YTHS:n lääkäri tappoi mieheni
Meni valittamaan masennusta ym. yleislääkärille ja oli naurettu ulos. Lääkäri oli tehnyt miehen masennuksesta, opiskeluvaikeuksista ym. täyden vitsin ja oli vain naureskellut. Mies koki olleensa täysin nöyryytetty, eikä enää uskaltanut hakea apua muualta. Taannoin ruumis sitten löytyi.
Kommentit (57)
Miksi muuten meni yleislääkärille, kun YTHS:llä on mielenterveyspuolikin? Ei-kiireellistä hoitoa sieltä joutuu kyllä odottamaan kuukausikaupalla, mutta akuuteissa kriiseissä on aina päässyt nopeasti lääkärin puheille.
Mulla kans Turun kirkkotie on aina ollut ihan huippu! Oikeasti parempaa palvelua ollut kun aikanaan yksityisellä. Mielenterveyspuoleltakin pääsin terapiaan alle viikossa. Tosin mut luokiteltiin akuutiksi tapaukseksi. Itse en ehkä itseäni olisi luokitellut (ei ollut esim itsetuhoisia ajatuksia ja sanoin tämän sitä kysyttäessä, että kavereita on jolle puhua jne) mutta ottivat "pienet" opiskeluihin liittyvät huoleni ihan tosissaan (burnout opiskelujen ja töiden yhdistämisestä)
Helsingin YTHS on auttanut minua paljonkin masennuksen takia! Ja muutkin vaivat on aina otettu vakavasti.
Tapasin eräässä kokouksessa keski-ikäisen naisen. Hän oli vakavasti masentunut. Samana päivänä hän oli käynyt terveyskeskuksessa, yksityislääkäreihin ei ollut varaa. Hän oli valittanut ahdistustaan ja miten pahalta se tuntui. Etkö voi ymmärtää minua, etkö itse ole ollut koskaan ahdistunut, oli hän kysynyt nuorelta lääkäriltä. Lääkäri oli tokaissut, että ei hän voi ymmärtää. Hän ei ole koskaan ollut vähääkään masentunut tai ahdistunut. Potilas ei kokenut voivansa enää kertoa tuntemuksistaan tälle lääkärille. Onneksi hän pääsi avautumaan ryhmässä.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 21:49"]
Provo tai ei niin tyttäreni kävi valittamassa kipua jalassa. Diagnoosi ilman mitään rtg-kuvia oli vääränlainen kävelytyyli. Minä en voinut tätä uskoa ja pakotin tytön menemään yksityiselle. Diagnoosina oli marssimurtuma, menee ohi levolla ja kipulääkkeillä.
[/quote]
Yksityinenhän se YTHS:kin on ja tuo rasitusmurtuma tosiaan paranee levolla itsestään eli sinänsä siinä ei olisi tarvinnut lääkärissä käydä, toki jos ei muuten olisi tajunnut lepuuttaa kipeää jalkaa ellei lääkäri olisi ohjeistanut niin sitten.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 22:04"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 22:02"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 21:54"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 21:52"]
Milloin taannoin se ruumis löytyi? Aika neutraalisti kirjoittelet miehestäsi.
[/quote]
En halua paljastaa kaikkia yksityiskohtia, asia on niin arka, koskettaa mm. minua ja hänen vanhempiaan. En ymmärrä, miksi häntä ei voitu edes kuunnella asiallisesti :(
[/quote]
Jos väität lääkärin tappaneen miehesi, niin sinulla on myös velvoite näyttää asia toteen. Muuten olet syyllistynyt kunnianloukkaukseen.
[/quote]
Tietääkseni en ole paljastanut täällä lääkärin henkilöllisyyttä. Ja virkaan tai tehtävään liittyen saa arvostella julkisesti vrt. poliitikot ja tuomarit. -ap
[/quote]
Joo virkaan liittyen kyllä, mutta YTHS:n lääkärit eivät ole virkamiehiä. Eikä virkamiestäkään saa herjata miten vain, ainoastaan julkisessa virassa tulee sietää enempi arvostelua. Varsinainen perättömän tiedon levittäminen on aina kunnianloukkaus jos tieto on loukkaavaa tai negatiivista. Ei yksityislääkärin kohdalla kynnys ole sen korkeampi kuin vaikka autokauppiaalla tai leipurilla tai naapurilla. Onhan poliitikoillakin suojansa vaikkei edes perättömiä väittäisi, vrt. esim. Vanhanen ja Ruusunen -tapaus.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 21:59"]Tee valitus. Törkeä hoitovirhe
[/quote]
Lol. Valitus. ":D" vali vali. Auttaa ihan vitusti ja lääkäri kantaa vastuun.
Helsingin YTHS:stä ei tässä liene kyse, mutta se vanhempi mieslääkäri,jolla on saksalaisen kuuloinen nimi (vaikka on suomalainen), on aivan yhtä tyhjän kanssa, mega-autisti, jonka mielestä kaikki nuoret on vain luulosairaita. Aivokalvontulehdus "tenttiflunssaa" ja munasarjakystakipu "huomionkipeyttä". Semmoinen päivystäjä.
aikamoinen väite. Tapahtuiko oikeasti vai väittikö miehesi että noin tapahtui? On myös muita lääkäreitä olemassa. Miksette hakeneet apua muualta, jos tilanne vaikutti niin vakavalta? Kuulostaa, kuin ulkoistaisit vastuuta lääkärille.. Mikset itse tehnyt jotakin?
Kommenttini ei kovin läheltä liippaa aloitusta, mutta menin taannoin asioimaan YTHS:n terveydenhoitajan luokse jostain asiasta, jota en enää muista, mutta tulin maininneeksi virtsaamisvaivoistani ja pidätyskyvyn ongelmista, jolloin terveydenhoitaja purskahti käytännössä nauruun ja katsoi minua ilkkuen kuin koulukiusaaja uhriaan sanoen "tarkoitatsä että pissat menee housuun?...hah hah", jolloin vaivautuneesti peräydyin tilanteesta kiusaantuneesti ja muutinkin mieltäni sanoen, että en ihan sellaista tarkoita, mutta on pakottava virtsaamisen tunne (vaikka oikeasti oli pahempaakin vaivaa). Enpä sitten siellä alkanut hoidattaa ja setviä kyseistä vaivaani. Onneksi se hoitui sittemmin muulla tavoin kuntoon.
Lääkäri ei voi estää masentunutta tappamasta itseään, jos näin on päättänyt tehdä. Usein masennuslääke voimistaa vielä sen verran , että saa teon tehtyä.
Itsemurha on jokaisen oma ratkaisu, ei lääkäri tapa ketään.
En tiedä, kenellä olet käynyt, mutta kaikki aivan perseestä. Eivät ota asiaa hoitaakseen, vähättelevät kaiklea ja suosittelevat vain yksityistä lääkäriä. Kiitos vaan avusta.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 21:55"]
Oliko kirveellä vai aseella tappanut?
Olen vain niin järkyttynyt. Eikö lääkäreitä kouluteta kunnolla kohtaamaan psykiatrisia potilaita, vai miksi ihmeessä tälläistä tapahtuu?
En halua paljastaa kaikkia yksityiskohtia, joku voi tunnistaa. Haluan suojella hänen muita läheisiään. -ap
Päätettiin suojella niitä läheisiä kirjoittamalla asiasta netissä????? Aivan yhtähyvin olisit voinut kirjoittaa virallisen valituksen viranomaisille, mutta päätin tulla jeesustelemassa asialla tänne?
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 21:46"]
Meni valittamaan masennusta ym. yleislääkärille ja oli naurettu ulos. Lääkäri oli tehnyt miehen masennuksesta, opiskeluvaikeuksista ym. täyden vitsin ja oli vain naureskellut. Mies koki olleensa täysin nöyryytetty, eikä enää uskaltanut hakea apua muualta. Taannoin ruumis sitten löytyi.
Vaikea uskoa, Suomihan on edelläkävijämaa lääketieteessä. Ei missän muualla saa niin hyvää hoitoa :D :D.
Joo on suomi edelläkävijä kaikessa. Eurooppaa kiertäneenä voin sanoa, että kukaan ei tiedä tai halua edes kuulla mitään suomesta. Nää puheet mailman parhaasta on vaa keino saada vähän itsetuntoa tähän maahan missä ei ole mitään pahaa kunhan väitteet eivät olisi aina niin naurettavia valheita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 21:55"]
Oliko kirveellä vai aseella tappanut?Olen vain niin järkyttynyt. Eikö lääkäreitä kouluteta kunnolla kohtaamaan psykiatrisia potilaita, vai miksi ihmeessä tälläistä tapahtuu?
En halua paljastaa kaikkia yksityiskohtia, joku voi tunnistaa. Haluan suojella hänen muita läheisiään. -ap
Päätettiin suojella niitä läheisiä kirjoittamalla asiasta netissä????? Aivan yhtähyvin olisit voinut kirjoittaa virallisen valituksen viranomaisille, mutta päätin tulla jeesustelemassa asialla tänne?
Uuno!
Ketju vuodelta 2015
Miksei lääkärien pääsykokeiden osana ole psykologiset testit? Monet tuntuvat opiskelevan alalle vain siksi, että siitä saa hyvin rahaa ja on ammattina arvostettu.