Antaisinko hiusteni harmaantua vai aloitanko värjäyskierteen?
Kommentit (65)
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 17:21"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 16:57"]Omalla kohdalla tuli ajankohtaiseksi jo pian 40-vuotispäivien jälkeen, muutaman vuoden jaksoin värjäysrumbaa, mutta nyt olen ihan harmaa, enkä ikinä ala uudelleen siihen juurikasvushown [/quote]Miten helvetin rupsahtaneits harmaita!!!!??????ämmiä täällä on??? En tajua!!! Heräsin ranteet auki jos harmaantuisin noin NUORENA!
[/quote]
Löysin itseltäni ensimmäisen harmaan jo 19-vuotiaana, enkä ole värjännyt! IIIIIKKKKK!
Ei se harmaus olisi paha, väri siinä missä muutkin, monella harmaat hiukset vain myös kuivuvat ja ovat täysin kiillottomat. Näyttävät lähinnä kulahtaneelta mopilta. Omassa suvussani se harmaan sävy on myös sellainen maantien tunkkainen, ei mikään vaalea raikas. Otan itse mallia Aira Samulinista ja värjään niin kauan kuin henki pihisee.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 17:31"]
Itsekin pähkäillen saman asian kanssa. Mielestäni juurikasvu on kamalampi kuin harmaantuminen eli taidan antaa harmaantua. Raitoja voisi ajatella.
[/quote]
No miksi sen juurikasvun pitää antaa tulla näkyviin? Varaa samantien kampaajalta uuden ajan tyven värjäykseen muutaman viikon päähän.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 17:28"]
Juu pysykää te vaan tollasine harmaina hiirulaisina. Itse ainakin erotun joukosta. Te ootteki vaan täyteihmisiä :)
[/quote]Mitä ovat täyteihmiset? He jotka eivät värjää hiuksiaan, millä tavalla täyte?
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 20:31"]
Itsekin pähkäillen saman asian kanssa. Mielestäni juurikasvu on kamalampi kuin harmaantuminen eli taidan antaa harmaantua. Raitoja voisi ajatella.
[/quote]
No miksi sen juurikasvun pitää antaa tulla näkyviin? Varaa samantien kampaajalta uuden ajan tyven värjäykseen muutaman viikon päähän.
[/quote]Monilla se näkyy, lähes jatkuvasti. Ja se on kamalan näköistä.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 17:28"]
Juu pysykää te vaan tollasine harmaina hiirulaisina. Itse ainakin erotun joukosta. Te ootteki vaan täyteihmisiä :)
[/quote]
Taitaa olla juuri toisinpäin! ;) Suurin osahan naisista värjää hiuksiaan. Sitä paitsi ei harmaiden hiusten takia tarvitse pukeutua päästä varpaisiin harmaaseen. Itse asiassa harmaa on hyvä, neutraali väri, joka sopii monien värikkäiden vaatteiden/meikkien/korujen kanssa yhteen :)
Kasvisvärillä värjään hiukset. Ei missään nimessä harmaita hiuksia.
N56
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 20:32"]
[/quote]
[/quote]
Niin näkyy, koska suomalaiset naiset on opetettu siihen, ettei itseen saa käyttää yhtään rahaa. Miehet kuitenkin käyvät leikkauttamassa hiuksensa noin kerran kuussa, joten miksi naisetkin ei voisi värjäyttää tyveään yhtä usein.
Minulla on melkein mustat hiukset. Noin 5 vuotta (olin silloin 39v) alkoi ilmaantua harmaita hiuksia sinne tänne. Hiukseni ovat melko taipuisat, mutta nää harmaat yksittäiset hiukset on ihan suoria. Aluksi nypin niitä pari vuotta pinseteillä pois, mutta sitten tuli niin paljon nypittävää, että aloin värjätä hiuksiani. En ollut koskaan aiemmin värkännyt hiuksiani ja pari ekaa kertaa kävin kampaajalla. Nykyään värjään itse, noin 3 kuukauden välein. Minulla ei kyllä tule mitään harmaata juurikasvua vaan niitä yksittäisiä harmaita tulee sinne tänne. Minusta harmaat vanhentavat minua ja näyttävät rumalta. En meikkaa enkä käytä muuta kosmetiikkaa, mutta harmaat aion värjätä jatkossakin.
Se harmaantunut tukka ei ole kaikilla samansävyinen. Siitähän on vaikka kuinka montaa variaatiota! Usein mustatukkaisille tulee paksu, vahva ja hurmaava harmaa. Joillekin tulee hopeinen tai melkein vaalea tukka. Osa on sitten kokonaan valkoisia. Ja sitten on eri sävyjä ja raitoja samassa päässä.
