Mies 29v + 1v miettii; olin ensimmäistä kertaa festareilla
Haluaisin kirjoittaa joistakin asioista, mutta ne tuntuvat osittain liiankin kipeiltä. Haluaako joku kysyä jotain?
-Mies 29v + 1v-
Kommentit (37)
Mene pois täällä palstalta ärsyttämästä meitä.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 22:30"]Haluaisin kirjoittaa joistakin asioista, mutta ne tuntuvat osittain liiankin kipeiltä. Haluaako joku kysyä jotain?
-Mies 29v + 1v-
[/quote]
Onko pylly siis kipeä koitko poikarakkautta?
Porin jazz vai Ilosaarirock? Vai molemmat.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 22:36"]
Mikä siinä se kipeä osuus on? Vilpittömästi kysyn. Menetetty nuoruus -tunne vai mikä ihme..?
[/quote]Sellainen menetetty nuoruus-tunne oli lähinnä aivan alussa bussimatkalla, kun kuuntelin naisten juttuja hienosta elämästään. Toisen kerran sellainen iski ihan lopussa, kun yksi täpärästi täysi-ikäinen tyttö puhui omasta iästään vähän vahingoniloiseen äänensävyyn ja sen jälkeen minä sitten hävisin ihmisjoukkoon ja oli sellainen vähän melankolinen tunne.
-Mies 29v + 1v-
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 22:38"]
[/quote]Ilosaari. Sinne Poriin ei päässyt talkoolaiseksi enää ainakaan silloin kun minä tarkistin asian.
-Mies 29v + 1v-
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 22:34"]
Tuntuuko ulkopuoliselta?
[/quote]Kyllä vähän. Osa musiikista oli melkoista pelleilyä ja kiroilua. Mutta toisaalta en ollut siellä musiikin takia enkä asiakkaana, joten oli helpompi muodostaa oma kontekstikohtainen identiteetti.
-Mies 29v + 1v-
[/quote]
Äh... :) Olisi ollut mielenkiintoisempaa, jos oisit mennyt sinne asiakkaana. Mut ei ole sun juttusi? Kuunteletko muuten mitään musiikkia? Tai kuuntelitko nuorempana? Itsellä ennätys 5 festarit yhtenä kesänä, 6.:lle en päässyt, vaikka liput oli, kun olin kipeä. Paljon bändejä, jotka piti nähdä... :)
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 22:37"]
Ai niin, olit vapaaehtoistyössä. Ensiavussa vai missä?
[/quote]Olen SPR:n jäsen, mutta en aio paljastaa mitä tein ja missä nimissä.
-Mies 29v + 1v-
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 22:41"]
[/quote]Ilosaari. Sinne Poriin ei päässyt talkoolaiseksi enää ainakaan silloin kun minä tarkistin asian.
-Mies 29v + 1v-
[/quote]
Miksi halusit talkoolaiseksi? Luulin, et joku pakotti? ;)
Ei vittu, olitko sie se urpo joka olit aivat pellit kiinni jakävit hiplaamaan kesken PK:n keikkaa? Luuseri.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 22:44"]
Ei vittu, olitko sie se urpo joka olit aivat pellit kiinni jakävit hiplaamaan kesken PK:n keikkaa? Luuseri.
[/quote]En edes tiedä mikä PK on. En kyllä osaisi nimetä muitakaan esiintyjiä.
-Mies 29v + 1v-
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 22:43"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 22:41"]
-Mies 29v + 1v-
[/quote]
Miksi halusit talkoolaiseksi? Luulin, et joku pakotti? ;)
[/quote]Harrastan vapaaehtoistyötä eri muodoissa.
-Mies 29v + 1v-
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 22:42"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 22:34"]
Tuntuuko ulkopuoliselta?
[/quote]Kyllä vähän. Osa musiikista oli melkoista pelleilyä ja kiroilua. Mutta toisaalta en ollut siellä musiikin takia enkä asiakkaana, joten oli helpompi muodostaa oma kontekstikohtainen identiteetti.
-Mies 29v + 1v-
[/quote]
Äh... :) Olisi ollut mielenkiintoisempaa, jos oisit mennyt sinne asiakkaana. Mut ei ole sun juttusi? Kuunteletko muuten mitään musiikkia? Tai kuuntelitko nuorempana? Itsellä ennätys 5 festarit yhtenä kesänä, 6.:lle en päässyt, vaikka liput oli, kun olin kipeä. Paljon bändejä, jotka piti nähdä... :)
[/quote]Kuuntelen paljonkin erilaista musiikkia. Milloin mitäkin; videopelimusiikkia, elokuvien ääniraitoja, näytöspainijoiden tunnusmelodioita, euroviisuja, ulkomaista iskelmää ja kaikenlaista poppia ja rokkia.
-Mies 29v + 1v-
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 22:33"]
Bongailitko naisia? Pääsitkö juttusille ihmisten kanssa?
[/quote]Bongailin ja moni nainen loi minuun pitkiä hymyileviä katseita ohi kulkiessaan. Näytin omastakin mielestäni kivalta ja atleettiselta peilistä itseni näkiessäni. Ilmapiiri tuntui seksuaalisemmalta kuin esim.yökerhossa.
Se mihin petyin oli se, että kaikki tuntuivat haluavan puhua lähinnä vain itsestään; myös miehet, mutta miesten hiljaisuus ei minua niin haitannut, koska minulla on sentään yksi läheinen mieskaveri. Välillä minäkin menin jotenkin sellaiseen lapsenomaiseen full aspgers-tilaan ja esim.kysyin yhdeltä mieheltä, haluaisiko hän lukea sanakirjaani. Siihen saattaa olla myötävaikuttanut se, että olen viime aikoina katsonut todella paljon pilavideoita YouTubesta, missä rohkeat nuoret miehet lähestyvät ihmisiä erikoisilla kysymyksillä ja minua on itseänikin ruvennut kiehtomaan sellainen ihmisten testaaminen. Meinasin myös kertoa eräälle naiselle, että voisin tuoda hänelle aurinkorasvaa, koska hän näytti niin palaneelta, mutta myöhemmin kuulin sen olevan hänelle luonnollista ja mietin, että oli hyvä etten sanonut sitä.
Yhdelle terhakalle ja pienelle naiselle kokeilin puhua vähän myös hamsteriasioista, mutta se ei oikein johtanut mihinkään. Oli ihan kiva hetki, kun eräs räväkkä nainen antoi minun istua vieressään kaksikin kertaa ja se tuntui hirveän luonnolliselta, jolloin mietin myös yhteystietojen vaihdon ehdottamista, joka olisi varmaan tullut hänelle täytenä yllätyksenä, mutta en enää nähnyt häntä tarpeeksi usein. Vähän sama juttu oli erään toisen kanssa, josta tuli lopulta liian itserakas vaikutelma. Yksi järkkärinainen hymyili niin kivasti, että olisin halunnut tutustua häneen, mutta se ei ollut mahdollista. Oli myös yksi nainen, joka vastaili puheisiin vain urahtelemalla tai ynähtelemällä.
Lopulta yöllä olin ikään kuin henkisesti lopussa ja toisaalta rohkea, koska olin sentään onnistunut selviämään velvollisuuksistani. Päädyin juttusille tyttöporukan kanssa, jotka auttoivat minua eräässä käytännön asiassa ja kiitin heitä mahdollisimman sievästi. Koska tiesin ajan olevan vähissä ja edessä olevan vain ikävissä olosuhteissa virumista muiden sosiaalisten pettymysten jälkeen, päätin sitten keventää sydäntäni ilmaisemalla hellempää tunnesävyä ja heitin tytöille humoristisen, mutta imartelevan kommentin läheisyyteen liittyen, johon ei liittynyt mitään vaatimusta tai painostusta. Jouduin toistamaan sen, koska tytöt eivät ilmeisesti uskoneet kuulemaansa ja liukenivat sen jälkeen tilanteesta hämmentyneesti. Uskomatonta kyllä, kuulin tyttöjen puhuvan minusta tuon jälkeen ja sävy ei ollut hirveän imarteleva. Ilmoitin neutraaliin äänensävyyn kuulleeni heidän puheensa, josta tytöt hermostuivat ja kielsivät aluksi koko asian, mutta sitten pulisivat keskenään sen suuntaista juttua, josta saattoi päätellä heitä suututtaneen eniten sen, että kuulin. Sanoin ettei se haittaa ja en edes loukkaantunut itse puheista, koska tiesin jo olevani epäkiinnostava heidän silmissään, mutta ainakin tytöt saivat opetuksen; ei kannata puhua liian kovaan ääneen ihmisistä, jotka voivat olla lähellä.
Ehkä surullisinta tässä on se, että ennen tuota hetkeä tunsin oloni niin yksinäiseksi, että melkein toivoin vaipuvani ikuiseen uneen, ja jopa halveksuva itseeni kohdistuva puhe tuntui piristykseltä täyteen näkymättömyyteen verrattuna.
Koettelemus oli kokonaisuudessan huomattava ja olen tyytyväinen päästyäni ehjänä takaisin.
-Mies 29v + 1v-
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 23:29"]
päätin sitten keventää sydäntäni ilmaisemalla hellempää tunnesävyä ja heitin tytöille humoristisen, mutta imartelevan kommentin läheisyyteen liittyen, johon ei liittynyt mitään vaatimusta tai painostusta. [/quote]
Mikä tämä kommentti oli?
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 23:47"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 23:29"]
päätin sitten keventää sydäntäni ilmaisemalla hellempää tunnesävyä ja heitin tytöille humoristisen, mutta imartelevan kommentin läheisyyteen liittyen, johon ei liittynyt mitään vaatimusta tai painostusta. [/quote]
Mikä tämä kommentti oli?
[/quote]En halua sanoa ihan tarkkaan, vaikka ei siinä mitään hävettävää ole. Se kommentti oli sellainen ilmoitusluontoinen juttu siihen liittyen, että jos tuntee olonsa vaikeaksi, voi tulla minun viereeni. Hyvin viaton repliikki, mistä kukaan tuskin voisi loukkaantua, mutta olisi vapaa tulkitsemaan sitä haluamallaan tavalla, jos seura kiinnostaa.
-Mies 29v + 1v-
Teemu, kun fakta on se, että sä et ole päässyt taipumuksestasi ihastua alaikäisiin. Ehkä se on teinitytöistä hivenen ahdistavaa, kun keski-ikäinen aspergermaisesti käyttäytyvä mies tuijottaa kiinnostuneena ja heittää jotain outoa kommenttia? Miksi muuten aina valehtelet tuon ikäsi, kun oikeasti olet yli 10 v vanhempi...
t. sut livenä jo yli vuosikymmenen tuntenut
Ai niin, olit vapaaehtoistyössä. Ensiavussa vai missä?