Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvolan mielestä normaalia vauvalla

Vierailija
22.07.2015 |

Suun ympäryksen sinertävyys, kova hikoilu, tiheä hengitys lähes kokoajan (yli 60kertaa min), yskiminen ja aivastelu. Onko teistä normaalia? Vauva on alle kahden kuukauden ikäinen. Pelottaa vähän, kun olen kuullut, että osa noista olisi sydänvian oireita, mutta neuvolassa stetoskoopilla kuunneltiin ja ok oli. Vauva kasvaa hyvin ja on virkeä. Mitä mieltä?
T:huolestunut äiti

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 18:41"]Kävimme viime viikolla päivystyksessä ja kaikki oli ok
[/quote]

Otettiinko siellä EKG? Ultrattiinko sydän? Otettiinko verikokeita?

Itse olisin jo lapsen kanssa lääkärissä

Vierailija
22/34 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:23"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:10"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 18:45"]Hikoilu ja tiheä hengitys ovatkin pienen vauvan oireita, vähennä vaatetusta. Aivastelu myös koska pienen nenään menee helposti pölyä yms. Ota kuva siitä sinertävyydestä. [/quote] Sitä sinertävyyttä ei ole kukaan muu ainakaan sanonut huomanneensa ja miten mielestä sitä ei ole, mutta itse kyllä selvästi nään.

[/quote]

Kukaan ammattilainenkaan ei näe mitään, vaikka kuinka tiirailisi. Mutta itse selvästi näet.

Ettet kuule nyt vähän kuvittelisi omiasi? Ensimmäinen lapsi sinulla tässä ja näet yleensäkin riskejä ja vaaroja muita enemmän, eikö vain?
[/quote]

Ensimmäinen lapsi joo. Mutta ois paljon helpompi olla ihan varma, että kaikki on kunnossa. Eikai toi kylmä hiki oo vauvalla ihan normaalia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:34"]Suosittelen myös yksityisellä käymistä ihan oman mielenauhan takia. Tuskin näitä oireita äitinä ihan tyhjästäkään keksit. Älä väheksy äidinvaistoa, vaikka se voikin joskus esikoiden kohdalla olla vähän neuroottinen.

PS. "ihme vastauksia täällä". Mitä oikein odotit kun kyselet tunnetulta tietopalstalta, jossa äidit, teinit, isät, sinkut, pedot, lapsettomat, murrosikäiset, isoäidit ovat koululaista lentäjiin ja syrjäytyneistä kirjailijoihin?
[/quote]

En edelleenkään ole ap. Nainen 20v ja lapseton. T. Se joka kysyi että mitävittua

Vierailija
24/34 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:38"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 18:41"]Kävimme viime viikolla päivystyksessä ja kaikki oli ok
[/quote]

[/quote]

Verikoe otettiin ja yritettiin mitata jotain raajapaineita, mutta se ei itkun takia onnistunut. Mikä on EKG? Ei ultrattu.

Vierailija
25/34 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei oo enää hikeä vauvalla ja iho suht lämmin. Tyytyväisen oloinen, yskii vähän.

Vierailija
26/34 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydänvian sijaan voisi olla myös refluksitauti. Onko levoton/ huono nukkumaan? Haluaako rinnalle koko ajan? Mulla ollut kaksi refluksivauvaa ja yksi, jolla kolme reikää sydämessä ja astma. Minusta kaikissa noissa voi olla sinerrystä, yskää ja huonoa oloa = hikoiluttaa. Refluksi voi aiheuttaa kipujen takia hikoilua. Yskä aiheutuu haposta ruokatorvessa. Aivastelu liittyy myös nouseviin vatsahappoihin.

Vierailija
27/34 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 15:10"]Sydänvian sijaan voisi olla myös refluksitauti. Onko levoton/ huono nukkumaan? Haluaako rinnalle koko ajan? Mulla ollut kaksi refluksivauvaa ja yksi, jolla kolme reikää sydämessä ja astma. Minusta kaikissa noissa voi olla sinerrystä, yskää ja huonoa oloa = hikoiluttaa. Refluksi voi aiheuttaa kipujen takia hikoilua. Yskä aiheutuu haposta ruokatorvessa. Aivastelu liittyy myös nouseviin vatsahappoihin.
[/quote]

Monesti on kyllä aika levoton, mutta hyvin nukkuu. Aika tiheään syö. Kai se vauva itkee jos sitä sattuu? Tämä nimittäin itkee melko havakseltaan.

Vierailija
28/34 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:55"]

Nyt ei oo enää hikeä vauvalla ja iho suht lämmin. Tyytyväisen oloinen, yskii vähän.

[/quote] No niin, olisit uskonut neuvolantätiä!! 

Vierailija
29/34 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:52"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:38"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 18:41"]Kävimme viime viikolla päivystyksessä ja kaikki oli ok
[/quote]

[/quote]

Verikoe otettiin ja yritettiin mitata jotain raajapaineita, mutta se ei itkun takia onnistunut. Mikä on EKG? Ei ultrattu.
[/quote]

Miksi olisi ellei mitään oireita ole paitsi äidin päässä
Ei kai vaan äidillä sairaus, joka saa tekemään lapsen sairaaksi

Vierailija
30/34 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme viime viikolla päivystyksessä ja kaikki oli ok

Vierailija
31/34 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauva kasvaa hyvin, se on tietysti hyvä asia ja viittaa siihen, ettei ehkä mitään ole vialla. Mutta jos olisi oma vauva kyseessä, veisin varmaan silti vain varmuuden vuoksi hänet yksityiselle lastenkardiologille. Siinä saisi sydämen ultraäänitutkimuksen tehtyä ja varmuuden, että kaikki on ok. Eikä se ole hirveän kallista.

Vierailija
32/34 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko eläimiä /hometta kodissa? Oireet viittaisi allergiseen astmaan

Vierailija
33/34 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikoilu ja tiheä hengitys ovatkin pienen vauvan oireita, vähennä vaatetusta. Aivastelu myös koska pienen nenään menee helposti pölyä yms. Ota kuva siitä sinertävyydestä.

Vierailija
34/34 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali pulssi tuon ikäisellä. Jos lapsi kasvaa ok, ei vakavaa sydänvikaa ole. Eikä muutenkaan ole, kun lapsi on jo 2kk ja suht hyvinvoiva. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi