Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kondylooma EI ole sukupuolitauti

Vierailija
15.08.2008 |

voit saada kondylooman vaikka käyttäisitkin kortsua jokaisessa yhdynnässä

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit saada kondylooman vaikka käyttäisitkin kortsua jokaisessa yhdynnässä

Mutta se ei poista tosiasiaan, että kyseessä on sukupuolitauti. Tai oikeastaan mieluummin nykyään puhutaan seksitaudista/seksiteitsetarttuvasta taudista, sillä taudilla ei ole mitään tekemistä sukupuolen kanssa.

Vierailija
2/11 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kantaa papilloomavirusta ja huono-onniset saavat kondylooman vaikka olisivat eläissään vain yhden seksikumppanin kanssa. Sillä edellytyksellä että kumppanilla on sitten ollut vähintään kaksi seksisuhdetta.

Kondylooma on kuin ev lut uskonto, jota pakkosyotetään vaikka aitoja uskovaisia on ehkä 5% ev lut kirkkoon kuuluvista

Joidenkin tutkimusten mukaan 80% suomalaisista on joku hpv-tartunta, mutta suurimmalla osalla se ei oireile.

Kannattaa rokottaa tyttäret sitä vaarallista virtusyyppiä vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kantaa papilloomavirusta ja huono-onniset saavat kondylooman vaikka olisivat eläissään vain yhden seksikumppanin kanssa. Sillä edellytyksellä että kumppanilla on sitten ollut vähintään kaksi seksisuhdetta.

Kondylooma on kuin ev lut uskonto, jota pakkosyotetään vaikka aitoja uskovaisia on ehkä 5% ev lut kirkkoon kuuluvista

Vierailija
4/11 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa rokottaa tyttäret sitä vaarallista virtusyyppiä vastaan.

Ehdotin tytölle, että pyytäisi rippilahjaksi, muttei (yllätys-yllätys) innostunut. Ei vaan löydy multa 3x115€ tässä tilanteessa.

Vierailija
5/11 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. itse syövän esiasteen ja helvetilliset laserhoidot moneen kertaan läpikäynyt.

Vierailija
6/11 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. itse syövän esiasteen ja helvetilliset laserhoidot moneen kertaan läpikäynyt.

Jospa se hinta halpenisi vielä, onhan tullut jo alaspäin 150->115e. Tai rokotusohjelmaan tai KELA-korvauksen piiriin.

Vierailija
7/11 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kohdunsuulla solumuutoksia, onko aina kyse kondyloomasta sen aiheuttajana? Itsellä vuonna 2001 oli papassa luokka 3 ja se hoidettiin laserhoidolla + seuranta sen jälkeen, missään vaiheessa hoidon aikana ei alan ihmiset maininneet sanallakaan kondyloomasta. Olin silloin todella nuori enkä itse tiennyt asiasta niin paljon että olisin osannut erikseen kysyä.

Sekin on ihmetyttänyt, että papa-kokeessa oon jo aika monta kertaa ehtinyt käydä ja mulla ei koskaan ole ollut luokka 1:stä. Aina luokka 2 ja silloin kerran se luokka 3? Osaako joku viisaampi kertoa selitystä tähän??

Vierailija
8/11 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihan papilloomavirus kasittaakseni parane. Enka ymmarra mista sen edes sain.

Vierailija
9/11 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiheuttaa kondyloomia ei ole vaarallinen, mutta viruksen muistaakseni 2 tyyppiä altistaa syövälle, eikä ne virukset aiheuta mitään näkyviä muutoksia ulkosynnyttimiin, joten sen kantajat eivät yleensä saa tietää koko taudista.

Hpv:t tarttuu kaiken lisäksi tosi helposti, eikä kondomi suojaa kovin hyvin jos ollenkaan.

Oon itse siinä rokotetutkimuksessa, en tiedä vielä oonko saanut tutkittavaa vai verrokkia ja mulla on kondylooma. Sain sen kaikesta varovaisuudesta huolimatta (edelliseltä seurustelukumppaniltani. Hän kävi testeissä ennen kuin suostuin luopumaan kortsusta, mutta kondyloomahan ei siellä testeissä näy ja se tarttuu vaikkei näkyviä solumuutoksia olisikaan). Kolposkopia mulle tehtiin pari viikkoa sitten, koska papa on ollut luokka 2 (tosta luokituksesta ollaan muuten luopumassa) jo melkein vuoden.

Puhuin siellä niiden hoitsujen kanssa ja ilmeisesti Suomeen ollaan järjestämässä suurempaa kampanjaa ton rokotuksen osalta, eli myös pojat rokotettaisiin ja rokote annettaisiin ala-asteiässä.

Rokotteen hintakin tulee varmasti pikkuhiljaa alas, nythän se tosiaan on ihan älyttömän kallis.

Vierailija
10/11 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan ON sukupuolitauti! Nukuitko bilsan tunneilla?

Vierailija
11/11 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2008 klo 22:55"]

[/quote]

Ihan helvetin hyvin sanottu! Suurimmalla osalla on se ja moni ei edes tiedä, että on. Ne jotka tietää, ei joko välitä tai sitten murehtii siitä päänsä puhki ihan suotta (niinkuin minä tässä jo kolmatta vuotta). Ihan samalla tavalla joko saat tai olet saamatta syövän vaikka nyt tupakoinnista, alkoholista, ilmansaasteista, valmisruokapakkausten muovien ftalaateista, lisäaineista, elektroniikan palonestoaineista tai jostain muusta. Jos suuret syylät alkaa liiaksi vaivaamaan, hankin voidetta tai leikkauta ne pois. Muuten ei kannattane stressata. Et sille enää mitään mahda kuitenkaan, kun se on tarttunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi