Lähipiirini VIHAA tyttövauvani tulevaa nimeä! :(
Otsikossahan se jo tulikin. Ensi viikolla tyttö saa virallisesti nimensä ja lähipiiri painostaa mua päivittäin muuttamaan jo päätetyn nimen. Huippuhetki oli kun yksi sukulainen totesi nimen olevan sopiva rumalle, lihavalle ja ilkeälle vanhallepiialle. Harmittaa ihan hirveästi, ei olisi varmaan pitänyt kertoa nimeä etukäteen kellekkään.
Kommentit (360)
Koska nimi ei ole muotia nyt, kaikki "vihaavat" sitä. Toista voi olla muutaman vuoden päästä.
Ainot, Onnit ja muutkin oli vähän aikaa sitten inhokki mummo-/pappanimiä ja nyt kuuminta hottia ja joka toisen lapsen nimi.
Että ei nyt ehkä kannattaisi hirveästi painoarvoa muiden tämänhetkiselle mielipiteelle antaa, sekin kun voi muuttua hyvin äkkiä. Ja muutenkaan. Sinun lapsesi :)
Piti sukulaiset nimestä tao ei, pitäisi osata olla pilkkaamatta pienen vauvan nimeä! Rumaa käytöstä.
Kaunis nimi, erilainen ja perinteikäs.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 20:16"]Ursula Orvokki on oikein ihana nimi! :) Mieti nyt vaikka niitä raukkoja, jotka nimetään näillä "muotinimillä". Jemina, Nico, Jessica hrr... Tai niitä joilla on luokallaa 10 kaimaa? Aino,Helmi,Eevi, Elias..
[/quote]
Näimpä. Nuo ensimmäiset (Jemina, Jessica, Nico) olivat muotinimiä 10v sitten, nyt pahimpia ns. Wt-nimiä.
Ja jälkimmäisiä on joka toisella lapsella.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 20:16"]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 20:01"] [quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 19:31"]Kukaan poika ei kehtaa sanoa seurustelevansa Ursula-nimisen kanssa. Siksi sitä pidetään vanhapiikamaisena nimenä. [/quote] Joo. Ap vaihda se nimi. Mä sain ensisuudelman Terho-nimiseltä pojalta ja häpesin nimeä niin paljon etten kehdannut edes kavereille kertoa koko tapauksesta. Eihän sen näin saisi olla mutta kehittymättömillä lapsilla se vaan on. [/quote] Poikalapselle suunnittelin antavani nimeksi Terho tai Kauri. Mielestäni todella kauniita nimiä, ei mitään tusina-Olivereja. Erityisesti Kaurista pidän. Jos tulevaisuudessa joku poika häpeää tytärtäni hänen nimensä vuoksi, niin hankkikoot muuta seuraa. AP [/quote] Okei, tää olikin tietysti provo. Onneksi.
[/quote]
Miksi epäilet provoksi?
Jaa-a, paha sanoa. Minä olen Ursula, ja vaikka olinkin varsin räväkkä ja puoleni pitävä lapsi niin useimmiten olin kyllä tursu, tursula tai mursu. No, ehkä ajat ovat muuttuneet, tai ehkä nykyään jokaisesta nimestä jotain väännetään :P
Ursula on ihan kamala nimi,Orvokki ei..en ymmärrä miksi pilaat lapsesi lapsuuden tuolla Ursulalla. Se nimi ei ole IKINÄ ollut hyvä nimi
Onpas törkeitä sukulaisia sinulla. Onnea pienestä tytöstä! Mä ihastuin etenkin tuohon Orvokkiin, voisin harkita omallekin jos vielä joskus tytön saan :)
itselläni on kanssa hyvin suomalainen, vanhan naisen nimi. inhoan etunimeäni, mutta onneksi nimeni on kaksiosainen ja toinen nimi on ihan perus.
uusille tuttaville esittäydyn lempinimellä, opettajat kutsuvat mua lempinimellä ja äiti ja isäkin.
kaiken lisäksi olen paljon ulkimaalaisten kanssa tekemisissä, ja aina saa eka kerto oikean nimen ja tuskailla ääntämisen ja oikeinkirjoituksen kanssa, ja sitten kertoa ett millä nimellä haluan että mua kutsutaan. aarg. kaiken lisäksi sain kuulla koko ala-asteen ilkeää naljailua nimestäni.
joten tee lapsellesi palvelus ja vaihda ursula pois. orvokki on ihan kaunis nimenä.
