Unelmieni mies ei halua minua
olen puhunut unelmieni miehen kanssa vuoden taukoamatta intternetissä ja olemme käyneet treffeilläkin kerran viimeksi viimevuoden syyskuussa. Mies on ollut ajoittain todella vihjaileva ja hänen puheensa kanssani olemisesta ovat vakuuttaneet. Hän asuu kuitenkin pohjoisessa ja minä ihan etelässä, joten välimatkaa on. Nytten hän etelässä käydessään ärsyyntyi kyselyihini näkemisestä, ja tästä olemme puhuneet todella paljon nyt ympärivuoden. Sanoi että ahdistelen sillä että kyselen näkemistämme, vaikka hän on ollut myönteinenkin asian suhteen?! Ja nytten se onkin minun ahdisteluani. Tottakai pidän hänestä ja ikävöin häntä, mutta vaikea puhua enään mistään jos hän ei pidä kiirettä näkemisellämme edes vuodenkaan päästä, ja hän kokee että olen ahdistelija. Hänellä on katkeruus edellisistään huonoista suhteista vuosien varrella ja joskus tuntuu ettei hän anna minulle mahdollisuutta. Vittu. Miten voimuuten hyväluontoisen ja tärkeän miehen heivata?
Kommentit (128)
AP, sulla on pakkomielle ja miestä ihan taatusti ahdistaa. Hanki jokin toinen harrastus ja ystäviä ihan reaalimaailmasta. Tuo mies ei ole sinua varten. Hänellä lienee pohjoisessa elämä johon sinä et kuulu etkä tule kuulumaankaan, niinku silleen oikeesti.
Ap sä et pääse miehestä eroon, kuin yrittämällä suhdetta. Vasta silloin sä törmäät niin vastaanpanemattomasti siihen, ettei se tule onnistumaan, että voit asiassa luovuttaa. Mä sinuna vaatisin, puskisin ja tekisin jotakin enemmän vielä sen suhteen eteen. Laita mies nyt itse kertomaan sulle, että suhdetta ei tule. Sitten sä et enää kaipaa häntä.
6
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 13:59"]Niin siinä käy, kun seiskan nainen yrittää kurkottaa kympin miehen tasolle. Ei onnistu, ei myöskään päinvastainen tapaus.
[/quote]
Ai tämä olisi 10 mies? Millä mittarilla
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 14:21"]
Ap sä et pääse miehestä eroon, kuin yrittämällä suhdetta. Vasta silloin sä törmäät niin vastaanpanemattomasti siihen, ettei se tule onnistumaan, että voit asiassa luovuttaa. Mä sinuna vaatisin, puskisin ja tekisin jotakin enemmän vielä sen suhteen eteen. Laita mies nyt itse kertomaan sulle, että suhdetta ei tule. Sitten sä et enää kaipaa häntä.
6
[/quote]
hän ei ole vielä riitojemme aikana suoraan tätä sanonut, aina jättänyt jonkun 'toiveikkaan' aukon asioihin. Minun varmaan kuuluisi saada tietää etten ole häntä varten.. -ap
No jos te noin läheisiä ootte niin kai sä voit suoraan kysyä?
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 14:00"][quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 13:52"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 13:28"][quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 13:10"] Ap kuuntele minua: mies on peluri. Mies puhuu kanssasi taukoamatta netissä=hän on sinusta kiinnostunut, ja hänellä on paljon aikaa. Hän ei halua tavata=syy ei ole sinä tai kiinnostuksen puute vaan jokin muu. Unohda mies, hänellä on jotakin salattavaa. Pääset paljon vähemmällä jos vain hyväksyt, ettei hän ole sinua varten. [/quote] mies on oikeasti kaveriporukassaan todella nössykkä. Kun hän baarista on tullut vuoden mittaan pois hän on aina umpi humalassa soittanut minulle ja hihitellyt ties mistä. Hän myöntää itsekkin olevansa harmaa aseksuaali ja seksuaallisesti olemme jo muutenkin eri maailmoista. Tottakai pikkutuhmaa silloin tällöin puhumme mutta yleensä se jää omaksi puheekseni. Uskoisin enemmän että mies haluaisi olla enemmän yksin kun peluri, sellainen hihittelevä nössykkä kuitenkin on -ap [/quote] Kun suhtaudut tähän viestiin "ulkopuolisena" ( eli että se olisi jonkun toisen elämästä) niin eikö sinullekin tulisi mieleen sanoa, että hankkiudu tekemisiin sellaisen miehen kanssa, että siitä voi tulla jotain ja unohda tuo ahdistuva, aseksuaali ongelmakimppu?
[/quote]
ymmärrän ulkopuolisen silmissä näkevän tilanteen, ja onhan tuossa perää... Vaikeaa vaan kuvitella lakata jaksamasta arkea häneen kanssaan -ap
[/quote]
Jakamasta arkea?
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 14:29"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 14:21"]
6
[/quote]
hän ei ole vielä riitojemme aikana suoraan tätä sanonut, aina jättänyt jonkun 'toiveikkaan' aukon asioihin. Minun varmaan kuuluisi saada tietää etten ole häntä varten.. -ap
[/quote]
Sun kannattaa puskea riitaa vähän pitemmälle ainakin siis jos et ole tyytyväinen lopputulokseen tai sovun tilaan. Kun saat mieheltä tiristettyä ulos riidassa, mitä hän oikeasti ajattelee, niin alat itsekin käsittää. Ja jos hän sitten koittaa sanoa, että sanoi riidassa hölmöjä, niin oikei, ainoa tapa millä hän sitten todistaa sanansa (että ei tarkoittanut siis mitä sanoi) on tehdä sitä, mitä sä halusit, eli tavata.
Jos ei kykene niin eihän tuosta vaan voi tulla mitään ja mies on osin bluffannut.
6
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 12:43"]
No ompa kumma. Mä kans oon ihan rakastunu yhteen jätkään, mutta se on tavallaan sen osottanu kun flirttailee toisemme tytölle ettei mua halua. Mä en haluu ketää muuta yhtä paljon mut minkäs teet!! En tiiä mikä neuvoks, se ei tiiä et tykkään siitä mutta se flirttaa minkä kerkee ja hypelöi toista naista. :(
[/quote]Mitäpä jos avaisit suusi ja kertoisit tunteistasi tai tekisit vaikkapa aloitteen.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 14:32"]
[/quote]
Ja syy miksi mies ei jatkaisi omaan laariinsa satavaa valehtelua on...?
6
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 14:38"]
[/quote]
6
[/quote]
No ehkä sit sellasen miehen kanssa ei kannata olla?
Oletko AP sinä se aloitteellinen osapuoli noissa sosiaalisissa viestimissä? laitteletko ensin kuvia monta kertaa päivässä ja tivaat jos ei vastausta kuulu? Mikäli näin on, niin mies voi kokea tukahduksen tunteita. Toinen voi olla myös, että hän on hiukan epävarma tai ujo naisten seurassa, mikäli edellisestä kokemuksesta naisten kanssa on vierähtänyt aikaa ja sitten jos on kasautunut isoja paineita tästä tapaamisesta, niin ehkä alkanut ahdistuspäissään jänistämään ja kokenut vain helpommaksi peruuttaa kaiken.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 14:40"]
[/quote]
6
[/quote]
[/quote]
Ai joka antaa koko ajan ymmärtää, että tykkää ja kyllä tästä vielä säkin sen saat, mitä haluat? Miksi ei kannattaisi?
6
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 14:36"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 12:43"]
No ompa kumma. Mä kans oon ihan rakastunu yhteen jätkään, mutta se on tavallaan sen osottanu kun flirttailee toisemme tytölle ettei mua halua. Mä en haluu ketää muuta yhtä paljon mut minkäs teet!! En tiiä mikä neuvoks, se ei tiiä et tykkään siitä mutta se flirttaa minkä kerkee ja hypelöi toista naista. :(
[/quote]Mitäpä jos avaisit suusi ja kertoisit tunteistasi tai tekisit vaikkapa aloitteen.
[/quote]
Ai miestä kohtaan, jolle joku muu on tärkeä? Miksi se mies haluaisi tämän naisen muuhun kuin varalle?
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 14:41"]
[/quote]
6
[/quote]
[/quote]
Ai joka antaa koko ajan ymmärtää, että tykkää ja kyllä tästä vielä säkin sen saat, mitä haluat? Miksi ei kannattaisi?
6
[/quote]
No jos se valehtelee? Onko tää ap:n mies nyt hyvä mies vai ei? Jos ei oo hyvä mies niin miks sellasen kanssa olis?
Oletko AP sinä se aloitteellinen osapuoli noissa sosiaalisissa viestimissä? laitteletko ensin kuvia monta kertaa päivässä ja tivaat jos ei vastausta kuulu? Mikäli näin on, niin mies voi kokea tukahduksen tunteita. Toinen voi olla myös, että hän on hiukan epävarma tai ujo naisten seurassa, mikäli edellisestä kokemuksesta naisten kanssa on vierähtänyt aikaa ja sitten jos on kasautunut isoja paineita tästä tapaamisesta, niin ehkä alkanut ahdistuspäissään jänistämään ja kokenut vain helpommaksi peruuttaa kaiken.
[/quote]
kyllä hänkin aloittaa kuvilla ja viesteillä mutta olenhan minä paljon aktiivisempikyselemään hänen kuulumisistaan.. Ja yleensä hän tykkäää minulle kertoa päivästään ja selitellä kaikenlaista. Kyllähän se vastaamatta jättäminen ärsyttää mua ja olen tästä miehelle jo ärjyillyt, ja sekin on loppupeleissä puhuttu. Voihan tuossakin olla perää..
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 14:43"]
[/quote]
6
[/quote]
[/quote]
6
[/quote]
No jos se valehtelee? Onko tää ap:n mies nyt hyvä mies vai ei? Jos ei oo hyvä mies niin miks sellasen kanssa olis?
[/quote]
Mutta kun aloittaja ei ilmeisesti ole varma, valehteeko mies. Jos hän kysyy, niin saa sen vastauksen, jonka nainen haluaakin kuulla. Mistä aloittaja voi tietää, onko se valetta vai ei?
Jos edes se ei soita kelloja, ettei miehelle sovi tavata. Siksi kysyminen ei auta mitään, vaan pitää vaatia niitä tekoja. Haluta suhdetta sinne, minne sen itse haluaa viedä. Viedä sitä rohkeasti sinnepäin. Ja jos ei ala tapahtua, niin törmätä siihen seinään. Mieluummin ennemmin kuin myöhemmin. Ei toi mies nyt ainakaan kauhean peitellysti vedätä. Melko äkkiä luulis tuosta löytyvän suhteen "rajat". Ja sit se on siinä.
6
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 14:44"]
[/quote]
kyllä hänkin aloittaa kuvilla ja viesteillä mutta olenhan minä paljon aktiivisempikyselemään hänen kuulumisistaan.. Ja yleensä hän tykkäää minulle kertoa päivästään ja selitellä kaikenlaista. Kyllähän se vastaamatta jättäminen ärsyttää mua ja olen tästä miehelle jo ärjyillyt, ja sekin on loppupeleissä puhuttu. Voihan tuossakin olla perää..
[/quote]
No itäs se mies on selittänyt syyksi, ettei vastaile? Miksi sä hyväksyt mitään selityksiä? Unelmiesi mieheltä? Unelmiesi suhteessa? Tietty joitain kompromissejä pitää tehdä, mutta mitä vehemmän niitä tekee alussa, sen vähemmän pettyy myöhemminkään. Ei nyt toki ihan mahdotonkaan pidä olla, mutta ap, ootsä mahdoton?
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 14:47"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 14:43"]
[/quote]
6
[/quote]
[/quote]
6
[/quote]
[/quote]
Mutta kun aloittaja ei ilmeisesti ole varma, valehteeko mies. Jos hän kysyy, niin saa sen vastauksen, jonka nainen haluaakin kuulla. Mistä aloittaja voi tietää, onko se valetta vai ei?
Jos edes se ei soita kelloja, ettei miehelle sovi tavata. Siksi kysyminen ei auta mitään, vaan pitää vaatia niitä tekoja. Haluta suhdetta sinne, minne sen itse haluaa viedä. Viedä sitä rohkeasti sinnepäin. Ja jos ei ala tapahtua, niin törmätä siihen seinään. Mieluummin ennemmin kuin myöhemmin. Ei toi mies nyt ainakaan kauhean peitellysti vedätä. Melko äkkiä luulis tuosta löytyvän suhteen "rajat". Ja sit se on siinä.
6
[/quote]
No jos ei tiedä että valehteleeko mies vai ei niin siinä pitäs jo hälytyskellot soida, en mä ainakaan sellasen miehen kanssa olis. Mut jokainen tallaa tavallaan. Ja jos mies ei halua tavata niin eiköhän se jo kerro jotain, ap:n kannattais vaan siirtyä eteenpäin.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 14:06"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 14:00"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 13:52"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 13:28"][quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 13:10"] Ap kuuntele minua: mies on peluri. Mies puhuu kanssasi taukoamatta netissä=hän on sinusta kiinnostunut, ja hänellä on paljon aikaa. Hän ei halua tavata=syy ei ole sinä tai kiinnostuksen puute vaan jokin muu. Unohda mies, hänellä on jotakin salattavaa. Pääset paljon vähemmällä jos vain hyväksyt, ettei hän ole sinua varten. [/quote] mies on oikeasti kaveriporukassaan todella nössykkä. Kun hän baarista on tullut vuoden mittaan pois hän on aina umpi humalassa soittanut minulle ja hihitellyt ties mistä. Hän myöntää itsekkin olevansa harmaa aseksuaali ja seksuaallisesti olemme jo muutenkin eri maailmoista. Tottakai pikkutuhmaa silloin tällöin puhumme mutta yleensä se jää omaksi puheekseni. Uskoisin enemmän että mies haluaisi olla enemmän yksin kun peluri, sellainen hihittelevä nössykkä kuitenkin on -ap [/quote] Kun suhtaudut tähän viestiin "ulkopuolisena" ( eli että se olisi jonkun toisen elämästä) niin eikö sinullekin tulisi mieleen sanoa, että hankkiudu tekemisiin sellaisen miehen kanssa, että siitä voi tulla jotain ja unohda tuo ahdistuva, aseksuaali ongelmakimppu?
[/quote]
ymmärrän ulkopuolisen silmissä näkevän tilanteen, ja onhan tuossa perää... Vaikeaa vaan kuvitella lakata jaksamasta arkea häneen kanssaan -ap
[/quote]
Lakata jakamasta? Onko hän sitten uhannut niin? Tarkoitatko siis, että netissä jaatte arkenne. Vai meinaatko sitä, että jaksat jakaa sitä, kun samalla toivot, että aina välillä näkisitte? Riittäiskö se sulle? Vai oletko kaipaamassa lähempääkin tapailua sitten vielä?
[/quote]
jaamme arkemme, anteeksi kirjoitusvirhe, hämmensi varmasti. Ja unelmoida tässä on jo puoli vuotta sitten ja pään kun tyynynn painaa niin ihminen on mielessä kokoajan, tulen onnelliseks kun hän piuhuu minullle. Puhuu hän vaikka ruuastakin- ihan mistä tahansa...-ap