Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisinko hiusteni harmaantua vai aloitanko värjäyskierteen?

Vierailija
20.07.2015 |

Mitä mieltä jos omalle kohdallesi ajattelisit?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhusten ja juuri eläkkeellejääneiden/eläkeikää lähestyvien parissa työtä tekevänä voin kertoa että valtaosaa se värjätty tukka ei nuorenna :)

Vierailija
22/65 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 17:05"]

Mistä tulee käsitys että pitkät hiukset -ainakin harmaina- vanhentavat naista? Jos saa ilmavia kampauksia, laineikkaita kiharoita yms niin ovatko ne automaattisesti vanhemman näköiseksi tekeviä kuin lyhyt (geometrinen) tukka, värjärrtynä tai naturellina?

[/quote]

Kun se luonnollinen harmaa ei useinkaan ole vielä 40-vuotiaalla tyylikäs koko pään peittävä hopea kruunu. Vaan se on yleensä tuossa iässä vain sellainen siellä täällä harmaita yksilöitä. Jos hiukset harmaantuisivat kerralla kauniin hopeiseksi, niin mikäs siinä, mutta kun ei se todellisuudessa sitten niin nätti olekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaa ehdottomasti! Niin minä aion tehdä. 40 on mulla jo nurkan takana. Hiukset on pitkät ja luonnollisessa värissään. Välillä pidän auki, välillä kiinni. Kun ne alkavat harmaantua, aion kantaa (edelleen pitkät) harmaat hiukseni ylpeästi pää pystyssä enkä peittele mitään. Aika näyttää, mistä kampauksesta silloin pidän. Nuorekkuus ei ole elämässäni mikään tavoite, arvokkuus sen sijaan on.

Vierailija
24/65 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos ihminen harmaantuu 35-40-vuotiaasta lähtien niin miten niin ei  näytä ikäiseltään harmaassa tukassa? Nimenomaan näyttää, halu vain monella taitaa olla näyttää nuoremmalta kuin onkaan.

Vierailija
25/65 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin harmaantua. Itse olen alle 40v. Hiukset tummat, pitkät ja luonnonkiharat. Annan harmaantua, tuo elävyyttä hiusten sävyyn ja pidän siitä :)

Kannattaa miettiä muutamia faktoja:

1. Kemialliset husvärit (ainakin sellaiset, jotka peittävät harmaat) ovat haitallisia terveydelle. Ne myös pilaavat helposti hiukset kuivattamalla niitä ja pitkällä aikavälillä kerrostumalla rumasti ja epätasaisesti.

2. Mitä enemmän harmaita alkaa tulla, sitä selvemmin juurikasvu tulee näkyviin. Tämä korostuu, mitä tummempi olet. Lopulta monet naiset värjäävät juurikasvuaan piiloon jopa vain parin viikon välein. Onko tässä mitään järkeä?

3. Jatkuva hiustenvärjäys (vaikka värjäisit turvallisesti hennalla ja indigolla tms.) tulee lopulta hyvin kalliiksi. Olet jatkuvassa oravanpyörässä, kunnes katkaiset kierteen, minkä jälkeen kestää pidempi tai lyhyempi aika palata omaan luonnolliseen hiusväriin.

Vierailija
26/65 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 17:09"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 17:05"]

Mistä tulee käsitys että pitkät hiukset -ainakin harmaina- vanhentavat naista? Jos saa ilmavia kampauksia, laineikkaita kiharoita yms niin ovatko ne automaattisesti vanhemman näköiseksi tekeviä kuin lyhyt (geometrinen) tukka, värjärrtynä tai naturellina?

[/quote]

Kun se luonnollinen harmaa ei useinkaan ole vielä 40-vuotiaalla tyylikäs koko pään peittävä hopea kruunu. Vaan se on yleensä tuossa iässä vain sellainen siellä täällä harmaita yksilöitä. Jos hiukset harmaantuisivat kerralla kauniin hopeiseksi, niin mikäs siinä, mutta kun ei se todellisuudessa sitten niin nätti olekaan.

[/quote]Makuasioita. Esim tummassa tukassa hopeiset hiukset siellä täällä ovat tosi nättejä. Tai harmaat vaaleassa. Joidenkin mielestä.

Vierailija
27/65 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkät harmaat hiukset eivät tee kenestäkään mummon näköistä. Kyllä se on se muu olemus (ylipaino, huono ryhti, rumat vaatteet yms.), mikä ratkaisee enemmän!

Vierailija
28/65 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 17:04"]No värjäät todellaki etkä ala näyttää sellaselta mummolta!! Kuuntele mua. Oot paljon paremman näkönen väri päässä
[/quote]
Mitä pahaa mummoissa on? Minä arvostan ja kunnioitan mummoja ja muitakin vanhoja ihmisiä syvästi!

Vierailija
29/65 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 17:07"]Vanhusten ja juuri eläkkeellejääneiden/eläkeikää lähestyvien parissa työtä tekevänä voin kertoa että valtaosaa se värjätty tukka ei nuorenna :)
[/quote]
Tässä puhutaankin keski-ikäisistä, joilla on jo harmaat hiukset. Heitä ne vanhentavat.

Vierailija
30/65 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 17:01"]

Pitkä harmaa tukka nutturalla nimenomaan vanhentaa. Toki voi olla tyylikäs silti, mutta kyllä se vanhentaa, ei se ole mikään nuorekas kampaus.

[/quote]

Ai esim. jollain sotkunutturalla, joita itsekin käytän? No, ei tasan tarkkaan vanhenna! Sitä paitsi mummothan ovat nimenomaan lyhythiuksisia ja useimmiten vielä permanentattuja. Kyllä ne "tyylikkäät" lyhyet kampaukset ennemminkin vanhentavat.

Vierailija
31/65 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En värjäisi. Olen päättänyt lakata värjäämästä hiuksiani enkä aio sitä uudelleen enää koskaan aloittaa.

Vierailija
32/65 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 16:57"]Omalla kohdalla tuli ajankohtaiseksi jo pian 40-vuotispäivien jälkeen, muutaman vuoden jaksoin värjäysrumbaa, mutta nyt olen ihan harmaa, enkä ikinä ala uudelleen siihen juurikasvushown
[/quote]Miten helvetin rupsahtaneits harmaita!!!!??????ämmiä täällä on??? En tajua!!! Heräsin ranteet auki jos harmaantuisin noin NUORENA!

Vierailija
33/65 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 17:21"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 16:57"]Omalla kohdalla tuli ajankohtaiseksi jo pian 40-vuotispäivien jälkeen, muutaman vuoden jaksoin värjäysrumbaa, mutta nyt olen ihan harmaa, enkä ikinä ala uudelleen siihen juurikasvushown
[/quote]Miten helvetin rupsahtaneits harmaita!!!!??????ämmiä täällä on??? En tajua!!! Heräsin ranteet auki jos harmaantuisin noin NUORENA!
[/quote]Vetäisin...menee jo sanat solmuun kun niin järkyttynyt !

Vierailija
34/65 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otan kampaajalla moniväriraitoja harmaiden peitoksi. Kokovärjäystä en tee, se on rumaa ja olen allerginenkin. Harmaapääksi voin alkaa sitten kun olen valmis, ehkä sitten, kun ei muuta väriä enää kasva. Nyt harmaita on joukossa jokusia, reilusti alle prosentti hiuksista kuitenkin. Ikää 46v.

Vierailija
35/65 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vasta 31 vuotias. Oma hiustenvärini on tosi tumman suklaaruskea. Harmaita löytyy paljon pään sivuilla ja ei ne nua oo häirinny saatika vanhentanut.
Koskaan en oo värjännyt/raidoittanut pehkoani enkä jaksa vaivautua nytkään.

Mun mielestä juurikasvu on paljon törkeämmän näköstä.. mieluummin nätisti leikattu maantienvärinen kun epäsiisti monivärinen jossa näkyy juurikasvu. :)

Mut näähän on makuasioita..

Vierailija
36/65 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu pysykää te vaan tollasine harmaina hiirulaisina. Itse ainakin erotun joukosta. Te ootteki vaan täyteihmisiä :)

Vierailija
37/65 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin pähkäillen saman asian kanssa. Mielestäni juurikasvu on kamalampi kuin harmaantuminen eli taidan antaa harmaantua. Raitoja voisi ajatella.

Vierailija
38/65 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 17:16"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 17:07"]Vanhusten ja juuri eläkkeellejääneiden/eläkeikää lähestyvien parissa työtä tekevänä voin kertoa että valtaosaa se värjätty tukka ei nuorenna :) [/quote] Tässä puhutaankin keski-ikäisistä, joilla on jo harmaat hiukset. Heitä ne vanhentavat.

[/quote]

Sadan metrin päästä varmaan joo. Tärkeämpää sosiaalisesti taitaa kuitenkin olla normaali parin metrin etäisyys. Silloin huomiota herättää nimenomaan ristiriita. Onko parempi, että keskustelukumppani järjestelee järkyttyneen ilmeensä uusiksi, kun on hiusten perusteella luullut sinua nuoremmaksi ja ihmettelee, miksi naamasi on niin vanha. Vaiko toisinpäin?

Ja kun keski-ikäisillä yleistyy värjäämättömyys, ongelma poistuu itsestään. Nuorena harmaantuvat saavat pelkkää kiitosta arvokkaasta olemuksestaan.

Vierailija
39/65 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 17:28"]

Juu pysykää te vaan tollasine harmaina hiirulaisina. Itse ainakin erotun joukosta. Te ootteki vaan täyteihmisiä :)

[/quote]

Niin, mutta erotutko eduksesi? Teinikommenttitason perusteella voisi arvella, että tuskin.

Vierailija
40/65 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ensin alkaisin värjätä, mutta yrittäisin siinä sivussa tulla sen verran sinuiksi asian kanssa, että jossain vaiheessa lopettaisin värjäämisen. Harmaat hiukset ovat kauniin näköiset muilla ihmisillä, mutta itsellä niihin tottuminen voisi kestää jonkin aikaa. Ja elämä on liian lyhyt siihen, että joutuisi olemaan hiuksissa, joista ei sillä hetkellä pidä - pikkuasiahan se on, mutta hyvin näkyvä sellainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi