Lasten leikkipuisto ei ole mikään koirapuisto!
Mikä hemmetti se on, ettei niitä kieltokylttejä voi uskoa, vaan pitää ne koirat raahata leikkipuistoon mukaan? Osa lapsista pelkää koiria, koirat voivat olla arvaamattomia vieraiden lasten kanssa, osa lirauttelee sinne tänne, osa haukkuu lapsia. Ja vaikka se koira käyttäytyis kuinka hyvin, sen paikka ei ole lasten leikkipaikalla!
Kommentit (128)
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 12:31"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 12:19"]
Samaa mieltä. Oma lapseni rupesi pelkäämään koiria, kun naapurin irti oleva koiranpentu hyppäsi hänet nurin kaksivuotiaana. Jos leikkipuiston laitamillakaan oli koiria, oli meidän pakko lähteä kotiin, kun lapsi pelkäsi niitä niin kovasti.
[/quote]
Noinhan niitä koirapelkoisia luodaan. Itse varmasti olet hysterisoinut koko tilanteen. Ihan pois pitää lähteä, jos jossain vilahtaa koira.
Tulee rankka pelkoelämä, kun koiria nyt vain on joka puolella. Suomessa n. 600 000 kpl.
[/quote]
Yritä ymmärtää, että kaksivuotiaalle pienikin koira on hyppiessään naaman korkeudella. Omalle lapsellemme kävi neljävuotiaana niin, että keskikoinen koira hyppäsi päälle, oli siis irti kävelytiellä, ja sehän oli takajaloilleen noustessa lapsen kasvojen korkeudella. Olen itse koiraihminen, mutta en halua vieraita koiria hyppimään päälleni ja väitän, että aikuinenkin säikähtäisi oman naaman korkeudelle hyppäävää koiraa.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 15:59"][quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 15:07"]
Meil on koiranpentu välillä ollu mukana puistossa. Tehään eka pidempi lenkki ja sit vähäks aikaa puistoon. Se kyllä on semmonen räksyttäjä. Muttei pissi puistoon. Ja kieltokylttiä ei oo. En ole yhtään aatellu, että siit ois haittaa. Samas puistos teinit hajottaa/piirtelee paikkoja ja sotkee tupakantumppeja joka paikkaan. Luulis etne häiritsee yhtä koiranpentua enemmän.
[/quote]
Niin juuri. Minäkään en koiranpaskoja kerää, koska ihmisten lasinsirut ja muut on enemmän vaarallisia. En maksa kaupassa karkkiostoksia, vaan työnnän taskuun, koska kyllä ne nuo talousrikolliset haittaa enemmän maan taloutta. Ja vähän pikkuraiskausta tekevääkään ei siksi kannata tuomita, koska onhan ne pedofiilit enemmän yhteiskuntarauhaa häiritseviä.
Pikkurikoksista ei kannata koskaan välittää, koska aina löytyy isompi rikos ja joku muu, joka tekee isomman ja kovemman.
Eli minä vien koirat leikkipuistoon ja päästän irti paskomaan sinne, koska kyllä ne teinien tupakantumpit ja lasinsirut haittaa ihmisiä enemmän
[/quote]
Meidän koiranpentu on kyllä hihnassa kiinni eikä pasko sinne puistoon vaan jo aiemmin lenkillä. Nekin paskat kerään kakkapussiin. Tää keskustelu on eka kerta kun tulee edes mieleen, et se koiranpentu kiinni hihnassa aiel puiston laidalla on mikään rikos: se ei satuta ketään, se ei sotke, se ei riko mitään. Toisin kuin se myöhään illalla partioiva teinimopojengi. Samaa ihmettelen, että mitä rikollista siinä on? Puistossa harvoin ees on meidän lisäks muita. Ja jos joku tulee, niin kysyn aina et haittaako meidän koira?
