Lopettakaa tuijottaminen!
Jos tunnistat itsesi ärsyttäväksi tuijottajaksi niin lopeta! Vituttaa kun ei saa istua julkisissakaan ilman, että joku idiootti kyylää koko matkan pysäkille asti. Useimmat näistä tuijottajista on naisia. Ymmärrän jos joku kiinnittää mielenkiintosi, mutta jos tuijotus jatkuu ja jatkuu on se ahdistavaa ja epäkohteliasta.
N22
Kommentit (40)
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 21:32"]
mä tuijotan, ihan sama jos siitä joku ärsyyntyy, se on mun harrastus;) niin sosiaalinen pitäs olla, että sen kestää ja jos ei kestä, katsoo muualle,vinkvink:)
[/quote] Minäkin ajattelen, että en mieti mitä esim metrossa katselen. En tietysti halua ketään ärsyttää, mutta johonkinhan sitä on katsottava ja en aina jaksa kengän kärkiäkään tuijotella. Katselen ihmisiä ihan rennolla otteella, tee ap sinäkin niin.
Minä olen super tuijjottaja ja tuijotan kaikkia kanssa matkustajia :D mutta en koskaan ajattele mitään pahaa tai negatiivista heistä. Monesti tuijotan jos näen ihanat vaatteet, kauniit hiukset tai nätin tytön . Komeita miehiä en uskalla tuijjottaa :).
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 21:37"]
Vainoharhaisuuden merkki "kaikki tuijottaa". joo.. ne myös nauraa sulle, puhuu susta ja ne huoltomiehet asentaa salakuuntelulaitteita sun asuntoa kohti..
[/quote]
Tää just, eli tuossa liikuntatilanteessa mulla teki mieli sanoa, että et sinä niin kiinnostava ole kuin tuo kello, keskity vaan tekemisees. En kuitenkaan viittinyt. 14.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 20:41"]Huh huh, katsot kysyvästi jos joku tuojottaa sinua? Itse sanon moi jos joku tuijottaa tai hymyilen. Ja itse tuojottelen ihmisiä, mutta lopetan jos ne huomaavat. Ja miksikö? Olen esteetikko ja taiteilija, pidän erillaisista ja varsinkin persoonallisista ihmisistä, eläimistä ja ympäristöstä. Näen kaikissa jotain kaunista ja kiinnostavaa, en silti tietenkään halua ketään katseellani vaivaannuttaa.
[/quote] juu aivan sama :)
Minä ihmettelin tänään kun kolme eri miestä....siis kolme! tuijotti minua todella pitkään ja suoraan silmiin. En tuntenut heistä yhtäkään. Piti käydä tarkistamassa peilistä että onko naamassa jotain outoa. Ei ollut sama naama sieltä tuijotti.
Olen jo ihan kunnon mamma-iässä (en vielä mummoiässä) ja kroppakin suht repsahtanut ja silmiin nuo noin 10 v. nuoremmat miehet tuijottivat. Miksi?
Mä yleensä tuijotan takaisin tonninseteli-ilmeellä jos huomaan että joku tuijottaa mua. Onhan se kyllä epäkohteliasta. ulkomailla ei kukaan tuijota sua metroissa mutta kas kummaa, Suomessa kyllä
Tuijottaminnen on täysin laillista julkisissa tiloissa. Samalla tavalla sinä saat päässäsi ajatella minkä tahansa objektin naimista. Päänsisäinen maailma on jokaisen oma asia. Mutta jos sä ajattelet usein mitä muut susta ajattelee, niin taitaa olla fobian alkua. Käy pitelemässä psykiatria munan päästä ja kerro kullille huolesi.
Harvoin tulee kiinnitettyä tuijottamisiin huomiota... paitsi yhden kerran, kun istuin kahvilassa. Olin ottanut tilaukseni ja leivoksineni istuin alas, ja paikalle saapui nainen lapsensa kanssa. Ja tämä äiti tuijotti minua siis silmiinpistävän pitkään, ja kun istui minun eteeni selin toiseen pöytään, kääntyi vielä kerran tuijottamaan ensin leivostani ja sitten minua. Oikein harras ja merkitsevä katse, ennen kuin malttoi kääntyä pois.
Väkisinkin tuli olo, että joko leivokseni oli aivan huippuhyvän näköinen, tai että minä en hänen mielestään olisi sellaista saanut syödä. :-)
On se eri asia, jos joku ajatuksissaan katsoo näkemättä mitään, kuin tuo aloittajan tarkoittama ilmiö. Minua katsottiin paljon ja pitkään nuorena naisena, mutta onneksi se on iän myötä vähentynyt. Usein kärsin siitä, koska olen temperamentiltani ujo enkä esiintymishalukas, mitä nyt joskus flirttitilanteissa se tuntui hyvältä. Tuijotus on epäkohtelias ja jopa uhkaavakin ele. Näin se on eläinmaailmassakin. Jo lapsille opetetaan näitä hienotunteisuussääntöjä, minulle ainakin opetettiin, mutta voi senkin tapakoulutuksen kanssa olla nykyään vähän niin ja näin. Katse on eri asia kuin pitkä tuijotus. Hyvin suuri ero. Ja katse voi olla myönteinen, neutraali, ihaileva, kiltti, tai sitten jotain muuta, pahimmillaan uhkaava.
Sori mutta pakko katsoo onko paksu vai ohut tukka, otsassa finnejä tai ryppy, ripset harvat, pitkät, omat, simien väli onko lyhyt, pitkä, vai yksi kolmasosa leveydestä. Sitten nenä onko siisti, huokosia kenties, ei saa olla liian lyhyt eikä pitkä, paljon huonoja neniä löytyy. Huulet missä kunnossa ja kokoluokka, hampaat joskus vaikea tutkia jos suu kiinni, voisi vaikka puhua kännykkään tai haukotella, leuka ja kaula tärkeät, onko läskiä ja hyvät luut, IHO on ihmisen suurin elin ja siinä on eniten vikoja, länttiä, näppyä kaikkea kauheaa mikä särkee silmiä mutta on vaan jaksettava jatkaa, hartiat..
Suomessa kyllä tuijotetaan. Lontoossa huomasi sen eron, kukaan ei siellä kiinnittänyt yhtään mitään huomiota.
Mietin viimeksi vaatekaupassa tätä.. olin jo unohtanut. Siellä oli isomahainen mies perheensä kanssa ja hän seurasi koko ajan minua. Kääntyi oikein minun suuntaani kun liikuskelin vaatteita katsoen. Koko ajan tunsin katseensa itsessäni. En tiedä mikä minussa niin häntä kiinnosti, mutta antaahan se vähän juntin vaikutelman sellainen toljottaminen.
Kauhea määrä stalkkaajia katselemassa "kelloa" ja uppoutumassa "ajatuksiinsa"... HUH HUH!! :s
Mua kans vituttaa tuijottelijat ja mua on kans kyylätty junassa tai bussissa tai kaupassa todella paljo.. Ahdistavaa
Jos vetää sätkää kadulla ja ihmisiä kävelee ohi niin kaikki alkaa tuijottaa siis kaikki aikuiset vaikka olen täys ikäinen
Vierailija kirjoitti:
Minä olen super tuijjottaja ja tuijotan kaikkia kanssa matkustajia :D mutta en koskaan ajattele mitään pahaa tai negatiivista heistä. Monesti tuijotan jos näen ihanat vaatteet, kauniit hiukset tai nätin tytön . Komeita miehiä en uskalla tuijjottaa :).
Olet röyhkeä
Kyllä sen tuijottamisen tuntee, itsekin olen usein ajatuksiini uppoutunut, mutta en koskaan ketään tuijota.
Ärsyttävimmät ovat näitä, jotka eivät edes katsettaan käännä, kun huomataan, vaan jatkavat tuijottamista kuin vähä-älyiset.
Vai niin, minä katson sinua takaisin koska katsoit minua ensin etkä jostain syystä irroittanut katsettasi.
t. Se silmälasipäinen mies.
Vainoharhaisuuden merkki "kaikki tuijottaa". joo.. ne myös nauraa sulle, puhuu susta ja ne huoltomiehet asentaa salakuuntelulaitteita sun asuntoa kohti..