Vedätkö vatsaa sisään?
Minulle on ihan normitila. Aloitin sen joskus yläasteikäisenä, ja nyt aikuisena en enää voisi olla vetämättä. Äsken kokeilin, ja vatsan "vapauttaminen" oikeastaan tuntui vähän ikävältäkin. Vedän siis vatsaa koko ajan alitajuntaisesti sisään, kun olen jo 15 vuotta niin tehnyt.
Kommentit (20)
Vedän ja olen tehnyt sitä niin kauan kun muistan. Vatsalihakset onkin aina olleet hyvässä kunnossa, varmasti ainakin osittain tämän tavan takia.
Joo jos lähden ulos ihmisten ilmoille. Kotona rentoutan mahani plösöksi.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 19:33"]Joo jos lähden ulos ihmisten ilmoille. Kotona rentoutan mahani plösöksi.
[/quote]
Etkö unohda koskaan jännittää vatsaasi? Ja yhtäkkiä huomaa että siinähän se maha möllättää huomaamattasi?
Tämän mukaan se on terveellistä: http://yle.fi/ylex/uutiset/talla_kertaa_huijaaminen_kannattaa__vatsan_sisaan_vetaminen_on_terveellista/3-8157599
Joo aina julkisilla paikoilla. AINA. Luulin, että kaikki tekee niin. Kotona plösöilen.
Kyllä, muuten sattuu vatsaan :) Ja sekä vatsa- että selkälihakset kiittävät. Ja ei, en ole ns plösö. KOtona joskus sohvalla voi päästää vatsan ns valloilleen, silloin ei satu, kun se vapautuu asteittain.
Aina, myös yksin kotona ollessani, koska en osaa olla sitä tekemättä nyt kun on 20v vetämistä takana. Mutta mulla on ihan hyvät syvät vatsalihakset, vaikka täytyy myöntää etten muuten juurikaan lihaskuntoa jaksa lenkkien päälle tehdä. Eli kai se on ihan hyvä juttu siis!
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 19:57"]Aina, myös yksin kotona ollessani, koska en osaa olla sitä tekemättä nyt kun on 20v vetämistä takana. Mutta mulla on ihan hyvät syvät vatsalihakset, vaikka täytyy myöntää etten muuten juurikaan lihaskuntoa jaksa lenkkien päälle tehdä. Eli kai se on ihan hyvä juttu siis!
[/quote]
Minäkin vedän sisään, vaikka olisin yksin kotona! Ap
En koskaan. Joskus kun peilistä itseä kattelen saatan vetää mahaa sisään, mutta muuten en. Minulle on kyllä ihan uutta että jotkut tekevät sitä koko ajan!
vedän, hyvin harvoin rentoudun kokonaan vatsan alueelta, lähinnä silloin kun nukun tai muuten löhöilen kotona :D ja olen myös tätä tehnyt teini-ikäisestä saakka
Vedän. Tapa opetettiin mulle jo 60-luvulla kansakoulussa.
KYLLÄ VEDÄN :D Uskomatonta, luulin olevani ainoa pömppishullu.
En niin sanotusti vedä sisään vaan jännitän vatsalihaksia jatkuvasti
Sitä tekee teinitytöt jotka eivät ole sinut itsensä kanssa. Kyllä sen näkee niistä mahakuvista. selkeästi sisään vetää
Joo. Aina. Minäkin olen tehnyt sitä teinistä asti.
Minun on pakko. Muuten menee selkä rikki ja joudun eläkkeelle.
Silti selkä rasittuu joskus pahasti. Pakko pitää korsetti kireänä. Kun hengittää oikein niin lihakset pysyvät jännittyneenä jatkuvasti, myös kun nukun.
Kamppailulajeissa on tärkeää jännittää jatkuvasti niska ja vatsalihakset pommien varalta. Kun pommeja satelee niin jännittää vain niskat ja vatsat ja ottaa lyönnit vastaan.
Hengitys muuttuu pinnalliseksi ja pallea ei pääse laskeutumaan sisäänhengityksessä normaalisti.
https://www.is.fi/menaiset/hyva-fiilis/art-2000006105096.html
Vedän tai ainakin pidän sen sellaisen "korsetin". Kuulemma se on terveellistäkin tai kiinteyttävää tai jotain, joku otsikko oli hiljattain jossain.