Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä asuu 60 neliöisessä kaksiossa yksin,sossun tuilla?

Vierailija
20.07.2015 |

Miten voi olla mahdollista? Asumislisän ja toimeentulotuen lisäksi ei saa muita tukia. Toimeentulotuessa vuokraa on kuulemma kojtuullistettu, mitä sitten tarkoittaneekaan.. Vuosi sitten erosivat miehensä kanssa ja vieläkin asuu samassa asunnossa yksin?? Ovat kyllä kehoittaneet koko tämän ajan, että muuttaisi pienempään ja halvempaan asuntoon.. miten voi olla mahdollista?!!

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi tietysti rauhassa miettiä kuinka kestävällä pohjalla on Suomen tukipolitiikka, jos alati pienenevien työtä tekevien rahoilla maksetaan työtä tekemättömille kaksioita ja kolmioita. Ei sinänsä syytä syyllistää ihmisiä, jotka näissä asuvat, mutta pahasti on menty tukien myöntämisessä ja määrissä metsään jo aikoja sitten, kun tälläinen on edes mahdollista.

Vierailija
42/60 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 12:20"]Jokainen voi tietysti rauhassa miettiä kuinka kestävällä pohjalla on Suomen tukipolitiikka, jos alati pienenevien työtä tekevien rahoilla maksetaan työtä tekemättömille kaksioita ja kolmioita. Ei sinänsä syytä syyllistää ihmisiä, jotka näissä asuvat, mutta pahasti on menty tukien myöntämisessä ja määrissä metsään jo aikoja sitten, kun tälläinen on edes mahdollista.
[/quote]Miksi ihmistä pitäisi nöyryyttää sysäämällä hänet johonkin kopperoon vain siksi että hän on työtön?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 12:16"]

Ei yksiö riitä aikuiselle ihmiselle asunnoksi. Vain opiskelijanuorelle riittää, jolle ei vielä ole kertynyt tavaraa ja pitää tavaroitaan lapsuudenkodissaan. Kyllä ihminen tarvitsee pidempiaikaiseen asumiseensa makkarin ja olkkarin erikseen.

[/quote]

Tämä on muuten täysin tosi. Suomessa porukka on ehdollistettu ajattelemaan jotenkin niin että jos asuu yksin niin pitäisi asua jossain parinkymmenen neliön koirankopissa. Itse olen aikoinani asunut yksiössä, siitä sitten kaksioon ja nyt asun kolmiossa. Sossun tuella.

Vierailija
44/60 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 12:20"]

Jokainen voi tietysti rauhassa miettiä kuinka kestävällä pohjalla on Suomen tukipolitiikka, jos alati pienenevien työtä tekevien rahoilla maksetaan työtä tekemättömille kaksioita ja kolmioita. Ei sinänsä syytä syyllistää ihmisiä, jotka näissä asuvat, mutta pahasti on menty tukien myöntämisessä ja määrissä metsään jo aikoja sitten, kun tälläinen on edes mahdollista.

[/quote]

Ihanko olet sitä mieltä että tukipolitiikka on tässä se virhe? Että muuten on maassa asiat tolallaan ja niin edes päin?

Vierailija
45/60 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 14:14"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 14:05"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 14:02"]

Ei yksiö riitä aikuiselle ihmiselle asunnoksi. Vain opiskelijanuorelle riittää, jolle ei vielä ole kertynyt tavaraa ja pitää tavaroitaan lapsuudenkodissaan. Kyllä ihminen tarvitsee pidempiaikaiseen asumiseensa makkarin ja olkkarin erikseen.

[/quote]

Ja minä kun olin ajatellut myydä tämän neliön, kun nuorinkin lapsista muuttaa omilleen, ja ostaa itselleni yksiön Helsingin keskustasta. Ne tavarat, jotka eivät mahdu yksiöön, lähtevät kierrätyskeskukseen. 

[/quote]

Ei me voida aikuista ihmistä estää tekemästä hölmöyksiä.

[/quote]

Mitä hölmöä siinä on? Tavaran kerääminen on täysin järjetöntä. 
[/quote]

Tuntuu jotenkin hullulta että ihmisen elämä mahtuu kerrostalokoppiin muutamaan neliöön..
Miten lastenlapset..joo mennään mummolaan sinne betonibunkkeriin yksiöön ..oma mummola on pohjoisessa, mummo ja pappa asuvat siellä maalla järven rannalla..On peltoa, metsää, järvi, kotieläimiä, paljon tilaa harrastaa ja touhuta kaikkea.. Kuka nauttii siitä että asuu pikku kopperossa kaupungin keskustassa harrastuksena kahvilassa istuminen??

Vierailija
46/60 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 13:36"]

Juu ei se ole veronmaksajilta pois kun tuilla porsastellaan tarpeettoman suurissa asunnoissa. Rahaa tulee nyt ja jatkossa taikaseinästä tai kuten yksi järjenjättiläinen esitti " bankstereiden" salaliitosta

[/quote]

Ja taas tämä älykääpiö, joka ei ymmärrä rahatalouden olennaista fuskuluonnetta. Köyhien ihmisten elossapysyminen on porsastelua. Voi taivas!

Vierailija
47/60 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 13:43"]

Juu ei se ole veronmaksajilta pois kun tuilla porsastellaan tarpeettoman suurissa asunnoissa. Rahaa tulee nyt ja jatkossa taikaseinästä tai kuten yksi järjenjättiläinen esitti " bankstereiden" salaliitosta

[/quote]

Aiotko saatana jankata tuosta kauankin? Alkaa olemaan hieman väsynyt aihe jopa tällä palstalla.

[/quote]

Älähän itke siellä tukielätti. Jankataan ainakin sen aikaa, että asia saadaan korjattua.

t. banksteri / salaliitto oy.

Vierailija
48/60 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ja minä kun olin ajatellut myydä tämän neliön, kun nuorinkin lapsista muuttaa omilleen, ja ostaa itselleni yksiön Helsingin keskustasta. Ne tavarat, jotka eivät mahdu yksiöön, lähtevät kierrätyskeskukseen. 

Vierailija
49/60 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 14:01"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 13:43"]

[/quote]

Aiotko saatana jankata tuosta kauankin? Alkaa olemaan hieman väsynyt aihe jopa tällä palstalla.

[/quote]

Älähän itke siellä tukielätti. Jankataan ainakin sen aikaa, että asia saadaan korjattua.

t. banksteri / salaliitto oy.

[/quote]

Jos voisit olla edes aloittamatta? Tällä kertaa? Pliis.

Vierailija
50/60 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Vierailija
51/60 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 14:05"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mitä hölmöä siinä on? Tavaran kerääminen on täysin järjetöntä. 

Vierailija
52/60 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 12:20"]

[/quote]

Kerropa meille rahvaalle, oi viisas, että mikä osuus Suomen budjetista menee työttömyys/opinto/asumis/toimeentulo-tukeen. Ja miksi juuri se osuus on ongelma? Mitä niille rahoille pitäisi tehdä? Polttaa? Antaa lisäyritystukena Nokialle? Tukea pankkeja? Miksi yksittäisen ihmisen elämää ei saisi tukea? Ai niin, sehän voi ostaa vissypullon. Asia, joka on suoraan Saatanasta.

Vierailija
53/60 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 12:31"]

[/quote]

Tämä on muuten täysin tosi. Suomessa porukka on ehdollistettu ajattelemaan jotenkin niin että jos asuu yksin niin pitäisi asua jossain parinkymmenen neliön koirankopissa. Itse olen aikoinani asunut yksiössä, siitä sitten kaksioon ja nyt asun kolmiossa. Sossun tuella.

[/quote]

Tosissaanko porukka ei näe minkäänlaista ongelmaa siinä, että asuvat tuilla jossain kaksiossa tai kolmiossa muiden maksamana? Ei hyvää päivää tätä ihmisten järjenjuoksua.

Vierailija
54/60 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 13:15"]

[/quote]

[/quote]

Tosissaanko porukka ei näe minkäänlaista ongelmaa siinä, että asuvat tuilla jossain kaksiossa tai kolmiossa muiden maksamana? Ei hyvää päivää tätä ihmisten järjenjuoksua.

[/quote]

Miten paljon sinä henkilökohtaisesti maksat joidenkin elämää kaksiossa tai kolmiossa? Kun kerta tunnut tietävän.

Vierailija
55/60 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 13:15"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Olin aikoinani töissä tuottamassa lisäarvoa Suomelle. Nyt kun jouduin tyttömäksi vasten tahtoani niin en näe realistisena alkaa tekemään jotain paniikkiratkaisuja ja myymään työllä ja tuskalla hankkimaani asuntoa. Yhteiskunta on tämän tilanteen aikaansaanut, ja minä en ole mitenkään syyllinen Suomen tilanteeseen. Raha on jumalauta vain rahaa, ei se ole konkreettisesti teidän myyttisten veronmaksajien lompakosta pois. Tämä on fakta. Setelipaino painaa euron seteleitä tarpeen vaatiessa. Koko globaali finanssiponzitalous ei ole mitään muuta kuin bankstereiden huijausnäytelmä.

Vierailija
56/60 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta yhteiskunnan ( siis töissä olevien) pitää maksaa työttömälle hyvä elintaso. Kohtuutonta, että joku putoaa työelämästä, vaikka haluaisi siellä olla.
Ne, jotka ovat töissä, voisivat jakaa niitä töitä työttömille tai sitten kunnolla rahaa.
.
Työaikaa pitäisi lyhentää 6 tuntisiksi, jotta työttömät saisivat töitä. Tähän tarvittaisiin työaikalain muutosta.
.
Ärsyttää olla pitkäaikaistyöttömänä, vaikka on jo 2 tutkintoa. Ikää alkaa olla liikaa. Kukaan ei palkkaa, kun Suomessa on tämä työpaikkapula.

Vierailija
57/60 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 09:16"]

No miksi pitäisi eron takia muuttaa jos tuossa on hyvä? Hengitä nyt paperipussiin Ennenkuin alat hyperventiloida

[/quote]

Hieno perustelu: "kun on hyvä". Minäkin haluan tukia tähän linnaan, koska täällä on niin hyvä.

Vierailija
58/60 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
59/60 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä asun neliössä lasteni (2) kanssa... ja kyllä sossun tuilla. Eikä edes mies ole muutttanut tästä pois

Vierailija
60/60 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]