Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinun mielestäsi kerrostalossa asuminen OK lapsen kanssa?

Vierailija
26.02.2022 |

Vai riistetäänkö siinä lapselta piha ja perinteinen elämä?

En ole esim ikinä kuullut huippu urheilijasta tai oikeastaan YHDESTÄKÄÄN tasapainoisesta aikuisesta joka on kasvanut kerrostalossa.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalaa ainakin olisi ollut

Vierailija
2/34 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin että maailma olisi sellainen, ettei lasten tai aikuisten olisi pakko olla kerrostalossa ja tietyllä alueella. Että kaikilla olisi mahdollisuuksia valintoihin, jossa voivat hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin olen tasapainoinen, vaikka asuttiin kerrostalossa, kun olin lapsi. Oli iso piha ja kunnon leikkikenttä takapihalla. Liikuntahalli kivenheiton päässä.

Vierailija
4/34 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa outo kysymys, tietenkin on ok :)

Vierailija
5/34 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taisi myös asua kerrostalossa lapsena. Nimittäin avaus ei vaikuta tasapainoisen kirjoittamalta.

Vierailija
6/34 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpointa, kun ei todellakaan tarvitse itse käyttää aikaa mihinkään ylimääräisiin pihatöihin ym.

Kavereita on paljon jos alue on lapsiperheiden suosiossa.

Vierailija
7/34 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
8/34 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä kasvoi 4 lasta kerrostalossa, lähiössä!

2 tuli maisteri, 1 tohtori, 1 kävi amk:n.

Kaikilla on perhe ja hyvät työt. 3 sisaruksista asuu nyt itse perheineen kerrostalossa.

Vierailija
9/34 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, miten kukainenkin huippu-urheilija on asunut?

Vierailija
10/34 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on täysin ok. Ok-talo ei ole mikään perusolettamus

Vierailija
11/34 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloissa on piha, hyvä ap. Pihalla on myös leikkikavereita. Vaikutat hieman tietämättömältä ihmiseltä.

Vierailija
12/34 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä meidän doping-urheilijat ovat asuneet?

Vierailija
13/34 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin riistetään piha? Meillä on kerrostalossa iso piha, siellä pari erillistä leikkipaikkaa keinuineen ja liukumäkineen ja muine välineineen, sen lisäksi metsikköä, kalliota yms. Asfaltoitu kenttä, missä voi pelailla kaikenlaista, tosin en niin nauti, kun joku mäiskii tennispalloa meidän päätyseinää vasten. Siellä on harjoiteltu pyöräilyä, rullaluistelua, hiihtoakin joskus talvella. Nykyisin toimii lähinnä keppishevosratana. Parasta pulkkamäkeä ei voi enää käyttää, kun siihen laittoivat istutuksia tielle. Puolitutut omakotitaloista on tullut leikkimään meidän pihaan, kun vastaa ihan puistoa. Veljeni tyttö kyseli, että voidaanko mennä puistoon leikkimään täällä käydessään. Hieman ihmettelin, kun ei oltu vielä käyty puistossa, matkaa sinne on n. 300 m pihasta, kunnes selvisi, että hän halusi pihalle leikkimään, kiipeilemään isolle kiven lohkareelle.

Vierailija
15/34 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitaloissahan on ihan paskoja pihoja

Vierailija
16/34 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän yläkertalaiset ovat päätyneet ratkaisuun, jossa pihalla leikkiminen on tarpeetonta. Ainakin talvella tai sadesäällä. Juokseminen hoidetaan sisällä. Tavaroita voidaan paiskoa seinille ja lattiaan. Ja kaverit kutsutaan sisälle leikkimään, voivat lapset juosta, huutaa, kiljua yhdessä ja paiskoa ovia ja tavaroita. Eihän se haittaa, jos ennen 23 loppuu?

Vierailija
17/34 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea nähdä, miten hyvä lapsuud olisi mahdollista kerrostaloasunnossa.

Vierailija
18/34 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalo ei ole lapsen paikka.

Vierailija
19/34 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei osaa edes yhdyssanoja!

Vierailija
20/34 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän pojista tasapainoisia tuli. Oli tarkoitus rakentaa, mutta tuli lama ja jäin työttömäksi ja tuli ilmi että jotkut joutuivat maksamaan toisten lainoja, niin takaajatkn perääntyivät. Olisi kyllä maksettu lainat itse siinä missä vuokraakin.  Ostettiin sitten kerrostaloasunto myöhemmin samasta talosta. Ei meidän pojista olisi huippu-urheiljoita tullut omakotitalossakaa, eikä minusta tullut, vaikka asuin ok-talossa aina siihen asti kun muutin pois kotoa.  Minusta ei tullut mitään erikoista, pojat on pärjänneet paremmin, ovat omalla alallaan hyviä.  

Meillä oli kuitenkin ihan vieressä leikkipuisto, lyhyen kävelymatkan, alle kilometri, päässä useitakin, luistelurata 300 metriä, tavallinen puisto takapihalla ja joka paikkaan lyhyt matka. Asuttiin rauhallisella asuinalueella ja kuitenkin lähellä keskustaa.  Loppujen lopuksi jossain asuinalueella, missä pienet tontit ja pitempi matka kaikkiin, en tiedä olisiko sittenkään ollut kivempaa. Luulen, että itselleni se oma talo olisi antanut enemmän kuin lapsille.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan