Kaveri kalastelee lahjoja
Kaverini aikoo järjestää synttäri juhlat vaikka alkaaa olla jo niin vanha, ettei mitään juhlia pitäisi enää järjestää. Juhlilla yrittää siis kaikki tuomaan lahjoja. Mitä pitäisi tehdä? Menenkö ilman lahjaa vai olisiko parempi mielen ilmaus jos vien jotain tarpeetonta paskaa? Kumpi on parempi näpäytys. Ärsyttää tälläiset lajojen kerjääjät.
Kommentit (47)
Minä olen yli nelikymppinen ja todellakin järjestän synttärit joka vuosi! Kukkia tuodaan enimmäkseen lahjaksi kun en mitään megabileitä järjestä vaan kutsun kahville ja kakulle. Kukkia saa luonnostakin, ainakin mun synttäreille jotka on heinäkuussa. Kiva järjestää ja saada porukkaa yhtä aikaa koolle. Senkin takia nää synttärit on must, kun on tuoreita mansikoita saatavilla kakkuun ja ihmiset pääsee kylään, kun ovat lomalla (elleivät ole matkoilla).
Eri asia jos olisin syntynyt marraskuussa, en ehkä jaksaisi järkätä arkiviikon päätteeksi.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 11:22"]
No vie pullo viiniä tai juustotarjotin. Jos ei ole täysin sosiaalisesti kyvytön saituri, joutuu tarjoamaan teille ne.
[/quote]
Ei ole kyllä koskaan tullut mieleen, että juhliin lahjaksi viety viinipullo olisi tarkoitus laittaa tarjolle. Itsekin olen monta kertaa vienyt lahjaksi pullon, enkä todellakaan ole tarkoittanut sitä juhlissa nautittavaksi - isäntäväkihän on jo suunnitellut ja huolehtinut tarjoilun. Eri asia, jos on kysymys nyyttäreistä tai sitten pienemmästä ja vapaamuotoisemmasta illanvietosta vaikka parin kaveripariskunnan kesken.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 13:21"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 11:22"]
No vie pullo viiniä tai juustotarjotin. Jos ei ole täysin sosiaalisesti kyvytön saituri, joutuu tarjoamaan teille ne.
[/quote]
Ei ole kyllä koskaan tullut mieleen, että juhliin lahjaksi viety viinipullo olisi tarkoitus laittaa tarjolle. Itsekin olen monta kertaa vienyt lahjaksi pullon, enkä todellakaan ole tarkoittanut sitä juhlissa nautittavaksi - isäntäväkihän on jo suunnitellut ja huolehtinut tarjoilun. Eri asia, jos on kysymys nyyttäreistä tai sitten pienemmästä ja vapaamuotoisemmasta illanvietosta vaikka parin kaveripariskunnan kesken.
[/quote]No äläs nyt, kun miesystäväni tuli luokseni syömään ja toi tuliaiseksi viinipullon. Oikein ojensi suureleisesti minulle eteisessä. Mulla oli kuitenkin jo toinen viini avattu dekantoitumaan, joten hänen tuomaansa pulloa ei avattu. Lähtiessään mies sitten koppasi sen keittiöstä mukaansa, kun ei sitä juotukaan.
Tämmöistä on joidenkin tapakulttuuri :) Onhan sanontakin, että ottaja antaja kananpaskan kantaja.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 11:33"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 11:27"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 11:24"]
EN JÄTÄ MENEMÄTTÄ KOSKA KUTSUTTIIN!!!! Mutta tuo lahjojen kerjääminen on niin säälittävää aikuiselta ihmiseltä että on pakko vähän opettaa. HUOH! Ap
[/quote]
No miten se ystävä niitä lahjoja "kerjää"? Aloituksesta tuli ainakin mielikuva, että sinä tulkitset jo tuon juhlien järjestämisen lahjojen kerjäämiseksi. Sinun mielestä on ok, että menet juhliin syömään ja juomaan kaverisi piikkiin, mutta lahja on säälittävää kerjäämistä?
[/quote]
Kyllä jos juhlat järjestää niin se on vähän niinkuin velvoite juhlioille tuoda lahjoja. On moukkamaista olla tuomatta. Mutta vanhojen ihmisten ei pitäisi enää juhlistaa synttäreitä. Paitsi ehkä pyöreitä vuosia joita kaverini ei ole nyt täyttämässä. On muutenkin vähän lapsellinen muija. :D Ap
[/quote]
Ja sä kutsut itseäsi tän kaveriks? Sinä? Kaveri? Ei. Sä olet vain keskenkasvuinen kateellinen moukka. Tämä varmasti selviää "kaverillesi" pian. Ja päivän lopussa se iket sinä beibi joka jäät yksin.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 11:13"]
Kaverini aikoo järjestää synttäri juhlat vaikka alkaaa olla jo niin vanha, ettei mitään juhlia pitäisi enää järjestää. Juhlilla yrittää siis kaikki tuomaan lahjoja. Mitä pitäisi tehdä? Menenkö ilman lahjaa vai olisiko parempi mielen ilmaus jos vien jotain tarpeetonta paskaa? Kumpi on parempi näpäytys. Ärsyttää tälläiset lajojen kerjääjät.
[/quote]
Kyllä jotkut juhlii vielä 50, 60 ja 70 vuotisiakin. Jos eläisin 100 vuotiaaksi, niin eikö siinä olisi hyvä merkkipylväs pitää kunnon juhlat, ja ryyppäis niin että henki lähtis?
Kun itse pidin synttärijuhlat ja pyysin ystäviä syömään ei kyllä käynyt edes mielessä, että joku toisi lahjan. Itsekin voisin mennä juhliin ilman lahjaa, tosin mielellään veisin vaikka hyvän viinipullon tai pari. Niitähän voi sitten kaikki esim. nauttia juhlissa ..
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 13:35"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 11:13"]
[/quote]
Kyllä jotkut juhlii vielä 50, 60 ja 70 vuotisiakin. Jos eläisin 100 vuotiaaksi, niin eikö siinä olisi hyvä merkkipylväs pitää kunnon juhlat, ja ryyppäis niin että henki lähtis?
Kun itse pidin synttärijuhlat ja pyysin ystäviä syömään ei kyllä käynyt edes mielessä, että joku toisi lahjan. Itsekin voisin mennä juhliin ilman lahjaa, tosin mielellään veisin vaikka hyvän viinipullon tai pari. Niitähän voi sitten kaikki esim. nauttia juhlissa ..
[/quote]
Muuten hyvä, mutta miksi iso osa olettaa, että on kiva nauttia juhlissa taskulämmintä viiniä...
Juhlien järjestäminen maksaa niin paljon että jos lahjojen toivossa alkaa juhlia järjestämään, on ihan sama shoppailla itselleen samalla summalla lahjaksi toivomansa asiat eikä nähdä järkyttävää vaivaa juhlien eteen ja vielä ottaa riskiä ns. epätoivotuista lahjoista....