Pitkä harmaa tukka on ihaninta mitä tiedän. Nutturakaan ei vanhenna ja mitä hittoa jos vanhentaakin? Mieluimmin nuttura kuin sellainen ankea mummopoikatukka.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 20:38"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 20:32"]
[/quote]
[/quote]
Niin näkyy, koska suomalaiset naiset on opetettu siihen, ettei itseen saa käyttää yhtään rahaa. Miehet kuitenkin käyvät leikkauttamassa hiuksensa noin kerran kuussa, joten miksi naisetkin ei voisi värjäyttää tyveään yhtä usein.
[/quote]
Miehet ovat fiksumpia. Naiset sen sijaan ovat valmiita tunkemaan päähänsä ties mitä karsinogeenisia ja allergisoivia kemikaaleja ja vielä maksamaan siitä! :O
Just oli haastatteluja jostain 80 luvun miesmallista, joka on nyt jotain 55 vuotias tms. Hän ei todellakaan näytä nuorekkaalta pikimustaksi värjätyssä tukassaan. Harmaana olisi charmantti.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 20:41"]
Se harmaantunut tukka ei ole kaikilla samansävyinen. Siitähän on vaikka kuinka montaa variaatiota! Usein mustatukkaisille tulee paksu, vahva ja hurmaava harmaa. Joillekin tulee hopeinen tai melkein vaalea tukka. Osa on sitten kokonaan valkoisia. Ja sitten on eri sävyjä ja raitoja samassa päässä.
Pitkä harmaa tukka on ihaninta mitä tiedän. Nutturakaan ei vanhenna ja mitä hittoa jos vanhentaakin? Mieluimmin nuttura kuin sellainen ankea mummopoikatukka.
[/quote]:D ankea mummopoikatukka on hyvä termi :D
Mun "harmaa" olikin vitivalkoinen ja enpä vaihtaisi värjäysrumbaan. Pariin kertaan on kysytty missä hiukseni vaalennan, joten ilmeisesti jonkun mielestä kiva sävy. Ja ikää alle 40, suvussamme harmaannutaan nuorena.
Harmaantunut kasikymppinen äitini näyttää blondilta harmaissaan :) ja koska hänestä vaaleat hiukset ovat maailman kauneimmat, on iloinen asiasta.
Kampaajani kerran kuussa laittaa alkuperäisen värisiä raitoja tukkaan, niin ei juurikasvukaan pahemmin haittaa. Ei ole raitojen jäljiltä niin selvärajainen se uusi kasvu.
Kun harmaantuisikin tasaisesti, eikä olisi niin kuin sekarotuinen piski kaikenvärisiä läiskiä päässä. Tai jos harmaa tosiaan olisi sellainen kaunis hopea.
Minulla puhkesi kymmenen vuoden värjäämisen jälkeen niin paha hiusväriallergia, että meinas henki lähteä. Nyt 2 vuotta värjäämätöntä elämää takana ja olen löytänyt itsestäni uuden luonnollisen kauneuden. Myös meikkaaminen on jäänyt vähille ja olen mielestäni paremman näköinen kuin koskaan aiemmassa lookissani. Se ettei enää pysty piiloutumaan kosmetiikan taakse saattaa auttaa löytämään itsestään aivan uusia puolia. :)
Mun mummo värjäs aina vaaleanvioletiksi pään. :D Ja se näytti mun lapsen silmissä aivan luonnolliselta.
Mulla alkoi harmaantua alle 30v. Käyn kampaajalla 4 viikon välein ja otan tyvivärin. Koska hiukset kasvaa 1cm kuukaudessa, jo kahden viikon päästä jakauksen kohdalla on ihan selvä tyvikasvu. Sen värjään itse kotona piiloon, siis vaan sen jakauksen kohdan. Eli minä käytännössä värjään hiuksia kahden viikon välein. Todella rasittavaa, siis todella!
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 17:13"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 17:04"]No värjäät todellaki etkä ala näyttää sellaselta mummolta!! Kuuntele mua. Oot paljon paremman näkönen väri päässä [/quote] Mitä pahaa mummoissa on? Minä arvostan ja kunnioitan mummoja ja muitakin vanhoja ihmisiä syvästi!
[/quote]
Mummoissa ei ole mitään pahaa, sanavalinta oli ehkä huono. Tantta tai täti olisi parempi, sellainen ei-naisellinen "otus".