Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En voi sietää insinöörejä, olenko ilkeä ihminen

Vierailija
20.07.2015 |

Toki heissäkin on poikkeuksensa, mutta suurin osa insinööreistä on kyllä aika kaukana minusta ja omasta arvomaailmastani.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 22:14"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 22:11"]Juu, täällä toinen naisinsinööri. Ihan alkoi kiinnostamaan, että miksi joku pitää minua sietämättömänä? Valaisetko vähän tuota arvomaailmahommaa?  [/quote] Mielestäni insinööreiltä puuttuu yrittämisdraivi ja kulttuuri, pitävät vain kiinni saavutetuista eduista. Eivät ole kovin uraorientoituneita. Toimitusjohtajana ollessani olen huomannut, että valittavat kaikesta eivätkä sovellu johtoportaaseen. Ovat myös usein liian tunteellisia.

[/quote]

Oletpas pihalla. Suunnittelutoimistot ovat pk-yrityksiä ja kokin vai sairaanhoitajanko niitä luulet perustaneet? Ekonomit eivät ainakaan, heistä ei ole suunnittelualalla mihinkään. 
[/quote]

Suunnittelutoimistot eivät ole vieneet Suomea kartalle. Insinöörit nyt vaan ovat sellaisia haihattelijoita, joilta puuttuu realiteettien taju ja halu ottaa riskejä.

Vierailija
22/59 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 22:14"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 22:11"]Juu, täällä toinen naisinsinööri. Ihan alkoi kiinnostamaan, että miksi joku pitää minua sietämättömänä? Valaisetko vähän tuota arvomaailmahommaa?  [/quote] Mielestäni insinööreiltä puuttuu yrittämisdraivi ja kulttuuri, pitävät vain kiinni saavutetuista eduista. Eivät ole kovin uraorientoituneita. Toimitusjohtajana ollessani olen huomannut, että valittavat kaikesta eivätkä sovellu johtoportaaseen. Ovat myös usein liian tunteellisia.

[/quote]

Tämä on kyllä jo trolli :) Kannattaisi tsekata suurten suomalaisten konepaja- ja metallifirmojen johtajistoa, voi tsiisus sentään...

T: Johtaja, insinööri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mites, kun Suomessa varsinkin teollisuusyritysten johtajina on perinteisesti ollut (diplomi-)insinöörejä... Menestys olisi ollut sitten paljon parempi? Nokiallakin alkoi mennä hyvin, kun insinööri vaihtui juristiin.

Vierailija
24/59 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minkähän alan insinööreistä nyt mahdat puhua? Itse olen IT-alalla, "saavutetuista eduista" kiinni pitäminen on varmaan vitsi, kun ikinä ei olla lakkoiltu ja ihan jatkuvasti on porukkaa irtisanottu ja vyötä kiristetty koko ajan. Fiksut työntekijät kuitenkin ovat aina ymmärtäneet tilanteen ja nyt bisnes pyörii taas. Johtoportaassamme on pelkkiä insinöörejä ja harva suomalaisfirma on yhtä hyvin menestynyt kansainvälisesti. Itse asiassa ei yksikään. :-) Ja mitä tuohon yrittämisdraiviin tulee, niin todella monet irtisanotut ovat perustaneet oman firman enkä tiedä ketään, kuka olisi jäänyt työttömyystuella lorvimaan, vaikka omalla alalla ja omassa kaupungissa ei töitä olekaan ollut. Liika tunteellisuuskaan ei kuulosta tutulta, pikemminkin sanoisin, että kaikki asiat ajatellaan nimenomaan järjellä. 

Vierailija
25/59 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Selvä pyy. Av ei petä koskaan. :DDD

Vierailija
26/59 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 22:12"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 22:10"]Mä en voi sietää lähihoitajia.. :/ [/quote] En ole lähihoitaja vaan toimitusjohtaja. T: AP

[/quote]

Jaa. Mun mies on inssitston tj :) 

Vierailija
27/59 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on suvaitsematon ihmishirviö, pahempi kuin yksikään persu, jotka sietävät kyllä insinöörejä, poikkeuksena somalialaiset koneinsinöörit

Vierailija
28/59 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta taas ekonomit on ihan paskoja, kioskitaloustieteitä joskus luentomonisteista nähneet ja luulevat olevansa päteviäkin... Hihii. Ei mitään tajua omasta yksinkertaisuudestaan. Derivoinnista ei aavistustakaan, saatikka muusta monimutkaisemmasta (pakko käyttää termiä jonka maallikotkin ymmärtää). Osaavat laskea just 1+1 jos saavat aikaa miettiä. Voi voi. Jos maailma olisi ekonomien vallassa, ei sitä enää olisi... Olisivat pyrkyröineet toisensa kuoliaiksi. Minäkin DI olen sentään kioskitaloustiedettä sivussa lukenut niin tiedän mistä puhun. Huom. EkonomiSTIt on asia erikseen. Sentään oikean akateemisen tutkinnon (esim YTM) suorittaneita talousTIETEILIJÖITÄ.

Vierailija
29/59 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 22:06"]Toki heissäkin on poikkeuksensa, mutta suurin osa insinööreistä on kyllä aika kaukana minusta ja omasta arvomaailmastani.
[/quote]
Olet vain tyhmä. Ei muuta.

Vierailija
30/59 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä maassa on aika paljon insinöörejä...

Vierailija
31/59 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilö, joka määrittelee ihmiset näiden ammatin mukaan on ihan vain tyhmä, ei ilkeä.