Mikä siin on, et koirat ei saa haukkua tai lapset metelöidä?? Muuttakaa valittajat johkuu korpeen asumaan jos kaikki elämisen äänet niin häiritsee.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:01"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 15:59"][quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 15:07"] Meil on koiranpentu välillä ollu mukana puistossa. Tehään eka pidempi lenkki ja sit vähäks aikaa puistoon. Se kyllä on semmonen räksyttäjä. Muttei pissi puistoon. Ja kieltokylttiä ei oo. En ole yhtään aatellu, että siit ois haittaa. Samas puistos teinit hajottaa/piirtelee paikkoja ja sotkee tupakantumppeja joka paikkaan. Luulis etne häiritsee yhtä koiranpentua enemmän. [/quote] Niin juuri. Minäkään en koiranpaskoja kerää, koska ihmisten lasinsirut ja muut on enemmän vaarallisia. En maksa kaupassa karkkiostoksia, vaan työnnän taskuun, koska kyllä ne nuo talousrikolliset haittaa enemmän maan taloutta. Ja vähän pikkuraiskausta tekevääkään ei siksi kannata tuomita, koska onhan ne pedofiilit enemmän yhteiskuntarauhaa häiritseviä. Pikkurikoksista ei kannata koskaan välittää, koska aina löytyy isompi rikos ja joku muu, joka tekee isomman ja kovemman. Eli minä vien koirat leikkipuistoon ja päästän irti paskomaan sinne, koska kyllä ne teinien tupakantumpit ja lasinsirut haittaa ihmisiä enemmän [/quote] Meidän koiranpentu on kyllä hihnassa kiinni eikä pasko sinne puistoon vaan jo aiemmin lenkillä. Nekin paskat kerään kakkapussiin. Tää keskustelu on eka kerta kun tulee edes mieleen, et se koiranpentu kiinni hihnassa aiel puiston laidalla on mikään rikos: se ei satuta ketään, se ei sotke, se ei riko mitään. Toisin kuin se myöhään illalla partioiva teinimopojengi. Samaa ihmettelen, että mitä rikollista siinä on? Puistossa harvoin ees on meidän lisäks muita. Ja jos joku tulee, niin kysyn aina et haittaako meidän koira? Mikä siin on, et koirat ei saa haukkua tai lapset metelöidä?? Muuttakaa valittajat johkuu korpeen asumaan jos kaikki elämisen äänet niin häiritsee.
[/quote]
Mutta minähän olen samaa mieltä. Ei se haittaa, jos teen pikkurikkeen, kun muut tekee taatusti isompia. Eli minä pidän koiraa puistossa irti, koska teinit tekee haittaa enemmän. En korjaa koiranpaskoja kenenkään postilaatkon vierestä, kun ihmiset heittelevät lasinsiruja tien varteen.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 14:39"]
Te ämmät olette varmasti niitä jotka myrkyttää koiria myrkky palloilla.
[/quote]
Minä pidän koirista. Niiden omistajat vain joskus risovat.
ap
Minä en pidä koirista, mutten niitä vihaakaan. Joitakin koiranomistajia vihaan. Jos satun oikein äkäisellä tuulella olemaan ja näen, että joku jättää koiransa jätökset korjaamatta, niin tartun niskasta kiinni ja hieron omistajan naaman siihen paskaläjään. Tuleehan siitä seuraamuksia itselle, mutta kun kuppi menee nurin niin se menee. Ehkä oppii omistajakin siitä jotain.
Eipä tietenkään koiria eikä kissoja leikkipuistoon, koskaan.
Koirapuistot on kivoja. Täytyisi vaan olla sellainen jossa 2m aita. Helsingissä. Koirassani on ripaus kengurua.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 12:31"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 12:19"]
Samaa mieltä. Oma lapseni rupesi pelkäämään koiria, kun naapurin irti oleva koiranpentu hyppäsi hänet nurin kaksivuotiaana. Jos leikkipuiston laitamillakaan oli koiria, oli meidän pakko lähteä kotiin, kun lapsi pelkäsi niitä niin kovasti.
[/quote]
Noinhan niitä koirapelkoisia luodaan. Itse varmasti olet hysterisoinut koko tilanteen. Ihan pois pitää lähteä, jos jossain vilahtaa koira.
Tulee rankka pelkoelämä, kun koiria nyt vain on joka puolella. Suomessa n. 600 000 kpl.
[/quote]
En todellakaa ole hysterisoinut mitään. Lapsi säikähti ja alkoi itkeä, kun se pentu hölmöyttään hyppäsi hänet nurin. Nostin syliin ja kerroin, että tämä koira on vielä pieni niinkuin hänkin, eikä siksi osaa käyttäytyä ja koetettiin vielää luoda kontaktia koiraan. Sen jälkeen on yritetty tutustua rauhallis
No voi hellanlettas! Itse olen varttunut maatilalla vaikka aikoinaan kaupunkiin muutenkin.
Pienenä minua on tuuppinut nurin meidän oma ja naapuruston koirat, mummolassa kana nokkaisi käteen niin että verta tuli, kalareissulla veneen pohjalle laitettu hauki närhäisi pohkeeseen ymsyms. Pelkäänkö koiria, kanoja, haukia tai muitakaan elukoita? - En pelkää.
Opettakaa lapsillenne, ettei maailma ole vain ihmisten ja ihmisiä varten. Maailma on yhtä lailla eläinten, kasvien ja monenmoisten öttiäisten koti.
120 lisää: ei kannata tuoda lapsiakaan koirapuistoon varsinkaan jos on paljon koiria tai lupaa kysymättä. Siellä kaatuu aikuinen ihminenkin kumoon jos koirat laumassa juoksee