudestani, en malttaisi odottaa että saisin tavata lapsen, mutta nämä pissausongelmat ottavat jo vähän päähän! Kiitos jos voit auttaa. :)

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

jotkut naiset tosiaan kärsivät kertomasi tapaisesta tiheävirtsaisuudesta raskauden aikana. Kohtu painaa ja ärsyttää virtsarakkoa ja vaikka rakko ei olisi täynnäkään tulee tunne, että pitää päästä pissalle.

Haitallista tämä ei ole, mutta ymmärrän, että se ärsyttää. Voit yrittää saada rakkoa tyhjemmäksi nojaamalla voimakkaasti eteen virtsatessasi. Voit myös ottaa jonkin pienen korokkeen jalkojesi alle. 

Rakko helposti myös oppii tiheään virtsaamiseen. Siksi olisi hyvä, että saisit pikkuhiljaa venytettyä virtsaamisväliä normaaliin noin kahteen tuntiin. Älä kuitenkaan tee tätä vähentämällä juomista.

t. Mia, terveydenhoitaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan