kyllästyin kotini ohi kulkeviin ihmisiin
jotka tuijottavat ihan pokkana mitä meidän pihalla tapahtuu. Kysyin suoraan yhdeltä, että "mitä mölläät?".
Katsoi äkkiä pois päin. Ja nämä ihmiset ovat samoja, päivä toisensa jälkeen. Vatuttaa kun ihan häpeämättä tuijotetaan, eikä tässä edes tapahdu mitään ihmeellistä. Katsotaan tuijottaako kun kävelee takaisin.
Kommentit (79)
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 18:46"]Odottelin kerran eräällä läpikulkutiellä omakotitaloalueella lastani ja miestäni, jotka jäivät jälkeen kun pyöräilimme nopeampaan toisen lapsen kanssa. Takaani tuli pariskunta, näin silmän syrjästä että vaihtoivat siinä muutaman sanan ennenkuin erkanivat toisistaan. Nainen (keski-iän ylittänyt) tuli sitten sanomaan "Hei", vastasin vähän kysyvästi samoin. Nainen jatkoi: "Onko siellä jotain kiinnostavaa?". Olin ihan häkeltynyt, mutta ihme kyllä sain sanotuksi vähän ilkeästi että on, lapseni. Nainen mutisi jotain "luulin että katsoit meidän pihaa", johon vastasin häneen vilkaisemattakaan että no en.
Olen ihan ihmisystävällinen ihminen, mutta jotenkin karvat nousi pystyyn siitä ämmästä; luuliko tosiaan että seisoisin paikallani ja tuijottaisin suoraan hänen tyhmää pihaansa jotain viisi minuuttia hievahtamatta. Mikähän hänen pelargonioissaan voisi olla niin kiinnostavaa...
[/quote]
Okei. No mutta nämä ihmiset joista minä puhun, tuijottaa nimenomaan sitä mitä meillä tapahtuu. Joskus nostin näille tollottajille kättä, joskus nostivat takaisin ja joskus eivät. Minä olin kuitenkin aina ensimmäinen tervehtijä. Näyttivät jopa monesti hämmentyneiltä, "oho ne huomas et tuijotetaan".
Siinäpä tuijottavat vastakin, kunhan vastaavat jos kysyn mitä katotte:D
Ap
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 18:48"]Onks teidän pihalla paljon romua tai muuten sekasotkunen? Sellasta pihaa voi huomaaamatta tuijotella. Ei perus tylsää pihaa kukaan toljota. Siivoo paskat pois ja pidä piha nättinä ni huomaat ettei kukaan jaksa kiinnittää mitään huomiota.
[/quote]
No ei ole kaatopaikkapiha.
Ap
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 18:52"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 18:46"]Odottelin kerran eräällä läpikulkutiellä omakotitaloalueella lastani ja miestäni, jotka jäivät jälkeen kun pyöräilimme nopeampaan toisen lapsen kanssa. Takaani tuli pariskunta, näin silmän syrjästä että vaihtoivat siinä muutaman sanan ennenkuin erkanivat toisistaan. Nainen (keski-iän ylittänyt) tuli sitten sanomaan "Hei", vastasin vähän kysyvästi samoin. Nainen jatkoi: "Onko siellä jotain kiinnostavaa?". Olin ihan häkeltynyt, mutta ihme kyllä sain sanotuksi vähän ilkeästi että on, lapseni. Nainen mutisi jotain "luulin että katsoit meidän pihaa", johon vastasin häneen vilkaisemattakaan että no en. Olen ihan ihmisystävällinen ihminen, mutta jotenkin karvat nousi pystyyn siitä ämmästä; luuliko tosiaan että seisoisin paikallani ja tuijottaisin suoraan hänen tyhmää pihaansa jotain viisi minuuttia hievahtamatta. Mikähän hänen pelargonioissaan voisi olla niin kiinnostavaa... [/quote] Okei. No mutta nämä ihmiset joista minä puhun, tuijottaa nimenomaan sitä mitä meillä tapahtuu. Joskus nostin näille tollottajille kättä, joskus nostivat takaisin ja joskus eivät. Minä olin kuitenkin aina ensimmäinen tervehtijä. Näyttivät jopa monesti hämmentyneiltä, "oho ne huomas et tuijotetaan". Siinäpä tuijottavat vastakin, kunhan vastaavat jos kysyn mitä katotte:D Ap
[/quote]
Mistä sä tiedät muuten niin tasan tarkkaan, mitä ne siellä teidän pihassa katsovat? En mä ainakaan tiedä, mitä meidän ohi kulkevat ihmiset katsovat, lasten leikkimistä vai rikkaruohoja.
Ja pommisuojaankin muuttaminen auttias...
Mua vituttaa ihan sama juttu. Oli se just pihan ohi kävelevä tuijottaja tai ihan vaan kaupungilla tai bussissa oleva tuijottaja. Oikeesti tuijotetaa ku ihmistä ois nähty ikinä. Mä oon pitkä nainen niin oon tottunu tohon möllöttämiseen, mutta semmoset ketkä eivät käännä päätään pois missään välissä ja jatkavat vaan ikuisuuden tuntuvan ajan tuijotusta.... Kerran baarin wc jonossa kysyin yheltä muijalta että "mitäpä tuijottelet?". Meni aika vaikeeksi.
Sanoin sanan tuijottaja 100 krt.
Ap taitaa olla vähintäänkin lievästi vainoharhainen. Vai oliskohan tuntemattomat ihmiset tehneet sellaisen salaliiton, että käyvät kyttäämässä ja tollaamassa ap:n pihaa? Kumpi vaihtoehto tuntuisi todennäköisemmältä?
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 18:06"]
Katsoa saa jos siltä tuntuu, taidat itse kyylätä ohi kulkevia ihmisiä.
[/quote]Toisen kotiin tuijottaminen on kiellettyä.
Mun mielestä ei oo mitään vainoharhaista jos ärsyttää tuntemattomien ihmisten aivoton tuijotus. Ympäristöstään voi olla kiinnostunut mut tommonen liika uteliaisuus on raivostuttavaa.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 18:53"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 18:52"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 18:46"]Odottelin kerran eräällä läpikulkutiellä omakotitaloalueella lastani ja miestäni, jotka jäivät jälkeen kun pyöräilimme nopeampaan toisen lapsen kanssa. Takaani tuli pariskunta, näin silmän syrjästä että vaihtoivat siinä muutaman sanan ennenkuin erkanivat toisistaan. Nainen (keski-iän ylittänyt) tuli sitten sanomaan "Hei", vastasin vähän kysyvästi samoin. Nainen jatkoi: "Onko siellä jotain kiinnostavaa?". Olin ihan häkeltynyt, mutta ihme kyllä sain sanotuksi vähän ilkeästi että on, lapseni. Nainen mutisi jotain "luulin että katsoit meidän pihaa", johon vastasin häneen vilkaisemattakaan että no en. Olen ihan ihmisystävällinen ihminen, mutta jotenkin karvat nousi pystyyn siitä ämmästä; luuliko tosiaan että seisoisin paikallani ja tuijottaisin suoraan hänen tyhmää pihaansa jotain viisi minuuttia hievahtamatta. Mikähän hänen pelargonioissaan voisi olla niin kiinnostavaa... [/quote] Okei. No mutta nämä ihmiset joista minä puhun, tuijottaa nimenomaan sitä mitä meillä tapahtuu. Joskus nostin näille tollottajille kättä, joskus nostivat takaisin ja joskus eivät. Minä olin kuitenkin aina ensimmäinen tervehtijä. Näyttivät jopa monesti hämmentyneiltä, "oho ne huomas et tuijotetaan". Siinäpä tuijottavat vastakin, kunhan vastaavat jos kysyn mitä katotte:D Ap
[/quote]
Mistä sä tiedät muuten niin tasan tarkkaan, mitä ne siellä teidän pihassa katsovat? En mä ainakaan tiedä, mitä meidän ohi kulkevat ihmiset katsovat, lasten leikkimistä vai rikkaruohoja.
[/quote]
En ihan hetkessä huomannutkaan, mutta ajan kanssa näihin kyyliin kiinnittää huomiota.
Ap
Pikku sielusta porukkaa ja jos ei katsetta kestä... Ja puhun tästä aloittajasta... Sua sitten kyylätään ajaessasi autoa, liikkuessasi ulkona, käydessäsi kaupassa vai pidätkö aina silmät kiinni etteivät nämä kyylääjät/stalkkerit katseellasi saa sua vihaseksi?
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 19:00"]Ap taitaa olla vähintäänkin lievästi vainoharhainen. Vai oliskohan tuntemattomat ihmiset tehneet sellaisen salaliiton, että käyvät kyttäämässä ja tollaamassa ap:n pihaa? Kumpi vaihtoehto tuntuisi todennäköisemmältä?
[/quote]
No mitkään salaliitot ei ole tulleet mieleenikään :D
Ap
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 19:03"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 18:53"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 18:52"] [quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 18:46"]Odottelin kerran eräällä läpikulkutiellä omakotitaloalueella lastani ja miestäni, jotka jäivät jälkeen kun pyöräilimme nopeampaan toisen lapsen kanssa. Takaani tuli pariskunta, näin silmän syrjästä että vaihtoivat siinä muutaman sanan ennenkuin erkanivat toisistaan. Nainen (keski-iän ylittänyt) tuli sitten sanomaan "Hei", vastasin vähän kysyvästi samoin. Nainen jatkoi: "Onko siellä jotain kiinnostavaa?". Olin ihan häkeltynyt, mutta ihme kyllä sain sanotuksi vähän ilkeästi että on, lapseni. Nainen mutisi jotain "luulin että katsoit meidän pihaa", johon vastasin häneen vilkaisemattakaan että no en. Olen ihan ihmisystävällinen ihminen, mutta jotenkin karvat nousi pystyyn siitä ämmästä; luuliko tosiaan että seisoisin paikallani ja tuijottaisin suoraan hänen tyhmää pihaansa jotain viisi minuuttia hievahtamatta. Mikähän hänen pelargonioissaan voisi olla niin kiinnostavaa... [/quote] Okei. No mutta nämä ihmiset joista minä puhun, tuijottaa nimenomaan sitä mitä meillä tapahtuu. Joskus nostin näille tollottajille kättä, joskus nostivat takaisin ja joskus eivät. Minä olin kuitenkin aina ensimmäinen tervehtijä. Näyttivät jopa monesti hämmentyneiltä, "oho ne huomas et tuijotetaan". Siinäpä tuijottavat vastakin, kunhan vastaavat jos kysyn mitä katotte:D Ap [/quote] Mistä sä tiedät muuten niin tasan tarkkaan, mitä ne siellä teidän pihassa katsovat? En mä ainakaan tiedä, mitä meidän ohi kulkevat ihmiset katsovat, lasten leikkimistä vai rikkaruohoja. [/quote] En ihan hetkessä huomannutkaan, mutta ajan kanssa näihin kyyliin kiinnittää huomiota. Ap
[/quote]
Anteeksi vain, mutta tuo kuulostaa melko vainoharhaiselta, kuten joku tässä jo sanoikin. Ellet sitten seuraavien viestien aikana paljasta, että kyykit kasvimaalla minimekossa ilman alkkareita.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 19:03"]Pikku sielusta porukkaa ja jos ei katsetta kestä... Ja puhun tästä aloittajasta... Sua sitten kyylätään ajaessasi autoa, liikkuessasi ulkona, käydessäsi kaupassa vai pidätkö aina silmät kiinni etteivät nämä kyylääjät/stalkkerit katseellasi saa sua vihaseksi?
[/quote]
Voi hyvänen aika. Kun katsominen ei haittaa, vaa kyyläämisestä, mölläämisestä. Ole onnellinen kun sulla ei näistä kokemusta ole, etkä näin ollen ole pätevä asiaa kommentoimaan.
Ap
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 19:00"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 18:06"]
[/quote]
Niin tämä pätee juurikin ikkunoista tuijottelua, et voi rajoittaa ihmistä joka kävelee yleisellä tiellä ja katsoo pihaasi/taloosi päin ja jos tämä on lailla kiellettyä, niin oletko kuullut että poliisit on olemassa?
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 19:04"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 19:03"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 18:53"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 18:52"] [quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 18:46"]Odottelin kerran eräällä läpikulkutiellä omakotitaloalueella lastani ja miestäni, jotka jäivät jälkeen kun pyöräilimme nopeampaan toisen lapsen kanssa. Takaani tuli pariskunta, näin silmän syrjästä että vaihtoivat siinä muutaman sanan ennenkuin erkanivat toisistaan. Nainen (keski-iän ylittänyt) tuli sitten sanomaan "Hei", vastasin vähän kysyvästi samoin. Nainen jatkoi: "Onko siellä jotain kiinnostavaa?". Olin ihan häkeltynyt, mutta ihme kyllä sain sanotuksi vähän ilkeästi että on, lapseni. Nainen mutisi jotain "luulin että katsoit meidän pihaa", johon vastasin häneen vilkaisemattakaan että no en. Olen ihan ihmisystävällinen ihminen, mutta jotenkin karvat nousi pystyyn siitä ämmästä; luuliko tosiaan että seisoisin paikallani ja tuijottaisin suoraan hänen tyhmää pihaansa jotain viisi minuuttia hievahtamatta. Mikähän hänen pelargonioissaan voisi olla niin kiinnostavaa... [/quote] Okei. No mutta nämä ihmiset joista minä puhun, tuijottaa nimenomaan sitä mitä meillä tapahtuu. Joskus nostin näille tollottajille kättä, joskus nostivat takaisin ja joskus eivät. Minä olin kuitenkin aina ensimmäinen tervehtijä. Näyttivät jopa monesti hämmentyneiltä, "oho ne huomas et tuijotetaan". Siinäpä tuijottavat vastakin, kunhan vastaavat jos kysyn mitä katotte:D Ap [/quote] Mistä sä tiedät muuten niin tasan tarkkaan, mitä ne siellä teidän pihassa katsovat? En mä ainakaan tiedä, mitä meidän ohi kulkevat ihmiset katsovat, lasten leikkimistä vai rikkaruohoja. [/quote] En ihan hetkessä huomannutkaan, mutta ajan kanssa näihin kyyliin kiinnittää huomiota. Ap
[/quote]
Anteeksi vain, mutta tuo kuulostaa melko vainoharhaiselta, kuten joku tässä jo sanoikin. Ellet sitten seuraavien viestien aikana paljasta, että kyykit kasvimaalla minimekossa ilman alkkareita.
[/quote]
Vois kykkiäkin, mutta sittenhän heillä olisi aihetta töllätä seuraavallakin kerralla, onko se nainen taas siellä pusikossa :D mieheni on huomannut samoin enkä taida olla ainoa joka tässäkin maassa tähän samaan ilmiöön on törmännyt.
Ap
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 19:00"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 18:06"]
[/quote] Näytäpä lainkohta :)
Toisen kotiin saa tuijotella kadulta niin paljon kuin haluaa, kunhan ei käytä teknisiä apuvälineitä, kuten kameraa tai kiikaria.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 19:06"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 19:00"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 18:06"]
[/quote]
Niin tämä pätee juurikin ikkunoista tuijottelua, et voi rajoittaa ihmistä joka kävelee yleisellä tiellä ja katsoo pihaasi/taloosi päin ja jos tämä on lailla kiellettyä, niin oletko kuullut että poliisit on olemassa?
[/quote]
Ei voi rajoittaa, mutta onhan se aika junttia tuijottaa toisia, itselleen aika ventovieraita ihmisiä kuin näkisi itse Jeesuksen ylösnousseen. Joskus tuijotan ihmisiä takaisin kunnes tajuavat kääntää katseensa. Eikä kyse ole muutaman sekunnin tuijottamisesta.
Ap
Sori ap. En vaan voi sille mitään, että haaveilen ihan kamalasti omakotitalosta ja omasta pihasta. Kateellisena tuijottelen ja saatan joskus pysähtyäkin, sitten havahdun ja alkaa hävettää ja jatkan matkaa :D
[/quote]
Apua, kuka sen kieltää?
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 18:42"]Hei haloo 15 ja 16?? Nyt on kyse kyylääjistä, ei moikkaajista ja vilkaisijoista.
Ap
[/quote]
Kyllä ihan oikeesti jollain muulla on tässä ongelma kuin sillä tässä kohtaan kutsutulla "kyylääjällä". Häiriintynyttä porukkaa... Laittakaa laput silmille tai yksin kertasesti älkää itse kyylätkö...