Kyllä vain sinkkunaisellekin on mieluisaa, jos miehellä ei ole lapsia.
Jotkut naiset hätäpäissään, biologisen kellon tikittäessä, alkavat mielummin olla eronneen miehen kanssa, jolla jo lapsia on (mutta joka suostuu vielä yhteen) kuin jäädä ilman puolisoa ja lasta. Ei ole koskaan hyvä ratkaisu. Äitipuolen asema on kauhean vaikea. Moni mies odottaa passaamista, pitäen esimerkiksi itsestään selvänä, että entisestä suhteesta tulevien lasten isäviikonloppuina tai -lomina uusi vaimo on joku kokki-tiskaaja-siivooja-pyykkäri.
Uusperheiden joukossa erot ovat tavallisia johtuen juuri paineista joita äitipuoli saa. Ja sanokaa mitä sanotte, mutta tasapuolisuus ei vieläkään toimi: Isäpuolelta ei vaadita puoltakaan siitä työstä ja vastuusta kuin äitipuolelta!
Kommentit (39)
Toisaalta, jos henkilö on oikeasti lapsirakas ja pitää lapsiperhearjesta, niin miksi se olisi niin iso ongelma, jos kumppanilla on lapsia aiemmista suhteista?
Minä ihmettelen myös naisten ulinaa siitä, ettei yh-äiti kelpaa, koska ihan yhtä vastenmielisenä pidän itse miehen lapsia. Itse olen lapseton, mutta edes yh-ystäväni ei ikinä kelpuuttaisi miestä, jolka on lapsia. Vaikka ei tarvitsisi osallistua kuluihin tai hoitamiseen, aina jotain ylimääräistä säätöä ja yhteinen vapaa-aika kärsii.
Olen lapseton sinkkunainen ja voisin korkeintaan tapailla sellaista miestä, jonka lapset asuvat toisella puolen Suomea ja joka tapaa heitä välimatkan takia vain koulujen loma-aikoina.
Vaikka välimatka olisi pitkä, voi lapsilla silti olla läheiset välit isäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Ero on siinä, että miehet eivät syyllistä sinkkunaisia, jotka haluavat lapsettoman miehen.
Älä nyt viitsi. Tein aikoinani varsin selväksi nettideittiprofiilissa, että isimiehet eivät kelpaa. Silti tuli yhteydenottoja ja raivarit, kun asiasta huomautin.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti lapselliset miehet ja naiset etsivätkin lapsellisia 🤔
Harva haluaa muiden lapsia riesakseen.
Kristiina xx kirjoitti:
Toisaalta, jos henkilö on oikeasti lapsirakas ja pitää lapsiperhearjesta, niin miksi se olisi niin iso ongelma, jos kumppanilla on lapsia aiemmista suhteista?
Minä taas en ymmärrä, että lapsia väsätään monin kanssa. Ennen vanhaan varmaan oli enemmän kyse siitä, että oli lehtolapsi tai leskeydytty, ei ollut ehkäisyä, mutta nykyään? 2000-luvulla?
Miksi?
Minua ainakin hiukan ihmetyttää tämä asenne miten vapaasti tehdään lapsia ristiin rastiin.
Mutta siis ymmärrän, jos toisella lapsia ja toisella ei ja eivät hanki yhteisiä tai jos molemmilla omat. Ne ymmärrän täysin. Sitä, että niitä lapsia on jo ja aletaan vääntää lisää seuraavassa suhteessa, niitä en vaan ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ero on siinä, että miehet eivät syyllistä sinkkunaisia, jotka haluavat lapsettoman miehen.
Älä nyt viitsi. Tein aikoinani varsin selväksi nettideittiprofiilissa, että isimiehet eivät kelpaa. Silti tuli yhteydenottoja ja raivarit, kun asiasta huomautin.
Mulla on myös sama kokemus. Mun profiilitekstissä lukee, että etsin miestä, jolla ei ole alle teini-ikäisiä lapsia. Silti saan tykkäyksiä miehiltä, joilla on jopa ihan pikkulapsia. Eivätkö ihmiset ymmärrä, mitä tarkoittaa "teini-ikäinen"?
Vierailija kirjoitti:
Kristiina xx kirjoitti:
Minä taas en ymmärrä, että lapsia väsätään monin kanssa. Ennen vanhaan varmaan oli enemmän kyse siitä, että oli lehtolapsi tai leskeydytty, ei ollut ehkäisyä, mutta nykyään? 2000-luvulla?
Miksi?Minua ainakin hiukan ihmetyttää tämä asenne miten vapaasti tehdään lapsia ristiin rastiin.
Mutta siis ymmärrän, jos toisella lapsia ja toisella ei ja eivät hanki yhteisiä tai jos molemmilla omat. Ne ymmärrän täysin. Sitä, että niitä lapsia on jo ja aletaan vääntää lisää seuraavassa suhteessa, niitä en vaan ymmärrä.
No jopas oli taas stereotyyppistä paskaa. Kai nyt jokainen päättää ja sopii puolisonsa kanssa ihan itse, miten juuri heillä asiat tehdään. Ei ole mitään yleistä tahoa vaatimassa tai odottamassa tai pakottamassa toimimaan tietyllä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomat naiset ovat vielä harvinaisempia, joten helppoa ei ole miehilläkään.
Täällä yksi. En tahdo lapsia ikinä.
Nainen Keski-Suomi 37
Mä ihmettelen niitä miehiä, jotka alkavat seurustella naisen kanssa, jolla on ihan vasta taaperoita tai leikki-ikäisiä lapsia. Niin pienet lapsethan ovat ihan kiinni äidissään.
Ystäväni on aikoinaan ottanut miehekseen sellaisen miehen jolla oli pieni lapsi.Tekivät sitten myös yhteisen lapsen ja nyt tuo yhteinen on jo lähes täysi-ikäinen.Sanoi minulle,että ikinä jos olisi tietänyt mitä h*lvettiä tuo liitto tuo niin olisi pitänyt ottaa lapseton mies.Neuvoi minua,että jos miehen haluat niin ehdottomasti lapseton mies.
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni on aikoinaan ottanut miehekseen sellaisen miehen jolla oli pieni lapsi.Tekivät sitten myös yhteisen lapsen ja nyt tuo yhteinen on jo lähes täysi-ikäinen.Sanoi minulle,että ikinä jos olisi tietänyt mitä h*lvettiä tuo liitto tuo niin olisi pitänyt ottaa lapseton mies.Neuvoi minua,että jos miehen haluat niin ehdottomasti lapseton mies.
Olisi kiva kuulla, että miksi se miehen isyys sitten oli niin iso ongelma?
Kun omat lapset ovat olleet aikuisia jo vuosia niin ei tulisi mieleenkään ottaa lapsellisista naista. Sieltä tulee sitten seuraava kierros hoitoon eli ei se ikäkään auta.
Ei ikinä kannata sekaantua yksinhuoltajiin!!
Ihmiset on niin vaarallisia, että en altista tulevian lapsiani puolisisaruksille. Jos tekisin lapsia. Ei sitä tajua ennen kuin itse näkee.
On se kumma, että yh-mutsille ei kelpaa mies, jolla on omia lapsia.
!