Vierailija
32/59 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 22:47"]No minusta taas ekonomit on ihan paskoja, kioskitaloustieteitä joskus luentomonisteista nähneet ja luulevat olevansa päteviäkin... Hihii. Ei mitään tajua omasta yksinkertaisuudestaan. Derivoinnista ei aavistustakaan, saatikka muusta monimutkaisemmasta (pakko käyttää termiä jonka maallikotkin ymmärtää). Osaavat laskea just 1+1 jos saavat aikaa miettiä. Voi voi. Jos maailma olisi ekonomien vallassa, ei sitä enää olisi... Olisivat pyrkyröineet toisensa kuoliaiksi. Minäkin DI olen sentään kioskitaloustiedettä sivussa lukenut niin tiedän mistä puhun. Huom. EkonomiSTIt on asia erikseen. Sentään oikean akateemisen tutkinnon (esim YTM) suorittaneita talousTIETEILIJÖITÄ.
[/quote] Anteeksi blondin kyssäri, kun en ihan pysynyt kärryillä. Tarkoitat siis että esim valtsikassa kansista lukeneet ovat vähemmän pyrkyreitä kuin moniivalintatehtävien 1 plus 1 kauppakoululaiset. Jos sitä tarkoitit, niin olen samaa mieltä.

Vierailija
33/59 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä ja hölmö provo, mutta inssit ottavat tosissaan.

Vierailija
34/59 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen insinööri ja samoin mieheni. Tykkäämme ajatella loogisesti ja realistisesti asioista. Humanistin kanssa ei aina oikein ajatukset osu yksiin.

[/quote]

Hmm... minäkin tykkään ajatella loogisesti ja realistisesti. Insinöörien kapea-alaisuus taas joskus tökkii.

T. Realistihumanisti

Vierailija
35/59 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 22:53"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 22:47"]No minusta taas ekonomit on ihan paskoja, kioskitaloustieteitä joskus luentomonisteista nähneet ja luulevat olevansa päteviäkin... Hihii. Ei mitään tajua omasta yksinkertaisuudestaan. Derivoinnista ei aavistustakaan, saatikka muusta monimutkaisemmasta (pakko käyttää termiä jonka maallikotkin ymmärtää). Osaavat laskea just 1+1 jos saavat aikaa miettiä. Voi voi. Jos maailma olisi ekonomien vallassa, ei sitä enää olisi... Olisivat pyrkyröineet toisensa kuoliaiksi. Minäkin DI olen sentään kioskitaloustiedettä sivussa lukenut niin tiedän mistä puhun. Huom. EkonomiSTIt on asia erikseen. Sentään oikean akateemisen tutkinnon (esim YTM) suorittaneita talousTIETEILIJÖITÄ.
[/quote] Anteeksi blondin kyssäri, kun en ihan pysynyt kärryillä. Tarkoitat siis että esim valtsikassa kansista lukeneet ovat vähemmän pyrkyreitä kuin moniivalintatehtävien 1 plus 1 kauppakoululaiset. Jos sitä tarkoitit, niin olen samaa mieltä.
[/quote]Yes you got the picture precisely :)

Vierailija
36/59 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 22:56"]

Itse olen insinööri ja samoin mieheni. Tykkäämme ajatella loogisesti ja realistisesti asioista. Humanistin kanssa ei aina oikein ajatukset osu yksiin.

[/quote]

Hmm... minäkin tykkään ajatella loogisesti ja realistisesti. Insinöörien kapea-alaisuus taas joskus tökkii.

T. Realistihumanisti

[/quote]

Mitä humanistit ovat ikinä keksineet - maailmanrauhan?

Insinöörit ovat keksineet puhtaan veden, sähkön, tietokoneen, inter alia.

Humanistit ovat hyödyttömiä, ojankaivajakin on yhteiskunnalle paljon hyödyllisempi.

Vierailija
37/59 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä?
Rakennusinsinöörin opinnot aloittava putkinainen

Vierailija
38/59 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 23:06"]

Mitä humanistit ovat ikinä keksineet - maailmanrauhan?

Insinöörit ovat keksineet puhtaan veden, sähkön, tietokoneen, inter alia.

Humanistit ovat hyödyttömiä, ojankaivajakin on yhteiskunnalle paljon hyödyllisempi.

[/quote]

Ja tuo oli omaperäisintä, mitä SINÄ kykenit keksimään? :D

Vierailija
39/59 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humanisteilla on tutkimusten mukaan alhainen IQ, toisin kuin insinööreillä, joilla on korkea IQ

Humanistit ovat idioottisakkia.

Vierailija
40/59 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 23:05"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 22:53"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 22:47"]No minusta taas ekonomit on ihan paskoja, kioskitaloustieteitä joskus luentomonisteista nähneet ja luulevat olevansa päteviäkin... Hihii. Ei mitään tajua omasta yksinkertaisuudestaan. Derivoinnista ei aavistustakaan, saatikka muusta monimutkaisemmasta (pakko käyttää termiä jonka maallikotkin ymmärtää). Osaavat laskea just 1+1 jos saavat aikaa miettiä. Voi voi. Jos maailma olisi ekonomien vallassa, ei sitä enää olisi... Olisivat pyrkyröineet toisensa kuoliaiksi. Minäkin DI olen sentään kioskitaloustiedettä sivussa lukenut niin tiedän mistä puhun. Huom. EkonomiSTIt on asia erikseen. Sentään oikean akateemisen tutkinnon (esim YTM) suorittaneita talousTIETEILIJÖITÄ.
[/quote]Yes you got the picture precisely :)
[/quote] Siksi insinöörit siis tykkäävät, kun näen tän kuvan samalla tavalla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän