Napakorusta
Tyhmä kysymys, mutta pysyykö napalävistys auki, jos koru on siitä pois useamman kuukauden? Esikoista odottaessani vaihdatin napakorun tilalle sellaisen " hehkeän" muovinpätkän, joka sitten venyi ja paukkui, mutta nyt tokaa odottaessa tuommoinen ei kiehtoisi yhtään... Kohta pitäisi kuitenkin jo jotain tehdä, kun koru alkaa kiristää ja napakin on pullahtanut ulos ajat sitten.
ariella rv 22+4
Kommentit (6)
Uskon että se riippuu siitä kauanko koru on sulla ollut?! Jos puhutaan useista vuosista, niin en usko että reikä umpeen menee.. Itellä on ollut reilut 6 vuotta ja se on kyllä niin tiukasti siinä, etten hetkeekään usko että enää koskaan umpeutuu..
Toisaalta kaveri otti pois vain muutamaksi viikoksi (oli ollut koru alle vuoden) ja umpeutui..
Mutta koska sulla oli se ollut jo edellisessä raskaudessa uskon että se on ollut sulla pidempään, enkä usko että on syytä huoleen. Itse aion ottaa sen pois heti kun alkaa napa paukkumaan:)
iloisia odotushetkiä:)
Juu, kyllä mä taidan luottaa siihen, että reikä pysyy auki nämä loppukuukaudet. Koru on ollut mulla n. 6 vuotta ja tosiaan reikä vähän venynytkin viime raskaudessa, joten vaikea kuvitella, että siitä umpeutuisi... Näyttää jo hivenen hölmöltä, kun napa on pullahtanut ulos ja perhoskoru sieltä törröttää ylöspäin :)
ariella
Otin pois jo 2kk sitten ja se on menny sillee umpeen tuolta sisältä,ettei koru enää mene läpi. Eli se on sielt keskelt ummessa,reiät on kyl ja tuntuu ku ne ois suurentu mahan kasvaessa.
Mut uus pitää ottaa sitte raskauden jälkeen.
laralei rv 29+1
otin korun pois jo n. rv 12 eikä se umpeutunut koko aikana, oli ollut ennen sitä pari vuotta..välillä kyllä aina tökkäsin korun reiästä läpi lävistystä puhdistaessani. Ennemminkin se venyi mahan mukana isommaksi:)
eli sellainen käyrä tappikoru. Minulla ei napa tosin pullahtanut kummassakaan raskaudessa. Koru otettiin pois synnärillä ennen synnytystä ja laitettiin takaisin heti kun pääsin osastolle.
Noin 8kk on pisimmillään ollut ilman korua, eikä merkkiäkään umpeutumisesta, kun seuraavan kerran kokeilin korua.