Ursu mursu läskit tursuu. Mieti nyt vielä ap, hiukan armoa tulevalle urska-turskalle :(
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 20:30"]
Ursula on ihan kamala nimi,Orvokki ei..en ymmärrä miksi pilaat lapsesi lapsuuden tuolla Ursulalla. Se nimi ei ole IKINÄ ollut hyvä nimi
[/quote]
Miten nimi voi pilata kenenkään lapsuuden? Se, jos joku kiusaa harvinaisemman nimen vuoksi, ei ole lapsen tai lapselle nimen antaneen vika, vaan niiden kiusaajalasten vanhempien! Todella kurjia kommentteja täällä aikuisilta ihmisiltä :( AP
Äidin toinen nimi on Orvokki. 70v ja edelleen inhoaa tätä nimeä. Minusta se on kaunis..
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 19:02"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 19:00"]
no kerro nyt se nimi, niin voidaan ottaa jotain kantaa asiaan.
[/quote]
Miksi meidän pitäisi ottaa kantaa asiaan? Siis nimen kauneuteen. Ei kai se meidän asia ole ja pitäisikö ap:n vaihtaa lapsensa nimi, jos av niin äänestää?
[/quote]
Kyllä meidän pitäisi täällä hyväksyttää jokainen asia. Kyllä se vaan niin on.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 20:33"]
Miten nimi voi pilata kenenkään lapsuuden? Se, jos joku kiusaa harvinaisemman nimen vuoksi, ei ole lapsen tai lapselle nimen antaneen vika, vaan niiden kiusaajalasten vanhempien! Todella kurjia kommentteja täällä aikuisilta ihmisiltä :( AP
[/quote] Niin, ajattele millaisia kommentteja lapset ja teinit tulevat keksimään. Oli syy kenen tahansa, se on lapsesi joka joutuu tuon nimen ja pilkan kantamaan. Mitä jos vaihtaisit tuon Ursulan itsellesi nimeksi ja antaisitte lapselle vähän normaalimman tai edes nätimmän nimen...
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 20:34"]
Äidin toinen nimi on Orvokki. 70v ja edelleen inhoaa tätä nimeä. Minusta se on kaunis..
[/quote]
Meilläkin Orvokki kulkee suvussa toisena nimenä. Äitini 60v vihaa tuota nimeä eikä onneksi sitten antanut sitä minulle.
Ursula orvokki..ihana erikoinen nimi. Minä tykkään orvokki nimestä..kutsuisin lasta orvokiksi.
Älä vaan vaihda nimeä painostuksen vuoksi! Harvinaisemmat nimet ovat parhaimpia nimiä. Tusinanimissä ei ole mitään persoonaa ja koulussakin he tulevat tunnetuiksi nimillä Helmi L, Helmi K ym.. Persoonallinen nimi jää ihmisten mieleen eikä sulaudu harmaaseen lässynimien massaan.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 20:37"]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 20:33"]
[/quote] Niin, ajattele millaisia kommentteja lapset ja teinit tulevat keksimään. Oli syy kenen tahansa, se on lapsesi joka joutuu tuon nimen ja pilkan kantamaan. Mitä jos vaihtaisit tuon Ursulan itsellesi nimeksi ja antaisitte lapselle vähän normaalimman tai edes nätimmän nimen...
[/quote]
Olisin mielelläni Ursula, sillä minä pidän nimeä erittäin nättinä. Ursula ei ole myöskään mitenkään epänormaali nimi, vaikka ei ns. muotinimi olekaan. Mikä olisi oma ehdotuksesi tytön etunimeksi vai tulitko vain morkkaamaan lapseni nimeä? :( AP
Lapsena suuri sankarini oli Ursula. Rakastin Ursula-kirjoja ja pidin ja pidän yhä kovasti nimestä. Onnea ihanasta tytöstä ja anna hänelle vahva nimi. Anna sukulaisten ihmetellä ihan rauhassa.