Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäätävä ihonalainen finni - auttaisiko kosmetologi?

Vierailija
18.07.2015 |

Kasvoissani on todella iso ihonalainen finni, jossa ei ole päätä. Antibioottikuurikaan ei tunnu auttavan tähän ainakaan nopeasti. 

Aiemmista keskusteluista luin, että kosmetologit ovat puhkaisseet näitä. Kuitenkin pari kosmetologia, joilta olen asiaa kysynyt, ovat kieltäytyneet rikkomasta ihoa. Olisiko kenelläkään tietoa pääkaupunkiseudun kosmetologeista, jotka tällaista tekisivät? 

Plastikkakirurgien tiedän operoivan näitä, mutta kosmetologi varmaankin tekisi halvemmalla ja nopeammin.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se lähde sinnikkäällä puhdistamisella? Puhdistusmaito,kasvovesi, jossa alkoholia, niin kuivuminen alkaa. Saunakin saattaisi edesauttaa finnin puhkeamista

Vierailija
2/13 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen voi itsekin puhkaista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuva

Vierailija
4/13 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse yrittänyt puhkaista, mutta pinta on kova eikä kantti kestä painaa läpi. Taitaa neulatkin olla turhan paksuja. Ap

Vierailija
5/13 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee neulalla reikä ja laita hunajaa päälle. Tai teepuuöljyä.

Vierailija
6/13 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä noihin pirulaisiin oikein mikään muu tunnu tepsivän kuin aika. Ja se ettei niitä räplää vaikka mieli kovasti tekisikin. Terävällä ja puhtaalla neulalla voi tottakai yrittää, mutta yleensä se tökkiminen vain pahentaa sitä. 

Ainoa mikä minulla on pidemmässä juoksussa noihin kamaliin paukamiin auttanut on antibioottipohjainen voide Clindoxyl. Tuon voiteen aloittamisen jälkeen noita ei ole tullut. 

Vierailija
7/13 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on kipeähkö, niin se on merkki siitä, että on jo loppusuoralla, eli katoaa ihan itsekseen pois. Ei kannata räpelöidä jos ei ole selkeästi sellaista keltaista päätä tarjolla. Iho rikkoutuu, tulehdus pahenee ja arpi on vielä rumempi kuin itse finni, jos sitä rupeaa itse puristelemaan. Sinkkivoidetta yöksi kerros, niin se yleensä kypsyttää finnin  ja parantaa ihon, jos siinä on arpi.

Vierailija
9/13 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä kosmetologit poista, lääkäriin mars!

Vierailija
10/13 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Desinfioi tulella hakaneula ja ota näppykohta sormiesi väliin (ei satu niin paljon neulalla tökkiminen), töki muutamia reikiä ja laita apteekista ostettavaa finnivoidetta tai hammastahnaa yöksi oikein köntti siihen päälle. Ne kuivattavat aineet pääsee sinne sisälle ja alkaa parin näin tehdyn kerran jälkeen jo kuivahtamaan, yleensä kerrasta. Muutoin nämä saattavat itselläni olla siellä jopa puoli vuotta tai vuodenkin, mutta tämä konsti on tepsinyt hyvin.

Aiemmin oli apteekissa Brevoxyl-aknevoidetta, mutta sitä ei taideta enää myydä. Nyt tuo Basiron taitaa olla vahvin.

Vierailija
11/13 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman voit tehdä itsekin, kuin maksaisit kosmetologille. Paremminkin itse. Seuraa finniä, jolloin siihen päälle ilmestyy reiän näköinen kohta ja sitten vaan rajulla kädellä pursottamaan. Tai höyrystä kattilan päällä ihon aluetta, jolloin ihohuokonen aukeaa ja tökkö on autuaampi tulemaan uloa. Rippuen patista, joko yrität aluksi saada reiän alta puristettua pienen alun ulos, jotta ihoon tulee reikä mistä mönjä tulee ulos. Sitten kun alat kunnolla hommiin, paina patin alapuolelta, jolloin taju meinaa lähteä mutta mönjä tulee ulos. Suosittelen kaatokänniä ja kaverin tekemään tuon sinulle. Olen joskus puristanut kaveriltani selästä halkaisijaltaan 3 sentin finnin, meinas lähtee itseltäkin taju, kun katselin sitä loputonta pursuavaa tahnan määrää. Mutta hyvä tuli lopulta, kesti jonkin aikaa että ihokohta rauhoittui, ongelmaa ei enää ollut. Vois se pursuttava kaverikin olla kännissä, suosittelen.

Vierailija
12/13 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvoista! Tähän asti puhkominen on ollut tehotonta, kun patti on ilmeisesti niin syvällä, että vain vähän verta olen saanut tulemaan. Kuivattavat aineet ovat aika riskialttiita, kun pahimmassa tapauksessa pinta kuivuu ja patti jämähtää kuivan pinnan alle... Taidan odotella muutaman päivän, jos vaikka joku pistokohta ilmaantuisi.

Vierailija
13/13 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiero kostealle iholle suolaa (merisuolaa) ja anna kuivua, ainakin itse ole saanut kuivatettua tuolla konstilla useammankin ison patin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän