Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kenellä varaa käydä töissä?

Vierailija
18.07.2015 |

Oletteko koskaan laskeneet paljonko oikeasti koko talouteen jää rahaa jos saa kotihoidontukea+kuntalisää tai jos käy töissä. Palkka saa olla tosi hyvä jotta kaikki työssäkäynnin kulut saa katettua. Esim. Kahden lapsen hoitomaksut ja ekaliokkalaisen ip kerhomaksu vie äkkiä lähes koko käteen jäävän palkan. Siihen vielä bensakulut, autonpitokulut yms. Niin äkkiä on huomattavasti kalliimpaa käydä töissä. Mutta aika hyvä vaihtoehto tehdä lyhennettyä työpäivää, siihen saa tukea n. 270e/kk eli kattaa hoitomaksun ja vähän bensakulujakin. Mut pätee vaan alle 3 v.

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika huono palkka saa olla ettei kannata! Kyllä mun ainakin kannattaa vaikka olenkin ns. matalapalkka-alalla.

Vierailija
2/74 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 22:01"]No aika huono palkka saa olla ettei kannata! Kyllä mun ainakin kannattaa vaikka olenkin ns. matalapalkka-alalla.
[/quote]Ainakaan 2000e palkalla ei kannata. Tappiolle menee ellei asu työpaikan vieressä, sitten alkaa olla plusmiinus nolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kannata. Netto1500. Päivähoitomaksut 580. 2 autoa oltava.

Vierailija
4/74 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 21:58"]

Oletteko koskaan laskeneet paljonko oikeasti koko talouteen jää rahaa jos saa kotihoidontukea+kuntalisää tai jos käy töissä. Palkka saa olla tosi hyvä jotta kaikki työssäkäynnin kulut saa katettua. Esim. Kahden lapsen hoitomaksut ja ekaliokkalaisen ip kerhomaksu vie äkkiä lähes koko käteen jäävän palkan. Siihen vielä bensakulut, autonpitokulut yms. Niin äkkiä on huomattavasti kalliimpaa käydä töissä. Mutta aika hyvä vaihtoehto tehdä lyhennettyä työpäivää, siihen saa tukea n. 270e/kk eli kattaa hoitomaksun ja vähän bensakulujakin. Mut pätee vaan alle 3 v.

[/quote] Mä en käy töissä koska olen laskenut että mun pitäis tienata bruttona yli 4500 euroa kuukaudessa jotta taloutemme hyötyisi työssäkäynnistäni ihan oikeasti.

Vierailija
5/74 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1300/kk ei kannata enkä ole enää 8 vuoteen käynytkään.

Vierailija
6/74 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te ette neuvottele niin että työantaja kustantaa teidän työssäkäymisen kulut? Itselleni ei tulis kuuloonkaan käydä työssä ellei työnantaja maksaisi työmatkakuluja esim. tarjoamalla työsuhdeauton tai kuukausilipun.

Vierailija
7/74 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän Suomessa kannata muutenkaan käydä töissä, kun palkkataso on ihan persiistä elinkustannuksiin nähden.

Vierailija
8/74 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 22:02"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 21:58"]

[/quote] Mä en käy töissä koska olen laskenut että mun pitäis tienata bruttona yli 4500 euroa kuukaudessa jotta taloutemme hyötyisi työssäkäynnistäni ihan oikeasti.
[/quote]Juuri näin. 2000e palkalla jää talouteen vähemmän rahaa + et ei ole aikaa lapsille.

Vierailija
9/74 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 22:02"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 21:58"]

[/quote]

Oletkohan nyt laskenut ihan oikein? Voisitko vähän avata tätä laskelmaa?

Vierailija
10/74 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä kokopäivätyöstä ainakin joitain satkuja enemmän jää käteen. 

Mitä nyt arvostaa? Jos arvostaa kotona oloa lasten kansaa, niin sitten valitsee sitten niin. Mutta ei niin matalaa palkka voi olla, ettei siitä jotain hyödy, vaikka matkakulut lasketaan. 

Vierailija
11/74 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 21:58"]

[/quote]En ole laskenut. Minulle töissä käyminen on aina ollut todella kannattavaa, kun en saa noita lapsiperheille syydettäviä yhteiskunnan tulonsiirtoja.

t. lapseton, autoton akateeminen duunari

Vierailija
12/74 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä tämä sossuyhteiskunta on. Kotona makaaminen kannattaa. Prkl..tästä on tultava loppu. Mua ei todellakaan haluta elättää sitä sakkia, joka lisääntyy kuin kanit. Ja koko elämä eletään toisten rahapussilla. Tyhmyys ja köyhyys näet periytyy. Tilastoja löytyy. Geeniperimä heikkenee heikkenemistään, koska fiksut eivät voi eivätkä halua lisääntyä pelkän naimisen ilosta. He tekevät lapsia määrän kuin voivat hyvin elättää. Ikävä kyllä joutuvat yhä enemmän tuomaan ruokaa Pölhö-Kustaitten tenaville, joista ei ikinä tule veronmaksajia tähän yhteiskuntaan.

Vierailija
13/74 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000e palkka, verojen yms. Jälkeen jää n. 1450, päivähoitomaksut kahdesta n. 550e + ip kerholainen 140 e on jo 690e. Bensakulut n. 250e eli ollaan jo 940 eurossa. Tähän tulee päälle lukuisia muita kuluja mut ollaan jo tappiolla kun kotihoidontukea ja kuntalisää saisi n. 600e. Eli 2000e palkalla jää reilusti tappiolle jos menee töihin.

Vierailija
14/74 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 22:09"]Tätä tämä sossuyhteiskunta on. Kotona makaaminen kannattaa. Prkl..tästä on tultava loppu. Mua ei todellakaan haluta elättää sitä sakkia, joka lisääntyy kuin kanit. Ja koko elämä eletään toisten rahapussilla. Tyhmyys ja köyhyys näet periytyy. Tilastoja löytyy. Geeniperimä heikkenee heikkenemistään, koska fiksut eivät voi eivätkä halua lisääntyä pelkän naimisen ilosta. He tekevät lapsia määrän kuin voivat hyvin elättää. Ikävä kyllä joutuvat yhä enemmän tuomaan ruokaa Pölhö-Kustaitten tenaville, joista ei ikinä tule veronmaksajia tähän yhteiskuntaan.
[/quote]
Vituttaako akatermista kusipäätä :D

Vierailija
15/74 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Ihmisillä pitäisi olla sen verran moraalia, että tekisivät töitä vaikka saisivatkin sossurahoja enemmän jollain keplottelulla. Tää maa on kohta samassa jamassa kun Kreikka ja porukka ei vaan tajua.... Nostaa vaan tyytyväisinä tukia ja valittaa kun palveluista joudutaan leikkaamaan. Surullista. 

Vierailija
16/74 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 22:09"]

Tätä tämä sossuyhteiskunta on. Kotona makaaminen kannattaa. Prkl..tästä on tultava loppu. Mua ei todellakaan haluta elättää sitä sakkia, joka lisääntyy kuin kanit. Ja koko elämä eletään toisten rahapussilla. Tyhmyys ja köyhyys näet periytyy. Tilastoja löytyy. Geeniperimä heikkenee heikkenemistään, koska fiksut eivät voi eivätkä halua lisääntyä pelkän naimisen ilosta. He tekevät lapsia määrän kuin voivat hyvin elättää. Ikävä kyllä joutuvat yhä enemmän tuomaan ruokaa Pölhö-Kustaitten tenaville, joista ei ikinä tule veronmaksajia tähän yhteiskuntaan.

[/quote]

Toistaiseksi olen käynyt, tulot vähän toistakymmentä tuhatta netto. En asu sosialistessa yhteiskunnassa ja lähtevät heti kun korkeakoulut on suoritettu!

Vierailija
17/74 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lapset lähtevät 

/17

Vierailija
18/74 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 22:09"]Tätä tämä sossuyhteiskunta on. Kotona makaaminen kannattaa. Prkl..tästä on tultava loppu. Mua ei todellakaan haluta elättää sitä sakkia, joka lisääntyy kuin kanit. Ja koko elämä eletään toisten rahapussilla. Tyhmyys ja köyhyys näet periytyy. Tilastoja löytyy. Geeniperimä heikkenee heikkenemistään, koska fiksut eivät voi eivätkä halua lisääntyä pelkän naimisen ilosta. He tekevät lapsia määrän kuin voivat hyvin elättää. Ikävä kyllä joutuvat yhä enemmän tuomaan ruokaa Pölhö-Kustaitten tenaville, joista ei ikinä tule veronmaksajia tähän yhteiskuntaan.
[/quote]Vitun rikas. Ei ole kaikilla varaa käydä töissä vaikka haluaisi!

Vierailija
19/74 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 22:13"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 22:09"]Tätä tämä sossuyhteiskunta on. Kotona makaaminen kannattaa. Prkl..tästä on tultava loppu. Mua ei todellakaan haluta elättää sitä sakkia, joka lisääntyy kuin kanit. Ja koko elämä eletään toisten rahapussilla. Tyhmyys ja köyhyys näet periytyy. Tilastoja löytyy. Geeniperimä heikkenee heikkenemistään, koska fiksut eivät voi eivätkä halua lisääntyä pelkän naimisen ilosta. He tekevät lapsia määrän kuin voivat hyvin elättää. Ikävä kyllä joutuvat yhä enemmän tuomaan ruokaa Pölhö-Kustaitten tenaville, joista ei ikinä tule veronmaksajia tähän yhteiskuntaan. [/quote] Vituttaako akatermista kusipäätä :D

[/quote]

Rintamalla tavataan kommunistinoita

Vierailija
20/74 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä vähän pohtinut, että pienten lasten äitejä pitäis kannustaa olemaan kotona. Paljon hyödyllisempää olisi heidän olla töissä kenellä ei ole mitään järkevää tekemistä kotona. Älytöntä yhteiskunnan maksaa lasten hoidosta, kun lapsettomia tai vanhempien lasten äitejä riittäis töihin pilvin pimein..