Venlafaxin/ Efexor käyttäjiä?
Onko teillä tullut sivuoireena iho-oireita? Itsellä on ilmestynyt pienen pieniä näppylöitä, ikäänkuin finnejä, mutta nestettä sisällä. Mietin, voisiko liittyä tuohon venlaan, kun samoihin aikoihin ilmestyivät. Sisänsä eivät haittaa, kunhan mietityttää.
Aikaisemminkin on ollut lääke käytössä muutamia vuosia sitten, silloin en muista tällaisia olleen. Toisaalta nyt muutkin sivuoireet ovat olleet erit, mitä viime kerralla.
Enkä nyt kaipaa tähän taivasteluja siitä millaisia myrkkyjä mielialalääkkeet ovat, miten ne saavat riippuvaiseksi ja suurinpiirtein tuhoavat elämäni jne. Ne ovat käytössä vain koska ilman niitä en tällä hetkellä selviäisi päivästä toiseen.
Kommentit (8)
En oo kyllä tommosesta kuullut. Tosin pakkausselosteessa harvinaisena sivuvaikutuksena ihottuma, joten voihan tuo mahdollista olla. Jos asia mietityttää, sinuna kävisin lääkärissä ja kyselisin, olisiko mahdollista kokeilla toista valmistetta. T. Sh
Kyllä, mielialalääkkeet voivat aiheuttaa huonoa ihoa, näppylöitä ja ihottumaa.
Täytyy seuraavassa kontrollissa esitellä niitä. Tuossahan kyllä sanotaan, että iho saattaa herkistyä auringolle, eli sekin voi vaikuttaa (paistaahan se nyt sentään joskus). Oikeastaan muita oireita ei olekaan nyt tullut tullut kuin suun kuivuminen ja nyt ehkä tämä.
En haluaisi vaihtaa, kun muuten toimii mulla niin hyvin.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 11:19"]Täytyy seuraavassa kontrollissa esitellä niitä. Tuossahan kyllä sanotaan, että iho saattaa herkistyä auringolle, eli sekin voi vaikuttaa (paistaahan se nyt sentään joskus). Oikeastaan muita oireita ei olekaan nyt tullut tullut kuin suun kuivuminen ja nyt ehkä tämä.
En haluaisi vaihtaa, kun muuten toimii mulla niin hyvin.
[/quote]
JOs muuten toimii hyvin kannattaa tosiaan punnita tarkkaan puolesta ja vastaan. Ja ehkä se on tosiaan vain se aurinkoihottuma. "Vain".
Minulla on juuri samanlaisia kuvailemiasi näppylöitä! Ennen ei ole ollut, enkä tiennytkään että voisi johtua venloista..
Niin, en tiedä. Tuli vaan mieleen, kun ilmestyivät juuri samoihin aikoihin (pari vk aloituksen jälkeen). Ei niitä paljon olen, mutta muutamia. Lähinnä rinta-vatsa-reisi-alueilla (eli siis siellä, missä on eniten rasvaa).
ap.
Juu ja orgasmikyvyn vie niin että mulla kesti hetki palautua siitä