Seurustelukumppanin ylipaino.
Toivoisin asiasta asillista keskustelua. Minulle ei tarvitse tulla kertomaan, että olen pinnallinen tai muuta sellaista.
Olen tovin seurustellut muuten mukavan ihmisen kanssa, mutta jo lähtöjään ylipainon päälle kertynyt paino alkaa todella haitata. En voi asialle mitään, että viehätysvoima vain laantuu. Lisäksi välillä oikeasti pelottaa esimerkiksi huonekalujen puolesta, tavalliset patjat ei kestä käytössä yhtään, kun ylipainoa on niin paljon. Emme vielä asu yhdessä, joten hänen ruokavalintoihin en pääse kovin vaikuttamaan ja tapailu painoittuu pääasiassa viikonlopuille. Olen alkuviikosta aina väsynyt, sillä se ääni mikä tuosta ihmisestä öisin lähtee on kova. Huolettaa ja vaikka lenkkeillään yhdessä viikonloppuisin ja syödään terveellisesti, mihin terveyspuolikin on menossa.
Tässä nyt muutamia vuosia seurustelua on pakko sanoa, etten usko hoikempaan huomiseen. Harmittaa, enkä tiedä miten tämän asian otan puheeksi. Tai ainakin asian suoraan sanominen tuntuu ihan hirveän pahalta.
Tässä olisi muutaman vuoden päästä yhteen muutto edessä, en tiedä pystynkö elämään näiden juttujen kanssa.
Äh, olisiko jotain järkevää vinkkiä tai kokemusta 😞
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Kuorsaa? Sano että menisi uniapneatutkimuksiin. Paras hoito on laihdutus.
Myös laihoilla uniapneaa.
Vierailija kirjoitti:
Yhdenkään miehen ei pidä tehdä sitä virhettä ja tyytyä läskiin naiseen.
Meitä laihoja naisia on vaikka kuinka paljon.
Tyytyä? Entä jos rakastaa toista, painosta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuorsaa? Sano että menisi uniapneatutkimuksiin. Paras hoito on laihdutus.
Myös laihoilla uniapneaa.
Paljon harvemmin. Ensisijainen hoito ylipainoisilla on laihdutus.
Yritin seurustella lihavan naisen kanssa koska tykkäsin hänestä ihmisenä. Ajan myötä alkoi vain etomaan, kun hän ei tehnyt minkäänlaista muutosta elintapoihinsa, vaikka asiasta keskusteltiin heti alussa ja aina nimenomaan terveys edellä.
Enää en edes yritä mitään lihavan naisen kanssa. Muutoksen on täytynyt jo tapahtua, ei kukaan toisen vuoksi sitä muutosta tee, vaikka kuinka olisi ihastunut.
Ymmärrän hyvin. Oma kumppani oli lievästi ylipainoinen kun tavattiin. Ei häirinnyt.
Suhteen vakiintuessa varmaan ajatteli ettei tarvitse tsempata enää. Nyt on tullut muutamassa vuodessa varmaan 20-30 kg.
Ei sytytä enää 🙄
Myös se kuorsaaminen on ihan todellinen ongelma.
Itse en katselisi lihavaa naista päivääkään.
Seksi on minulle tärkeää. Ja jos nainen ei kykene olemaan laiha, niin se on sitten NEEEEEEEEEEEEEEXT!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummallisia mietteitä, jotka paljastivat aloituksen provoksi. Toisesta joko tykkää ja haluaa olla tämän kanssa tai sitten ei. Tyhmähän sellainen on, joka alkaa olemaan epämiellyttävän ihmisen kanssa.
Sulle on siis ihan fine vaikka kumppani ottaa 30kg parissa vuodessa painoa?
Jos se on ongelma, niin suhde tietysti päättyy.
Vierailija kirjoitti:
Seksi on minulle tärkeää. Ja jos nainen ei kykene olemaan laiha, niin se on sitten NEEEEEEEEEEEEEEXT!
Sama! Mutta itse en kattelisi lihavaa miestä. Kaljamaha on oksettava 🤮🤮🤮🤮
Vierailija kirjoitti:
Hear, hear!
Uniapnean yleisin syy on ylipaino. Yli 70 prosenttia uniapneaa sairastavista on vähintään ylipainoisia.
Puhu siitä yöllisestä metelistä.
Minunkin mies kasvattanut ällöttävän kaljamahan. Halut menneet pohjamutiin.
Ymmärrän, että tuo on ihan todellinen ongelma, mutta ei siihen oikein mitään kunnon ratkaisua ole. Jos eroaminen on vaihtoehto, kannattaa tietysti ennen sitä ottaa asia puheeksi ja kertoa rehellisesti, mutta ystävällisesti millä tavoin tuo painonnousu haittaa ja että on asiasta huolissaan, ehkä hän siitä intoutuukin laihduttamaan. Todennäköisintä tietysti on, että kumppani loukkaantuu sydänjuuriaan myöten, ihan sama miten kauniisti asian esität, ja asiasta aiheutuu pelkkää riitaa, mutta sama kai se, jos olet joka tapauksessa valmis eroamaan.
Vaimo on läski ja sen takia pihtaan, kun ei sytytä yhtään.
Miksi tätä epäillään trolliksi? Eikö tämä muka voi tapahtua? Kyllä on aivan mahdollista, että muutamassa vuodessa kerääntyy paljonkin kiloja. Onhan näitä nähty. On tuo kyllä vaikea tilanne. Tuota on todella vaikeaa ottaa hienotunteisesti puheeksi ja kun muutoksen täytyisi kuitenkin lähteä ihmisestä itsestään...
Yhdenkään miehen ei pidä tehdä sitä virhettä ja tyytyä läskiin naiseen.
Meitä laihoja naisia on vaikka kuinka paljon.