Mineraalit vs meikkipuuteri
Löytyiskö täältä kokemuksia mineraalimeikeistä verrattuna meikkipuutereihin? Olen käyttänyt ja kokeillut erinäisiä (sele)kosmetiikan meikkipuutereita (Sensai/Kanebo, Clarins, Clinique, Shiseido, Lumene, Max Factor) mutta mineraaleista ei ole kokemusta. Saako mineraaleilla yhtä hyvää peittoa mutta kuitenkin luonnollista pintaa? Entä millainen mahtaa olla kesto ja pinta poskista pintakuivalla mutta t alueelta rasvoittuvalla iholla?
Kommentit (24)
Kiitoksia vinkeistä! Lily Loloa olinkin jo sillä silmällä katsellut, pitää varmaan tilata pari kokeilukokoa niin näkee vähän sävyjen sopivuutta. Myös kotimainen Flow vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta ja sitä pääsis varmaan ihan liikkeessäkin paikanpäällä katsomaan. Netin kosmeblogien perusteella nuo kaksi ainakin vaikuttavat ominaisuuksiltaan aika samanlaisilta - vaikka tietty ainesosien varsinaiset suhteet varmasti hieman erilaiset.
Viimeisimpänä oon käyttänyt Sensain Total Finish puuteria (ei mattaversio) ja tykännyt kyllä sen jättämästä luonnollisesta pinnasta - tai ainakin luonnollisemmasta kuin mitä olen yleensä meikkivoiteilla saanut aikaan. Uskon että mineraalit voisivat siis olla ihan potentiaalinen vaihtoehto kun ehkä hivenen luonnonmukaisempaa vaihtoehtoa olisi kiva kokeilla. Sääli että noita pressattuja pohjia ei ihan kamalasti mineraalipuolella ole, BareMineralsilla toki mutta ei ainakaan normaali ihoisen bloggaajan kasvoilla kovin hehkeältä näyttänyt ja niissäkin mukana joidenkin ihoa ärsyttävää ainetta (kohtuullisen herkkäihoisena en tiedä viitsisinkö edes kokeilla).
-ap
En tykkää hohtavan pinnan jättävistä mineraalimeikeistä, siksi suosikkini on BareMinerals Matte, joka on oikeasti mattapintainen. Minulla on ohut, herkkä, punoittava sekaiho, nenänpielestä öljyinen ja poskipäistä kuiva. Mineraalimeikit ovat tosi hyviä, mutta esim. nenän, otsan ja luomet pohjustan Lorealin meikinpohjustusaineella (pinkki purkki, musta korkki). Lisäksi käsilaukussa on MaxFactorin meikkipuuteri, joka on hyvin peittävä ja sillä voi tarvittaessa korjata meikkiä pitkän päivän aikana. Tällaisella kohtuullisella kelillä (ei liian kylmä eikä liian kuuma) mineraalimeikki pysyy siistinä aamusta iltaan, mutta jos on talvipakkaset ja niistää nenää tai on tosi ruppainen keli, niin saa päivän aikan kerran fiksata naamaa. Itse asiassa nyt kesäreissussa on kokeilussa puuteripaperi, jota saa muutamalla eurolla esim. Stockalta. Se on ihan näppärä pikkupaketti, ei mene rikki reissussakaan ja sillä on helppo painella kiilto pois leuasta, otsasta ja nenästä, suosittelen kokeilemaan. :)
kokemuksia iherbin meikkipuutereista? kohtuuhintaisia niin ei niin harmita vaikka ei sopisi mutta mielellään jättäisin ihan täydet hutituotteet tilaamatta :) sävyjen valinta etenkin vaikeaa netin kautta :(
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 13:25"]
Mä olen käyttänyt jo vuosia mineraalipohjia. Aina välillä olen kokeillut näitä BB-ja CC-voiteita mutta palaan mineraaleihin. Mulla on rasvoittuva sekaiho, olen kokeillut useamman valmistajan tuotteet läpi mutta parhaaksi todennut Everyday Mineralsin matte basen. Se on tarpeeksi peittävä ja jättää mattamaisemman rasvoittuvalle iholle sopivan pinnan kuin mikään muu mineraalipohja. Mineraaleilla saan sen kauneimman ja luonnollisimman pohjan (eikä tosiaan pidä sekoittaa näihin kaikenmaailman tekomineraalimeikkeihin joita markettisarjoilla on, niillä ei ole mtn tekemistä oikeiden mineraalimeikkien kanssa).
[/quote]
Lisään vielä että tilaan nuo täältä koska hinta on edullinen eikä tulleja tule: https://www.ecco-verde.com/everyday-minerals?gclid=CJbapt6_6cYCFUGzcgodsk4Azw