Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei pitkäaikaistyöttömät, kertokaa kokemuksianne työkykyarviotilaisuuksiin liittyen

Vierailija
26.02.2022 |

Miten meni niin kuin omasta mielestänne moiset arviot?
Itse olin viikon syynättävänä muutama vuosi sitten, ja en ole eläissäni ollut niin typerässä syynissä kuin missä silloin olin työkkärin käskystä - vieläkin ihmettelen, että meidän valtiolla ja kunnilla on varaa laittaa rahaa tuonkaltaiseen turhuuteen pitkäaikaisten työttömien kohdalla.
Kukaan muu ei hyödy kuin palkan edestä he, jotka noita eri hoivalaitoksissa tekevät. Monialakööreineen. Itselläni oli jo tietyt työkyvyttömyyttä aiheuttavat diagnoosit voimassa sinne mennessäni, ja olin jo käynyt lääkärin määräämissä kuntoarvioissa muualla, ja b-todistukset kainalossani oli jo haettu työkyvyttömyyseläkettä, jota ei vakuutuslaitos/kela hyväksyneet, vaan arvioivat johonkin työhön olevan vielä kykenevä, mutta jättivät kertomatta, kuka on se työnantaja, joka palkkaa jo valmiiksi työkyvyttömän ihmisen töihin.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jossain hoivalaitoksessa tehtäisiin työkykyarviointeja?

Ja miksi sinut laitettiin sellaiseen, ja kuka laittoi?

Vierailija
2/12 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä niissä testattiin ja miten? jos viikko  meni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko toimia sama taktiikka kuin työhaastatteluunkin joutuessa mutta kiveä kengässä ei voi käyttää koska kengän joutuu mahdollisesti ottamaan pois. Monen päivän valvominen ja suihkussa käymättömyys ennen testiä. Jos tukka ei kiillä tarpeeksi, sivele margariinia. Risaisimmat ja likaisimmat vaatteet. Vähän rommia paidalle käryämään. Kiistää kaikenlaiset ongelmat elämänhallinnassa. Välttää ihmisten silmiin katsomista. Jupisee itsekseen ja liikuttaa suuta kun toinen puhuu. Lakritsinamun sulattaa suussa ja tahrii etuhampaat niillä. Antaa hyvän työ- ja sopeutumiskyvyttömän vaikutelman kun keskustelun seuraamisesta tulee äärimmäisen hankalaa univajeenkin takia. Muistaa kysyä millaiset terveysvakuutukset joka tapauksessa.

Vierailija
4/12 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäaikaistyöttömien työkykytarkastuksia järjestetään kunnan piikkiin erilaisissa kuntoutusyksiköissä; ihan sama, missä ja mikä sen paikan alkuperäinen tarkoitus on.

Taustalla on vaan syynätä pitkään työttöminä olevien terveyden tila, vaikka heidän työttömyytensä syynä on  vain työpaikkojen puute.

Kuntia rasittaa ns. sakkotyöttömät, ja heistä maksettava osittainen korvaus kelalle tai työttömyyskassaan. Siinä on se syy, että pitäisi saada vaikkapa jotain terveydellistä estettä löytää, jotta jos vaikka se pitkäaikainen työtön saataisiin tuupattua eläkkeelle.

Vierailija
5/12 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tutkittavana vuosia sitten. Sain lausunnon, jossa sanottiin, ettei minusta ole nivelvaivojen takia työhön jossa pitäisi kyykistellä ja kumartua eikä käsillä näpertelyyn. Se lähetettiin suoraan työkkäriin ja minä sain itse kopion.

Menin työkkäriin, jossa minulle oli tarjolla paikka päiväkodissa 2-vuotiaan vilkkaan tytön avustajaksi. Hyvin ottivat huomioon sen lääkärin lausunnon.

Sielläpä sitten päiväkodissa kumartelin ja kyykistelin sen vahdittavani ja muiden lasten kanssa ja näpertelin kaikenlaisia askarteluja seuraan puoli vuotta särkylääkkeiden voimalla.

Vierailija
6/12 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TE-toimiston virkailija suoraan sanoen pakotti karenssilippua heiluttaen, jos en olisi luovuttanut lupaa terveystietojeni luovuttamiseksi kaiken lisäksi vieläpä!

Vierailija
7/12 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te-toimisto ja kunnan sossu ovat nykyisin yhteistoiminnassa ajamassa pitkään työttömänä ollutta työtöntä pois työkkärin kirjoilta rasittamasta kunnan taloutta. Huom: Sakko!

Keksittävähän se on jokin vika työttömästä, miksi ihminen on jäänyt työttömäksi kunnassa, jossa ei ole työpaikkoja kaikille.

Vierailija
8/12 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä siellä tehdään viikko?! Kai jonkun kuntotestin ja pari höpöttelytuokiota vetäisi lyhyemmässäkin ajassa.

Vierailija
9/12 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unettomuudesta kärsivänä menisin ihan romuksi, jos pitäisi olla viikko jossain muualla kuin kotona. Varmaan pitää jakaa vielä huonekin jonkun muun kremppaisen kuorsaajan kanssa.

Vierailija
10/12 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TE-toimiston virkailija suoraan sanoen pakotti karenssilippua heiluttaen, jos en olisi luovuttanut lupaa terveystietojeni luovuttamiseksi kaiken lisäksi vieläpä!

No kun lain mukaan et ole työkyvytön, jos et kykene sitä dokumentein osoittamaan. Voitaisiin tehdä niin, että ei mitään todistuksia, mutta haet tasan tarkkaan kaikkia niitä töitä, joihin määrätään. Et ole oikeasti sairas, sinä teeskentelet.

Vierailija
11/12 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te-toimisto ja kunnan sossu ovat nykyisin yhteistoiminnassa ajamassa pitkään työttömänä ollutta työtöntä pois työkkärin kirjoilta rasittamasta kunnan taloutta. Huom: Sakko!

Keksittävähän se on jokin vika työttömästä, miksi ihminen on jäänyt työttömäksi kunnassa, jossa ei ole työpaikkoja kaikille.

Mistä olet keksinyt, että työpaikan pitää olla asuinkunnassa? Jos olisi noin, niin kunta voisi lempata liiat asukkaat pois samantien, jos ei ole omistusasuntoa.

Vierailija
12/12 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut tällaisessa.

t. 15 vuotta työttömänä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän