Mitä tehdä karjalanpaistilihoista
Eli nyt ei nappaa paisti, mutta jääkaapissa on pkt karjalanpaistilihoja ja kaipaan vinkkejä.
Lihakeittoa ei meillä syödä eli se heti pois.
Syötänkö kissoille ;)
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Tee kasviskeitto.
Pari pussia keittojuureksia
Sipuli
Lihaliemikuutio
KarjalanpaistilihatKeitä 3h
Meillä tuota kyllä kutsutaan lihakeitoksi. Yöks
Unkarilainen Gulassi on hyvää ja onnistuu karjalanpaistilihoista
Ruskista lihan pinta paistinpannulla ja kaada uuniastiaan.lisää vettä sipulia,porkkanaa ym. Ja suolaa hyvin ym.muita mausteita.laita uunuin 120 tai alle.anna olla usiamman tunnin...80 asteessa vaikka yön yli.
Vierailija kirjoitti:
Unkarilainen Gulassi on hyvää ja onnistuu karjalanpaistilihoista
Kiitos, tämä on hyvää eikä tullut itselle edes mieleen.
Ap
Possustroganoff ja naudanlihasta palapaisti
Kyllä siitä nyt joku pala pitää kissoillekin antaa.
Tee niistä tomaattikeitto. Nopeasti saat tehtyä tuoreen tomaattikeiton.
Tee ruskea kastike lihoille. Eli paista lihat hyvin sipulin, valkosipulin kera, ja mausta. Hauduta pitkään pannulla, pehmeäksi. Tee ruskea kastike, ja sekoita lihoihin. Hauduta vielä hetki.
Tein itse karjalanpaistia viikonlopuksi. Hyvää on. Suosittelen!
Miksi ostit ko.lihoja jos et tykännykään?
Sorry, että sekaannun ketjuun. Miten saatte niistä kaupan karjalanpaistilihoista mureita? Itsellä ne jää aina sitkeiksi ja on sellaisia ns retaleisia.
Me tykätään ns. Välimeren lihapadasta, taitaa olla k-ruoka-sivujen ohje. Tänään tein tosin ihan tavallista karjalanpaistia, kun Lidlistä sai lihat halvalla ja tiesin erityisesti ukon meillä tykkäävän tuosta ruoasta. Itse tykkään enemmän siitä välimerellisestä versiosta.
Vierailija kirjoitti:
Sorry, että sekaannun ketjuun. Miten saatte niistä kaupan karjalanpaistilihoista mureita? Itsellä ne jää aina sitkeiksi ja on sellaisia ns retaleisia.
Vähintään neljä tuntia matalassa 150 asteen lämmössä tai 125 astetta yli yön. Taatusti mureutuu.
Vierailija kirjoitti:
Tein itse karjalanpaistia viikonlopuksi. Hyvää on. Suosittelen!
Miksi ostit ko.lihoja jos et tykännykään?
Meillä kaupassa osaa käydä muutkin kuin minä, mutta eivät osaa ruokaa tehdä niistä ostoksistaan.
Olutpaisti. Ruskista lihoja pannulla, kaada lihat uunipataan, huuhtele pannu oluella ja kaada olut pataan. Mukaan sipulia, herkkusieniä, luumuja, porkkanaa. Uunissa haudutus ja perunamuusi kaveriksi. Perinteiset porkkanaraaste ja kiinankaali-ananassalaatti kylkeen. Ruoka, joka ainakin meille boomereille maistuu (jos ei ole lopettanut lihansyöntiä).
Hassua, minulla on ollut tänään karjanlanpaisti muhimassa croc potissa. Joku kysyi, miten noi kaupan lihat saa mureiksi - itse ainakin onnistun sillä, että haudutan niitä pitkään... Haudutuspadassa minimi 5 tuntia, ruskistan ne ensin pannulla ja kaadan pannun huuhdeveden sinne pataan sekaan - kiehuvan kuumana. Näin se kypsyminen alkaa heti, kun sen padan ei tarvitse ensin lämmittää itseään ja sitten vasta sisältöä.
Ruskista voissa hyvin molemmin puolin paistinpannulla. Laita hella kolmoselle ja lisää kerma ja haluamasi mausteet. Laita kansi päälle ja anna hautua pari tuntia. Laita lihat sen jälkeen lautaselle riisin kanssa ja keitä liemi kokoon kastikkeeksi.
Tee kasviskeitto.
Pari pussia keittojuureksia
Sipuli
Lihaliemikuutio
Karjalanpaistilihat
Keitä 3h