Lasten leikkipuisto ei ole mikään koirapuisto!
Mikä hemmetti se on, ettei niitä kieltokylttejä voi uskoa, vaan pitää ne koirat raahata leikkipuistoon mukaan? Osa lapsista pelkää koiria, koirat voivat olla arvaamattomia vieraiden lasten kanssa, osa lirauttelee sinne tänne, osa haukkuu lapsia. Ja vaikka se koira käyttäytyis kuinka hyvin, sen paikka ei ole lasten leikkipaikalla!
Kommentit (128)
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 14:33"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 12:40"]Katsotaanpa miten käy. minä en koiraani vie mihinkään kapisten piskien puistoon, se tulee leikkipuistoon jos haluaa ja sillä selvä. T ylpeä 3:n vinttikoiran omistaja [/quote] Olenkin pitänyt koiran omistajia itsekkäinä kusipäinä ja tässä se tuli taas todistettua.
[/quote]
Se on hyvä yleistää. Sen takia jotkut ei niistä lapsistakaan tykkää, kun muutaman rääkyvän kakaran on tavannu niin sit aattelee et kaikki on samallaisia... Sitä voi yllättyä.
Te ämmät olette varmasti niitä jotka myrkyttää koiria myrkky palloilla.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 12:20"]Tehän ette typerät päätä missä minä koiraani juoksutan!
[/quote]
Tules tänne meidän leikkipuistoon sen rakkis kanssa niin takaan ettet tule toiste.
Koirien pito kaupungissa pitäisi kieltää tai ainakin ankarasti verottaa, 2000 €/piski/vuosi.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 14:43"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 12:20"]Tehän ette typerät päätä missä minä koiraani juoksutan! [/quote] Tules tänne meidän leikkipuistoon sen rakkis kanssa niin takaan ettet tule toiste.
[/quote]
Lol :'D Oon kyllä samaa mieltä siitä että ei niitä koiria tartte tuoda leikkipuistoon, mut mammojen "uhkailut" aina naurattaa :DD
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 14:25"]
Koiria ei tuoda leikkipuistoon eikä lapsia koirapuistoon.
[/quote]
Kyllä lapsia saa tuoda koirapuistoon. Tutustu lakipykäliin! Useinkin käydään lasten kanssa koirapuistossa. Meillä tällainen pieni rotu koirana. Eipä kukaan mitään ole sanonut.
Ihme kaakattajia täällä pikkuasioista. En nyt leikkipuistoon vie koiraa, koska se on yksiselitteisesti kiellettyä. En kyllä ymmärrä täysin miksi. Mutta lainkuuliainen sen verran olen.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 14:46"]
Koirien pito kaupungissa pitäisi kieltää tai ainakin ankarasti verottaa, 2000 €/piski/vuosi.
[/quote]
Miks muka?
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 14:47"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 12:20"]Tehän ette typerät päätä missä minä koiraani juoksutan! [/quote] Tules tänne meidän leikkipuistoon sen rakkis kanssa niin takaan ettet tule toiste.
[/quote]
Lol :'D Oon kyllä samaa mieltä siitä että ei niitä koiria tartte tuoda leikkipuistoon, mut mammojen "uhkailut" aina naurattaa :DD
[/quote]
Niin.. oikeasti ehkä vähän nyrpistävät naamansa (sitä rumaa kaksoisleukaista). Kukaan mitään uskalla sanoa ja vaikka sanoisivat, niin nauraisin vain.
Mutta ei munaa mihinkään muuhun kuin kulmien alta mulkoiluun korkeintaan. Tämä on totuus.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 14:46"]
[/quote]
Tämä kyllä helpottaisi tilannetta kaupungeissa. Ostettava kahden tonnin lupalätkä, joka pitää kiinnittää näkyville koiran pantaan tai hihnaan.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 14:48"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 14:25"]
Koiria ei tuoda leikkipuistoon eikä lapsia koirapuistoon.
[/quote]
Kyllä lapsia saa tuoda koirapuistoon. Tutustu lakipykäliin! Useinkin käydään lasten kanssa koirapuistossa. Meillä tällainen pieni rotu koirana. Eipä kukaan mitään ole sanonut.
Ihme kaakattajia täällä pikkuasioista. En nyt leikkipuistoon vie koiraa, koska se on yksiselitteisesti kiellettyä. En kyllä ymmärrä täysin miksi. Mutta lainkuuliainen sen verran olen.
[/quote]
No siis tällä tarkotin lähinnä sitä että siellä koirapuistossa ne koirat saa olla vapaana, ja kuten tästä ketjusta käy selville ei näköjään kovin moni lapsi pidä koirista(?). Sen takia se koirapuisto ei varmaan kaikille lapsille oo sopiva.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 14:50"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 14:47"]
[/quote]
[/quote]
Niin.. oikeasti ehkä vähän nyrpistävät naamansa (sitä rumaa kaksoisleukaista). Kukaan mitään uskalla sanoa ja vaikka sanoisivat, niin nauraisin vain.
Mutta ei munaa mihinkään muuhun kuin kulmien alta mulkoiluun korkeintaan. Tämä on totuus.
[/quote]
Pätee vähän joka ketjussa. Kauheata uhoamista, että KYLLÄ MINÄ SANOISIN JA KYLLÄ MINÄ HEITTÄISIN KAKARAN PÄIN SEINÄÄ, JOS ITKEE RAVINTOLASSA TMS.
Kukaan oikeasti mitään tee ja hyvä tietysti niin.
Mikähän peruste siinä muuten on, ettei koiria saa viedä leikkipuistoon?
Normaali koira ulostaa ihan muualle ja jos nyt niin ikävästi kävisi, että sattuu juuri sinne ulostamaan, niin kerättävähän ne on pois kuten kaikilla taajama-alueen hoidetuilla paikoilla.
Ei minulla mitään tarvetta ole viedä koiraa leikkipuistoon. Lapset jo lukiossa, mutta jäin miettimään...
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 14:57"]
Normaali koira ulostaa ihan muualle ja jos nyt niin ikävästi kävisi, että sattuu juuri sinne ulostamaan, niin kerättävähän ne on pois kuten kaikilla taajama-alueen hoidetuilla paikoilla.
Ei minulla mitään tarvetta ole viedä koiraa leikkipuistoon. Lapset jo lukiossa, mutta jäin miettimään...
[/quote]
Lakiperuste.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 14:29"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 14:06"]
On se kumma, kun täällä Berliinissä ei ole vastaavaa ongelmaa. Ei kyllä ole kai mitään lakiakaan koirien vapaana pidosta.
Ihan sulassa sovussa täällä lapset ja koirat ovat leikkipuistoissa. Kolmen vuoden kokemuksella tämän sanon.
Mitä kansainvälisempi paikka, sitä suvaitsevaisempaa kai sitten.
[/quote]
Oletko huomannut suomalaisen ja berliiniläisen koiran eron? Koira joka viettää sisällä yksin 10 tuntia päivässä, on erittäin innostunut aina kun pääsee ulos. Innostunut kakesta ja kaikista.
[/quote]
En ymmärrä kommenttiasi. Eli Berliinissä vai Helsingissä koirat ovat enemmän yksin päivisin? Ja onko innostuneisuus hyvä vain huono asia?
Onko jotain dataa aiheesta?
Tässä välissä muuten tarkistin, että Saksassa ei ole mitään remmipakkoa. Koirat saavat olla vapaina. Näin tietysti arvelinkin, koska juurikaan ei koiraa remmissä näe.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 12:40"]Katsotaanpa miten käy. minä en koiraani vie mihinkään kapisten piskien puistoon, se tulee leikkipuistoon jos haluaa ja sillä selvä. T ylpeä 3:n vinttikoiran omistaja [/quote] Olenkin pitänyt koiran omistajia itsekkäinä kusipäinä ja tässä se tuli taas todistettua.
[/quote]
Varmaan nyt ihan provoili. Tunnen koiranomistajia jollain tavoin pari sataa harrastuksen myötä ja todella hyvin kymmenittäin ja enpä ole törmännyt tällaiseen asenteeseen. Ihan huomaavaisia pyrimme olemaan.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 14:58"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 14:57"]
[/quote]
Lakiperuste.
[/quote]
Älypää! Tietysti tarkoitin, että mikä tämän lain peruste on. Kun säädetään jokin laki, se tulee johonkin tarpeeseen ja mikä se tarve tässä tapauksessa on, kyselen...
Huoh!
[/quote]jos kävisit fyysisesti kiinni niin arvaappa tulisiko minun koira puolustaan minua. Siinä käivisi niin että sinulta lähtisi kädet irti. mietippä sitä.
Meil on koiranpentu välillä ollu mukana puistossa. Tehään eka pidempi lenkki ja sit vähäks aikaa puistoon. Se kyllä on semmonen räksyttäjä. Muttei pissi puistoon. Ja kieltokylttiä ei oo. En ole yhtään aatellu, että siit ois haittaa. Samas puistos teinit hajottaa/piirtelee paikkoja ja sotkee tupakantumppeja joka paikkaan. Luulis etne häiritsee yhtä koiranpentua enemmän.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 15:07"]
Meil on koiranpentu välillä ollu mukana puistossa. Tehään eka pidempi lenkki ja sit vähäks aikaa puistoon. Se kyllä on semmonen räksyttäjä. Muttei pissi puistoon. Ja kieltokylttiä ei oo. En ole yhtään aatellu, että siit ois haittaa. Samas puistos teinit hajottaa/piirtelee paikkoja ja sotkee tupakantumppeja joka paikkaan. Luulis etne häiritsee yhtä koiranpentua enemmän.
[/quote]Se on ihan ok. Ei haittaa
[/quote]
Tuo on provo, mutta kieltämättä tulee Leena Sarvi mieleen. Nainen, joka purjehtii kolmen (vintti?)koiransa kanssa vastaantulijat kumoon. Hän ja he eivät väistä.
Vastenmielinen eukko.