Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole puhunut kenellekään viiteen päivään -kesäloma yksin

Vierailija
19.07.2015 |

Sukuloinnit on sukuloitu, kavereilla perhelomat. Minä yksin kotona. Olen koittanut keksiä kaikenlaista puuhaa, esim. siivonnut, käynyt lenkillä ja leffassa ja koittanut hoitaa itseni nettitreffeille -toistaiseksi tuloksetta. Muita samassa tilanteessa? Mitä nyt kuuluu tehdä?

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnkinossa on halvat liput tänään. Ehdotan, että kaikki yksinäisiksi itseään tuntevat lähtevät katsomaan Minions-leffaa eli Kätyrit in English päivänäytökseen.

Hauska tapa viettää aikaa! :)

Keltaiset pipot sopivat hyvin, kun katsoo pieniä ilkiöitä. 

Vierailija
2/77 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis maanantaina keltapipoisina leffaan :D ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla itse asiassa on kaksi keltaista pipoa :) T. Ap

Vierailija
4/77 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ehkä mäkin voisin huomenna lähteä sen kukan kanssa leffaan. Mahtaa ihmiset joilla jotain keltaista päällä ihmetellä miksi toi äijä jolla on keltainen kukka korvan takana hymyilee ja moikkailee.... Hullu varmaan? :D tästä tulee hyvä päivä. Tai sitten mut viedään hoitoon...

Vierailija
5/77 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 00:29"]

Joo ehkä mäkin voisin huomenna lähteä sen kukan kanssa leffaan. Mahtaa ihmiset joilla jotain keltaista päällä ihmetellä miksi toi äijä jolla on keltainen kukka korvan takana hymyilee ja moikkailee.... Hullu varmaan? :D tästä tulee hyvä päivä. Tai sitten mut viedään hoitoon...

[/quote]

Superlike!

Vierailija
6/77 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään, lomaa takana 2 vkoa, 2 vielä jäljellä. Ja mieluiten en aiokaan puhua kellekään koko lomalla, tosin äitini varmaan soittaa jossain vaiheeessa ja on pakko jaksaa sen kanssa vähän small talkia puhua. Minullle mahdollisuus erakoitumiseen on kesäloman parasta ja rentouttavinta antia. Introverttina nautin tällaisesta täysillä.

Vierailija
7/77 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 19:06"]

Sukuloinnit on sukuloitu, kavereilla perhelomat. Minä yksin kotona. Olen koittanut keksiä kaikenlaista puuhaa, esim. siivonnut, käynyt lenkillä ja leffassa ja koittanut hoitaa itseni nettitreffeille -toistaiseksi tuloksetta. Muita samassa tilanteessa? Mitä nyt kuuluu tehdä?

[/quote]

Ärsyttää tällaiset ulkoapäin ohjautuvat ihmiset, jotka odottaa, että muut kertovat miten pitää elää eikä käytä omia aivojaan. Tällaisia on niin helppo ohjata ulkoapäin tekemään vaikka mitä pahaa. 

Luuletko että maailmasta on tekeminen loppu? Jos ei muut halua viettää seurassasi aikaa, niin johtuisikohan siitä, että olet rasittava, kun vaadit muita keksimään sulle tekemistä. Koita oppia olemaan itsesi kanssa ensin.

Vierailija
8/77 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 00:34"]

[/quote]

Ärsyttää tällaiset ulkoapäin ohjautuvat ihmiset, jotka odottaa, että muut kertovat miten pitää elää eikä käytä omia aivojaan. Tällaisia on niin helppo ohjata ulkoapäin tekemään vaikka mitä pahaa. 

Luuletko että maailmasta on tekeminen loppu? Jos ei muut halua viettää seurassasi aikaa, niin johtuisikohan siitä, että olet rasittava, kun vaadit muita keksimään sulle tekemistä. Koita oppia olemaan itsesi kanssa ensin.

[/quote]

Rakkautta sulle <3 Toivottavasti tuli parempi olo tästä purkauksesta.

Vierailija
9/77 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 00:39"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 00:34"]

[/quote]

[/quote]

Rakkautta sulle <3 Toivottavasti tuli parempi olo tästä purkauksesta.

[/quote]

Sinulle ainakin näköjään ;)

Vierailija
10/77 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muutin vähän aikaa sitten uuteen asuntoon. Mulla on sellanen olo että täällä ei kuulu asua yksin, koko tyhjä asunto vaan mulla. Vaikka mähän sitä tilaa halusin. Taitaa olla pakko hankkia lemmikki.

Vierailija
11/77 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kuuluu käydä paskalla. Mars!

Vierailija
12/77 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 20:04"]

Hei lukekaa kirjoja! Jos mulla ei olisi pientä lasta niin lukisin ihan hirveästi.

[/quote]

En ymmärtänyt. Miksei pienen lapsen vanhempi voisi lukea?

Silloinhan sitä aikaa on, kun ei ole työelämässä.

Vierailija
13/77 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee mieleen lapsuuden kesät. Kesäisin olin monesti tosi yksinäinen, kun harrastukset oli tauolla myös koulun lisäksi. Kavereita oli sellaisia, joita näkee koulussa tai harrastuksissa mutta ei pahemmin sellaisia, joiden kanssa pyörisi muutenkin. Osan kesää olin yleensä mummolassa serkun kanssa, mutta kesälomassa riitti monia yksinäisiäkin viikkoja.

No on sitä aikuisenakin, esim. tänä kesänä. Vaikka on kumppanikin ja teini-ikäinen lapsi. Monena päivänä olen kaivannut jotain, mihin lähteä, ettei vain kodin seinien sisällä nököttäisi, jotain missä näkisi muitakin ihmisiä. Sama juttu kuin silloin lapsena: harrastukset on kesätauolla. Tykkään käydä seurakunnan tilaisuuksissa, mutta kesällä niitäkään ei ole välttämättä muuta kuin jumalanpalvelus sunnuntaina. Kesäteatterit kiinnostaa, mutta ei ihan kaikki niistä eikä niitäkään joka illalle riitä. Sellaiseen voisi varmaan kysellä seuraa facebookissakin.

Nyt jos hirveästi alkaisi kodin seinät ahdistaa, menisin kirjastoon keskeiselle paikalle lueskelemaan jotain. Siellä liikuu aika paljon ihmisiä kesälläkin, viimeksi kun kävin näin kaksi tuttua. Voisin vaikka ehdottaa yhteistä lounasta sille tutulle, joka ilmaisesti käy melkein joka päivä lukemassa lehtiä kirjastossa.

Vierailija
14/77 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 00:52"]

Mä muutin vähän aikaa sitten uuteen asuntoon. Mulla on sellanen olo että täällä ei kuulu asua yksin, koko tyhjä asunto vaan mulla. Vaikka mähän sitä tilaa halusin. Taitaa olla pakko hankkia lemmikki.

[/quote]

Sitä kannattaa kyllä miettiä oikeasti tarkkaan. Itse tulin tehneeksi tuon vuosia sitten. Kun sain hyvän työn, toteutin haaveeni ja hankin itselleni kaksikerroksisen rivitaloasunnon. Siellä sitten yksin asustaessani tuli mieleen että koira tai pari mahtuisi hyvinkin asustamaan tänne kavereiksi. Otinkin kaksi pientä terrieriä.

Rakastan kyllä niitä ja aion ne hoitaa elämänsä loppuun parhaan kykyni mukaan, kun olen ne itse ottanutkin, mutta kyllä välillä uuvuttaa se miten raskasta on olla koirien yksinhuoltaja. Koskaan ei voi töistä tullessa poiketa shoppailemaan tai yhdelle kaljalle, vaan se on suoraan kiitoa kotiin koiria lenkittämään. Työmatkat ei enää käy, mikä on pysäyttänyt urakehitykseni. Lomamatkat ei onnistu myöskään. 

Vierailija
15/77 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisriippuvuutta kannattaa yrittää työstää. Läheisriippuvat ovat rasittavia.

Vierailija
16/77 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 00:56"]

[/quote]

Sitä kannattaa kyllä miettiä oikeasti tarkkaan. Itse tulin tehneeksi tuon vuosia sitten. Kun sain hyvän työn, toteutin haaveeni ja hankin itselleni kaksikerroksisen rivitaloasunnon. Siellä sitten yksin asustaessani tuli mieleen että koira tai pari mahtuisi hyvinkin asustamaan tänne kavereiksi. Otinkin kaksi pientä terrieriä.

Rakastan kyllä niitä ja aion ne hoitaa elämänsä loppuun parhaan kykyni mukaan, kun olen ne itse ottanutkin, mutta kyllä välillä uuvuttaa se miten raskasta on olla koirien yksinhuoltaja. Koskaan ei voi töistä tullessa poiketa shoppailemaan tai yhdelle kaljalle, vaan se on suoraan kiitoa kotiin koiria lenkittämään. Työmatkat ei enää käy, mikä on pysäyttänyt urakehitykseni. Lomamatkat ei onnistu myöskään. 

[/quote]

Olinpa juuri sanomassa ihan samaa omasta kokemuksestani: Eläin voi toki lievittää yksinäisyyttä, mutta myös eristää entisestään. Eipä tule lähdettyä työkavreiden kanssa mihinkään sen harvan kerran kun töiden jälkeen joku pyytäisi, koska pitää lähteä kotiin hoitamaan elukkaa. Onneksi exä hoitaa sitä sen ajan, että pääsen edes kerran vuodessa käymään jossain, mutta eläin ei todellakaan ole ratkaisu yksinäisyyteen, ellei sitten todella halua viettää ihan kaikkea vapaa-aikaansa nimenomaisesti kotona.

Vierailija
17/77 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset sitten ovat kyllä hellusia. Yksinäisyys on taitamattomuutta olla yksin, läheisriippuvuutta tai taitamattomuutta käyttää aivojaan. Jollekin tulee aina hyvä mieli siitä, että molla toisia. Onneksi me ei välitetä.

Vierailija
18/77 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli viikon loma kesäkuussa ja vietin sen yksin.. ens kuussa kolme viikkoa ja ihan valmiiks "pelottaa".. aion lukea paljon kirjoja ainakin, jos ei mitään seuraa löydy. Todennäköisesti lähden myös ulkomaille, mutta sekin yksin...

Vierailija
19/77 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 01:02"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 00:56"]

[/quote]

[/quote]

Olinpa juuri sanomassa ihan samaa omasta kokemuksestani: Eläin voi toki lievittää yksinäisyyttä, mutta myös eristää entisestään. Eipä tule lähdettyä työkavreiden kanssa mihinkään sen harvan kerran kun töiden jälkeen joku pyytäisi, koska pitää lähteä kotiin hoitamaan elukkaa. Onneksi exä hoitaa sitä sen ajan, että pääsen edes kerran vuodessa käymään jossain, mutta eläin ei todellakaan ole ratkaisu yksinäisyyteen, ellei sitten todella halua viettää ihan kaikkea vapaa-aikaansa nimenomaisesti kotona.
[/quote]

Kissa ei kai ihan heti kuile jos pari tuntia joskus viipyy töiden jälkeen. Koiraa en yksin ottaisi.

Vierailija
20/77 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 01:05"]

Jotkut ihmiset sitten ovat kyllä hellusia. Yksinäisyys on taitamattomuutta olla yksin, läheisriippuvuutta tai taitamattomuutta käyttää aivojaan. Jollekin tulee aina hyvä mieli siitä, että molla toisia. Onneksi me ei välitetä.

[/quote]

Puhut yksinäisyydestä, mutta silti sanot ME. Huomaatko mitään ristiriitaa ;)