En ole puhunut kenellekään viiteen päivään -kesäloma yksin
Sukuloinnit on sukuloitu, kavereilla perhelomat. Minä yksin kotona. Olen koittanut keksiä kaikenlaista puuhaa, esim. siivonnut, käynyt lenkillä ja leffassa ja koittanut hoitaa itseni nettitreffeille -toistaiseksi tuloksetta. Muita samassa tilanteessa? Mitä nyt kuuluu tehdä?
Kommentit (77)
Lähde vaikka kaupungille kahville.. kysy vaikka vain joltain ohi kulkijalta ehtiskö mukaa tai onko naapurissa ketään yksinäistä vanhusta? Nuorta? Tarjoudu seuraksi... katsele naapurustoa ja ktsy jos vaikka vanhemmat haluaisi mennä leffaan Tarjoudu lapsen vahdiksi.. mulla on mies ja lapset sukulaisia ystäviä kavereita... siitä nähden avaan suunni tuntemattomille kerran tarjoustalossa vaikka naisella oli seuralainen siitä nähden jutskailtiin ja tuskailtiin kenkien kanssa.. sama ongelma yllättävästi yhdistää =) kivaa oli vaikkakin kesti vain hetken..
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 01:48"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 01:33"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 01:05"]
Jotkut ihmiset sitten ovat kyllä hellusia. Yksinäisyys on taitamattomuutta olla yksin, läheisriippuvuutta tai taitamattomuutta käyttää aivojaan. Jollekin tulee aina hyvä mieli siitä, että molla toisia. Onneksi me ei välitetä.
[/quote]
Puhut yksinäisyydestä, mutta silti sanot ME. Huomaatko mitään ristiriitaa ;)
[/quote]
Hävetkää yksinäiset, että täältä yhteisöllisyyttä haitte! Te ette ole koskaan me, ette edes yksinäisten keskusteluketjussa! Yksinäinen on aina minä, jos sitäkään.
[/quote]
Jos sanot me, miten voit olla yksin? Ihan samoin täältä hakevat yhteisöllisyyttä tuhannet muutkin. Sinulta lipsahti me, muttet suostu näkemään edes omaa kirjoitustasi. Tajua jo, ettet ole yksin. Tai vaihtoehtoisesti samassa yksinäisyyden veneessä me kaikki ollaan. Seuraavaksi voisit miettiä sisällökkäämpiä aloituksia. Tekemistähän olit vailla.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 02:16"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 01:48"]
Jotkut ihmiset sitten ovat kyllä hellusia. Yksinäisyys on taitamattomuutta olla yksin, läheisriippuvuutta tai taitamattomuutta käyttää aivojaan. Jollekin tulee aina hyvä mieli siitä, että molla toisia. Onneksi me ei välitetä.
[/quote]
[/quote]
Hävetkää yksinäiset, että täältä yhteisöllisyyttä haitte! Te ette ole koskaan me, ette edes yksinäisten keskusteluketjussa! Yksinäinen on aina minä, jos sitäkään.
[/quote]
Jos sanot me, miten voit olla yksin? Ihan samoin täältä hakevat yhteisöllisyyttä tuhannet muutkin. Sinulta lipsahti me, muttet suostu näkemään edes omaa kirjoitustasi. Tajua jo, ettet ole yksin. Tai vaihtoehtoisesti samassa yksinäisyyden veneessä me kaikki ollaan. Seuraavaksi voisit miettiä sisällökkäämpiä aloituksia. Tekemistähän olit vailla.
[/quote]
Herranjumala. Olet kauhea ihminen.
Yleensä auttaa kun tekee jotain ulkonäkönsä tai raha-asioidensa eteen. Kokeile uusia kampauksia, uusia vaateyhdistelmiä, uusia meikkejä (siis kaapeissa olevista), suunnittele taloudenpitoa taulukko-ohjelmalla, tee aarrekartta siitä missä haluaisit olla viiden vuoden päästä. Jos oikein vituttaa, ota iso burana, se ainakin auttaa mulla muutamia tunteja masennukseen.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 09:18"]
Yleensä auttaa kun tekee jotain ulkonäkönsä tai raha-asioidensa eteen. Kokeile uusia kampauksia, uusia vaateyhdistelmiä, uusia meikkejä (siis kaapeissa olevista), suunnittele taloudenpitoa taulukko-ohjelmalla, tee aarrekartta siitä missä haluaisit olla viiden vuoden päästä. Jos oikein vituttaa, ota iso burana, se ainakin auttaa mulla muutamia tunteja masennukseen.
[/quote]
Burana auttaa masennukseen :D ?
Siihen pitää joko lannistua tai "suuttua" riittävästi muuttuakseen. Itse olen oman muistini mukaan viettänyt kaikki kesäni yksin siitä n. 10-vuotiaasta alkaen, nykyisin siihen on alkanut tottua jo aika perusteellisesti. Tosin nyt syksyllä aktivoidun ja alan harrastamaan jotain kodin ulkopuolella säännöllisesti, josko siellä tapaisi ihmisiä.
Tässä vielä 43. Itsesääli on yksinäisen pahin vihollinen, se lamauttaa ja vie itsetunnon ja estää tekemästä asioita joista muuten tykkäisi. Aikanaan tuskailin sen kanssa, että haluaisin lähteä matkoille mutta ei ole ketään kenen kanssa lähteä, haluaisin lähteä festareille mutta ei ole ketään kenen kanssa lähteä, jne, voi voi minua raukkaa kun en voi tehdä mitään hauskaa. Sitten hermostuin itselleni ja kysyin itseltäni, että oikeastiko minun tekemiseni ovat kiinni siitä, onko seuraa vai ei? Jätänkö matkustamatta sen takia ettei ole seuraa, vaikka haluaisin matkustaa? Olenko menemättä festareille vaikka haluaisin mennä? Aionko istua koko loppuelämäni kotona ja olla tekemättä niitä asioita joita haluaisin tehdä, ihan vain siksi että ei ole seuraa jonka kanssa niitä tehdä? Jätänkö elämän elämättä sen takia? Totesin, että totta helvetissä matkustan ja menen festareille, siksi koska HALUAN, ihan sama teenkö sen yksin vai en. Lakkasin keskittymästä omaan yksin olemiseeni ja aloin keskittyä asioihin, ympäröivään maailmaan ja kiinnostuksen kohteisiini. Sen seurauksena rupesin tekemään asioita enemmän ja nauttimaan elämästäni enemmän. Ja kun en ollut itseeni käpertynyt ja itseäni surkutteleva ja kävellyt seinänvieriä pitkin, uskalsin olla sosiaalisempi ja suuntautua ulospäin, olla aloitteellinen ja aktiivinen muita ihmisiä kohtaan. Niin kanssakäyminen ja tutustuminenkin muuttui pikkuhiljaa helpommaksi. Alkoi positiivinen kierre ja negatiivinen kierre tyrehtyi.
Korostan siis kovasti sitä, että varo itsesääliä, häpeää ja muuta vastaavaa ja niistä aiheutuvaa yhä pahenevaa negatiivisuuden ja eristäytymisen kierrettä. Tee asioita joita haluat tehdä, iloisesti ja ylpeästi, niihin asioihin eikä itseesi keskittyen. Sitten huomaat että maailmassa on ihan hyvä olla, yksin tai seurassa, ja että maailma on myös täynnä ihmisiä joiden kanssa vaihtaa ajatuksia ja jakaa kokemuksia ja kokea läheisyyttä, vaikka eläisikin yksin. Ei tarvitse olla superläheinen ystävä, että voi olla aitoa kohtaamista ja jakamista. Myös hetkelliset kohtaamiset voivat olla hienoja ja merkityksellisiä ja elämää rikastuttavia - ja myös itsetuntoa parantavia.
Kukaan ei ole arvoton ja merkityksetön siksi että on yksin. Jokainen on ainutlaatuinen ja mielenkiintoinen persoona, jolla on annettavaa, jos vain itse uskoo sen ja antaa itsestään muille. Se edellyttää sitä, että lakkaa keskittymästä itseensä ja omaan yksinäisyyteensä ja alkaa keskittyä itsensä ulkopuoliseen maailmaan ja ottamaan ilon irti siitä. Myös yksin saa tehdä asioita. Yksin saa mennä jopa festareille ja nauttia konserteista, ihan vapaasti ja täysin rinnoin :) Kukaan ja mikään voima maailmassa ei estä sitä. Ainoa joka sen voi estää, on oma korvien väli.
Kuulostaa ihanalta! Oma pieni kesäretriitti. Ei tee kenellekään pahaa.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 19:08"]
Kuulostaa ihanalta! Oma pieni kesäretriitti. Ei tee kenellekään pahaa.
[/quote]
Noin sanoo aina juuri ne ihmiset, jotka eivät ole kokeneet oikeaa yksinäisyyttä ja miten riipivän tuskallista se voi olla. Tuo tuntuu pahalta ja loukkaa. Kai sitä nyt jokainen haluaa joskus omaa rauhaa, mutta jos vuodesta toiseen viettää kaikki juhlat ja lomat yksin, eipä se kovin nautittavaa ole.
En osaa sanoa. Mulla menee läpi vuoden kuukausia etten puhu kellekään, mitä nyt av:lla surffailen. Nauti sinä nyt tuosta jos se kestää vain loman ajan. Ja ehkäpä niitä nettitreffejäkin ajan kanssa tulee, itse en enää viitsi edes yrittää.
I'm sitting here in the boring room
It's just another rainy Sunday afternoon
I'm wasting my time
I got nothing to do
I'm hanging around
I'm waiting for you
But nothing ever happens and I wonder
I'm driving around in my car
I'm driving too fast
I'm driving too far
I'd like to change my point of view
I feel so lonely
I'm waiting for you
But nothing ever happens and I wonder
I wonder how
I wonder why
Yesterday you told me 'bout the blue blue sky
And all that I can see is just a yellow lemon-tree
I'm turning my head up and down
I'm turning turning turning turning turning around
And all that I can see is just another lemon-tree
I'm sitting here
I miss the power
I'd like to go out taking a shower
But there's a heavy cloud inside my head
I feel so tired
Put myself into bed
While nothing ever happens and I wonder
Isolation is not good for me
Isolation I don't want to sit on the lemon-tree
I'm steppin' around in the desert of joy
Baby anyhow I'll get another toy
And everything will happen and you wonder
I wonder how
I wonder why
And all that I can see is just another lemon-tree
I'm turning my head up and down
I'm turning turning turning turning turning around
And all that I can see is just a yellow lemon-tree
And I wonder, wonder
I wonder how
I wonder why
And all that I can see, and all that I can see, and all that I can see
Is just a yellow lemon-tree
4: Ap ei ole ollut täysin yksin, jos kerran sukulaisilla on käyty. En kuitenkaan tällä tarkoita vähätellä, jos hän nyt tunteekin yksinäisyyttä.
^ Toi biisi on soinut tällaisina yksinäisinä sunnuntaipäivinä päässäni jo teini-ikäisestä...
Kun ei osata olla yksin, niin tietenkin tuntee olonsa yksinäiseksi.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 19:21"]
[/quote]
Eli yksinäisyys ei ole oikea ongelma, vaan vika on korvien välissä?
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 19:11"]En osaa sanoa. Mulla menee läpi vuoden kuukausia etten puhu kellekään, mitä nyt av:lla surffailen. Nauti sinä nyt tuosta jos se kestää vain loman ajan. Ja ehkäpä niitä nettitreffejäkin ajan kanssa tulee, itse en enää viitsi edes yrittää.
[/quote]
Aaaaawwwwwwww!
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 19:21"]
[/quote]Mä olen ollut yksin 15-vuotiaasta että enköhän sen jo osaa, mutta joskus yksinäisyys masentaa enemmänkin (tänään itse asiassa on aika alakuloinen päivä ollut pitkästä aikaa).
Ois kiva sanoo vaikka niille HelsinkiMission työn kohteena oleville vanhuksille, jotka vuodesta toiseen viruu yksinäisinä asunnoissaan, että semmosta se hei on kun ei osaa olla yksin, hah hah.
[/quote]
[/quote]