Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ruotsalaiset nuoret asuvat niin pitkään kotona?

Vierailija
19.07.2015 |

Luulin aluksi että nämä oli jotain special caseja, mutta nyt kun olen Ruotsissa jonkun aikaa asustellut, olen huomannut että on ilmeisesti todella yleistä että 20-26-vuotiaat nuoret ihmiset (naiset ja miehet) asuvat yhä vanhempiensa nurkissa. :D

Tapailin ennen Ruotsiin muuttoani (n. kaksi vuotta sitten) erästä ruotsalaismiestä joka asui vielä isänsä kanssa. Asia ihmetytti minua kovasti, mutta en kehdannut asiasta kysellä. Juttu ei koskaan johtanut mihinkään vakavampaan. 

Nyt seurustelen vähän vakavammin erään miehen kanssa ja ihan suoraan sanoen minua häiritsee todella paljon se että hän asuu äidillään. :D Hän asuu Tukholmassa ja meillä on jonkun verran välimatkaa, joten aina välillä teen viikonloppureissuja hänen luokseen. On se minusta vähän kiusallista näin parikymppisenä (minä olen 22 ja mies 24) kun poikaystävän äiti on siinä koko ajan, kun itse olin tuollaisessa tilanteessa viimeksi joskus 15/16-vuotiaana. 

Miehen kaveritkin asuvat vielä vahnemmillaan ja jaksavat kovasti ihmetellä kun minä jo asun omillani ja sanon että olen asunut 17-vuotiaasta saakka. 

Wtf, miksi näin. :D Okei, Tukholmassa hintataso on todella korkea, mutta kun nämä tekee tätä ihan kaikkialla. Viitaten siis siihen aiemmin tapailemaani mieheen.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa ei ole lainkaan yksityisiä vuokra-asuntoja. Siellä on kiellettyä antaa omistamansa huoneisto vuokralle. Kunnan asunnot tosiaankin menevät mamuille eivätkä edes riitä, koska uusia maahanmuuttajia tulee n. 100 000 joka vuosi.
Ruotsalaisnuorilla ei siis ole mitään paikkaa minne muuttaa ellei ole varaa omistusasuntoon.

Vierailija
22/26 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 16:55"]

Ruotsissa ei ole lainkaan yksityisiä vuokra-asuntoja. Siellä on kiellettyä antaa omistamansa huoneisto vuokralle. Kunnan asunnot tosiaankin menevät mamuille eivätkä edes riitä, koska uusia maahanmuuttajia tulee n. 100 000 joka vuosi. Ruotsalaisnuorilla ei siis ole mitään paikkaa minne muuttaa ellei ole varaa omistusasuntoon.

Näinhän se valitettavasti on. Muistaakseni 600 000 uutta asuntoa täytyisi rakentaa seuraavan kuuden vuoden aikana että saataisiin maahanmuuttajille asunnot. Kantaväestöön kuuluvista nuorista ei ole ilmeisesti niin väliä. Tällä on myös sellainen ikävä sivuvaikutus että kantaväestön lisääntyvyys on laskussa ja pahasti kun nuorilla ei ole asuntoa missä rauhassa harrastaa seksiä. 

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehesi ei kyläile luonasi suomessa, kun sinulla kerran on oma asunto? Ainiin, eihän ne halua.

Vierailija
24/26 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Tukholmassa on vähintään 5-10 vuotta jono vuokra-asuntoon. Tolla jonotusajalla pääsee johonkin slummiin. Hyvälle alueelle (inom tullarna) on jono 20-30 vuotta. Asuntolainaan tarvitsee oman käsirahan, muutaman satatuhatta sek. Mun 23 v duunikaveri osti just (asumisoikeus)asunnon. 1,3 milj sek. Sillä sai peräti 19 neliöö  rumasta 70-luvun talosta Solnassa. Hän oli säästänyt käsirahaa heti täysi-ikäiseksi tultuaan. Fiksu tyttö. Omia asuntoja täällä ei käytännössä ole, vain asumisoikeuksia.

Vierailija
25/26 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 16:01"]Alle 23-vuotiaille ei pitäisi maksaa asumistukea. En tykkää siitä, että nuoret itsenäistyvät yhteiskunnan rahoilla.
.
Eli jos on töissä ja varaa maksaa, niin sitten omaan ja jos on opiskelija tai työtön, asukoon vanhemmillaan 23-vuotiaaksi.
[/quote]
Entä jos vanhemmat kuolleet tai on ls-asiakas?

26/26 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 15:37"][quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 15:35"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 15:31"] Ruotsissa on valtava asuntopula. Jonot vuokra-asuntoihin vähintään 10 vuotta. Ruotsalaiset nuorrt eivät saa asuntoja, kaikki menevät mamuille. [/quote] Koskee lähinnä Tukholmaa ja muiden isojen kaupunkien lähiseutua. Ihan sama juttu on täälläkin vaikka Helsingissä. Heti jos lähtee vähän syrjemmälle siitä pääkaupunkihelvetistä, niin löytyy hyvinkin edullisia asuntoja.  [/quote] Helsingin asuntopula ei ole kyllä mitään Ruotsin vastaavaan verrattuna. Siellä on joka tuppukyläkin asutettu täyteen mamuja.

[/quote]

mamujen syytähän se tämäkin. 
[/quote]

No mihin luulet että ne vuosittain tulevat 80 000 humanitaarista maahanmuuttajaa sijoitetaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän