Kuukuppifanaatikot sidevihaajat, kysymys
Alkaako teillä kuukautiset aina minuutilleen samaan aikaan, vai pidättekö kuukuppia varalta koko ajan käytössä?
Tulipahan vaan mieleen, kun itsellä vaihdevuosiaika käsillä ja oli kahdet kuukautiset kolmen viikon sisällä.
Kommentit (28)
Mun kupilla on oma teemamuki ja keittiössä oma pieni kattila :)
Mä pidän joskus kuppia muutamankin päivän etukäteen, kun en ole varma, milloin kuukautiset alkaa. Jos on sellaista menoa, että ei olisi niin helppo heti laittaa kuppia tarvittaessa. Esim. jos lähden pitemmälle junamatkalle niin helpointa on laittaa kuppi varmuuden vuoksi valmiiksi. Ja oikeasti sisällä se kuppi kulkee mukana mukavasti ja hygienisesti, eikä tarvi miettiä, onko se laukussa mukana :) Ja öisin saatan pitää, jos odotan kuukautisten alkavan. Se on niin vaivaton pitää.
Mulla on aina välillä sellaista, että tuntuu että nyt ne alkaa ja vähän näkyy tuhruakin, eikä ne sitten alakaan vielä muutamaan päivään.
En käytä (vielä) kuukuppia, mutta mulla menkat alkaa yleensä vatsanväänteillä ja kunnon kivuilla. Siitä tietää varautua. Kestosidettä voisin käyttää hätävarana esim yöllä kun kiertopäivät on niin pitkällä että voisi alkaa.. Kyllähän noita vahinkoja on paristi sattunut että lakanat veressä (vuodan hyvin runsaasti).. lopetan muovisiteiden käytön (aloitan kuukupin käyttämisen) raskauden jälkeen kun kierrot taas alkaa.. :)
Mulla alkaa useimmiten aamuisin vessassakäynnin yhteydessä, siinä se on helppo laittaa paikoilleen. Jos oon jossain muualla kun kotona menkkojen arvioidun alkamisajankohdan aikaan, voin laittaa kupin jo etukäteen. Eihän se miltään sisällä tunnu ja tyhjäämisestäkään ei juuri tarvi huolehtia.
Mä laitan kupin paikoilleen aina päivää/paria ennen kun kuukautisten pitäisi alkaa. Kuppihan on todella huomaamaton, joten parin päivän extrakuppeilut ei haittaa yhtään.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 23:32"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 23:29"]Onko teillä sitten vessa aina käsillä? Entä jos alkaa yöllä?
[/quote]
Mulla on aina kokoontaitettava vessa Luis Vittonin käsilaukussa, mihin valutan kaikki eritteet jos on tarve.
[/quote]
Kakalla van Kotona is back!
Onko sulla tamponi jatkuvasti sisällä, varmuuden vuoksi?
Mun menkat alkaa yleensä aina pienellä tuhnuvuodolla. Valkovuoto muuttuu aavistuksen nudeksi, sitten ruskeaksi. Silloin laitan kupin paikalleen. Mun menkat tulee kuin kello, ajallaan vaikka tässä iässä monella on menopaussi jo ohi