Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sanonta, tokaisu, joka eniten ärsyttää?

Vierailija
19.07.2015 |

Aloitan,

- ihan sama, whatever

- evvk

- kel onni on, se onnen kätkeköön

- itku pitkästä ilosta

- kärsimyksen kautta...

Kommentit (184)

Vierailija
81/184 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole hänen omaa syytä

Vierailija
82/184 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lause aloitetaan sanalla elikkä tai no hei

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/184 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

E. 11-vuotiaan suusta kommenttina kaikkeen.

"Otatko lisää ruokaa?" "E"
"Paa jo vaatteet päälle, kohta lähetään!" "E"
"Tuu kattoon tätä leffaa mun kans! " "E"
"Ota imuri ja imuroi toi keittiön lattia!" "E"

Vierailija
84/184 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on..

Toi kuulostaa niin lannistavalta. :'(

Vierailija
85/184 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun yritin ottaa esille jotain tärkeää tai keskustella jätkä sanoi : palautetta samassa viestissä takas" ...erottiin sen poikaystävän kanssa....

Vierailija
86/184 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanonta "jään sotaleskeksi", kun poikaystävä/kumppani menee armeijaan.

Vierailija
87/184 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Maanantaina palaan taas ruotuun" Yök! Mihin hiton ruotuun? ruotuväkeen? Kalanruotoon vai mikä tässä on tän homman nimi. Inhoon koko sanontaa. Se kertoo vielä sen käyttäjästä jotain, että sitä tulee langettua koko ajan johonkin pahaan ja sitten sieltä pitää yrittää nousta ylös, kuitenkaan siinä onnitumista. Koskee yleensä tapalaihduttajia. Niitä jotka kertovat laihduttavansa, mutta sitten salaa vedetään litra jätskiä ja kakslevyä suklaata ja sipsipussia unohtamatta.... 

Vierailija
88/184 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsivällisyys on hyve, hyveet palkitaan

En tiedä onko tämä hokema kovin yleinen, mutta ainakin omassa tuttavapiirissä tuota saa kuulla jatkuvasti. Rasittavaa!

Vierailija
89/184 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten meni noin niinku omasta mielestä?" - MITÄ HAUSKAA TOSSA ON? MITÄ??? KERTOKAA JOKU! Tätä hokee niin teinit kuin aikuisetkin. En tajua. 

"Kukin taplaa tyylillään", "Meitä on moneen junaan ja osa jää asemalle" ja muut muka-nokkelat letkautukset joiden tarkoitus on kai ilmaista, että meitä ihmisiä on erilaisia. Eikös se ole itsestäänselvyys?? Usein noita lauseita vielä käytetään loukkaamistarkoituksessa. Voiko typerämpää olla. 

"Lomalle lopmpsis!" - Ei muuta selityistä kuin että helkkarin typerä sanonta. Pitäiskö tuon olla hauska? 

Sitten tää kateusjuttu jonka muutkin tässä jo ottaneet esiin. Tosin nykyään "oot vaan kateellinen" on väistynyt uuden, "purat vaan pahaa oloas" -sanontaan. Ihan sama mitä kritisoit, oli niin jonkun mielestä sinulla on paha olo ja purat sitä kritisoimalla toista. Tollakin yritetään antaa jotain niin kypsää ja hienoa kuvaa itsestään, vaikka todellisuudessa kertoo vain siitä, ettei siedä kritiikkiä. 

+ melkein kaikki meemit ja e-kirjainten tunkeminen joka paikkaan. Tyyliin paske, huore, rahe, kalje. Voiko kukaan yli 11-vuotias ei-kehitysvammainen pitää tuota edes hauskana? 

Vierailija
90/184 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se oma onni on omissa käsissä. Laiskat vaan selittää että heillä on niin kova elämänkoulu ettei pysty ja ehi. Jos jossain todellakin on mahdollisuudet niin Suomessa. Kun synnyt köyhimpään Afrikkaan perheen viidenneksi kersaksi, sulla ei ole kauheasti vaihtoehtoja. Kun synnyt Suomeen köyhän perheen viidenneksi kersaksi, susta voi tulla juristi, erikoislääkäri tai vaikka pääministeri. Tietenkin nämä on kapasiteettikysymyksiä mutta lähtökohtaisesti onni on todellakin  kiinni asenteesta ja ihan vaan omasta itsestä. Minä itse olen kasvanut todella paskan keskellä ja päätin jo nuorena että valitsen toisen tien kuin vanhempani. Niin tein. Kovaa työtä olen tehnyt mutta kannatti.

Mua ärsyttää eniten sanonta "ei anneta isompaa taakkaa kuin mitä ihminen jaksaa kantaa". 

No eipä! Miksi sitten itsemurhat, miksi jotkut menettävät koko perheensä onnettomuudessa. Kyllä monet saavat isompia taakka ja kuin pystyvät kantamaan.

Vierailija
91/184 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 15:59"]

"Pojat on poikia." Yleensä käytettynä riiviöistä, joille kukaan ei muka mahda mitään, koska "ne on sellaisia luonnostaan". No ei ole, te olette ne kasvattaneet.

[/quote]

Mua riipii tuo sama käytettynä aikuisista miehistä. Sillä "oikeutetaan" miesten typeryydet; pojat on poikia, höhhöhhöö.

Vierailija
92/184 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kera, ihan missä tahansa yhteydessä.

Mihin on suomen sana kanssa joutunut?

Vierailija
93/184 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kello on esimerkiksi seitsemän reikäreikä, tai vielä pahempi on ehkä vielä seitsemän reikäleipä.

Vierailija
94/184 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terde

Vierailija
95/184 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:06"]

[/quote]

Nyt en ymmärrä. Kännissä kera viinin?

Vierailija
96/184 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narulla ei voi työntää.

Ihan OK kerran tai kaksi, mutta jatkuvasti hoettuna... arggghhh!

Vierailija
97/184 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:11"]Terde
[/quote]
Pilde.
Mulla on syndet!
Tytöillä on rindet päällä!
Ja kaikki muut tollaiset väkisin väännetyt älyttömyydet.
Joka välissä kiroilu.
Mitä tarkoittaa: Aikuisten oikeasti? Ja:ihmisiä tässä ollaan kaikki. No niin ollaankin, kaikki mokaa mutta kaikki ihmiset ei sekoile hullun lailla.

Vierailija
98/184 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 13:12"]Ei hokema, vaan sana.

Sanan vittu käyttäjät kertovat tietenkin huonosta taustastaan, olemattomasta kasvatuksestaan ja yksinkertaisuudestaan.

Ikävää kuunneltavaa normaaleille ja tasapainoisille ihmisille.
[/quote]
Tää oli hyvä! Olen tiukan kasvatuksen saanut yliopistokoulutettu pappissuvun vesa ja kyseinen sana kuuluu sanavarastooni. Että eihän yleistetä siellä!

Vierailija
99/184 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:15"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:06"]

[/quote]

Nyt en ymmärrä. Kännissä kera viinin?

[/quote

Kännissä viinistä. Ei voi sanoa kera viinin.

kekä sana, merkityksessä ketkä, mikä.

Vierailija
100/184 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta itku markkinoilla...