Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milä viikoilla olet jäänyt sairaslomalle?

27.09.2006 |

Millä viikoilla olet jäänyt lopullisesti pois töistä ennen äitiysloman alkua ja mikä on ollut vaivasi/oireesi?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 30+0, kun huomattiin että kohdunsuu on pehmentynyt ja kohdunkaulankanava lyhentynyt. Lääkärille minut laitetttiin siis varmuuden vuoksi kivuttomien supistusten takia, vaikka tunsinkin itseni täysin työkuntoiseksi! Työni kuitenkin fyysisesti raskasta hoivaosastolla, yötyötä!

MiaMik rv 40+0

Vierailija
2/22 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suoraan 4 viikon kesälomalta.

Vaivana oli selkäkivut, sekä huonovointisuus.

Työ pääosin seisomatyötä,

ja jonkun verran joudutaan käyttämään " vaarallisia-aineita" , joita ei saisi hengitellä raskaus aikana (eikä kyllä muutenkaan).

Aika on kyllä käynyt pitkäksi,

mutta pian tulee varmasti vipinää, kun pikkuinen syntyy.

Ja toivottavasti kaikki odotusvaivatkin kaikkoisivat samalla.

rv.37+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...varhennetun äitiysloman alkuun saakka. Olen kassalla töissä, eikä selkä kestä istumista. Seisominenkaan ei onnistu, koska silloin työasento on edessä pönöttävän mahan takia huono, ja toisekseen supistelee paljon. Kauppias ei ollut halukas tarjoamaan siirtoa muihin tehtäviin (eipä niitä paljon ruokakaupassa olekaan), joten jään nyt sitten sairaslomalle pitemmäksi aikaa (rv 28-32, jolloin alkaa äippäloma).

Kandi rv 26+6

Vierailija
4/22 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olen opiskelija, ja tuo kassatyö on vain osa-aikaista. Jatkan luennoilla istumista rv 39 saakka, mikäli suinkaan jaksan.

Vierailija
5/22 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäin pois työstä selkä- ja liitoskipujen takia. Työskentelen päiväkodissa.

Mayella rv 40

Vierailija
6/22 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä minullakin selkä, joka ei 8 tunnin päivittäistä istumista kestänyt... Itse siis tein toimistotyötä, koko päivä koneella istuen. Selkä alkoi oireilla heti kesäloman jälkeen rv 27 alkaen, mutta tuonne 31 viikolle sinnittelin. Sen jälkeen musta ei totta tosiaan ollut enää töissä istumaan.

Vierailija
7/22 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut laitettiin pakkolepoon rv18 supistelujen vuoksi. Olen sairaslomalla varhennettuun äitiyslomaan saakka, vaikka ei enää tarvi vuoteessa vain oleskellakaan. Syynä siis noi kivuliaat supistelut, jotka on jo pieniä muutoksia aiheuttaneet kohdunsuulla.

Olen kotisairaanhoidossa töissä.

Ardisia rv23+2

Vierailija
8/22 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä levosta ei ole ollut sitten töihin paluuta; laitoshuoltaja

Nyt alkaakin sitten ensi vkolla varhennettu äitiysloma; aika tosin ei ole tullut pitkäksi kun täällä 2 rasavilliä lasta touhottaa ympäriinsä, onneksi mies ollut kotosalla; tosin nyt joutuu aloittaa koulussa käymisen että valmistuisi jouluun mennessä, joten jään lasten kanssa sitten yksin kotiin hetkellisesti.

Lepoon määrättiin ennakoivien supistusten takia ja pahoinvoinnin joka ei hellittänyt ja tuohon lisänä lanneselän kipu

Vierailija
9/22 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alun perin virtsatientulehduksesta johtuvien supistelujen ja kohdunkaulan pehmenemisen vuoksi, mutta sairaslomaa jatkettiin myöhemmin selkäkivuista johtuen. Tein istumatyötä, joka kävi tosi pahasti selkään.

Karssuli rv 40+6

Vierailija
10/22 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni puhui että on sairaslomalla varhennetun äitiysloman alkuun. Pitääkö äitiysloma aloittaa silloin ensimmäisenä päivänä kun on mahdollista jos joutuu sairaslomalle?

Vai voiko olla sairaslomalla siihen asti kun on työnantajalle ilmoittanut jäävänsä alunperin äitiyslomalle?

Vierailija
11/22 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

syynä selkäkivut, uudelleen alkanut oksentelu, huimaus, fyysinen uupumus ja työn vaativuus sekä työpaikan sisäilmaongelmat, jotka pahensivat vointia. olen kuullut, että toiset ovat saaneet helposti sairasloman. mä jään sairaslomalle vain pakon edessä ja tuolloin oli pakko, kun en enää pystynyt töihin, mutta piti kyllä selitellä ja tavata kahta eri lääkäriä. se oli vähän ikävää. erinomainen ratkaisu oli. sain itseni hyvään kuntoon runsaalla levolla ja päivittäisellä liikunnalla (johon en töissä ollessa pystynyt) ja olin elämäni kunnossa kun vauva syntyi.

saa nähdä, miten tällä kerralla käy, nyt olo on ainakin vielä oikein hyvä.

Eliane 17+1

Vierailija
12/22 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vakaa käsitykseni on, että äitiyslomalle jäädään silloin kuin on ilmoittanutkin eikä pidä jäädä yhtään sen aiemmin, vaikka joutuisikin sitten pitkälle sairaslomalle. Se on sitten eri asia, jos osa on ilmoittanut jo syystä tai toisesta alkavansa äitiyslomalle aikaisemmin kuin 30 päivää ennen laskettua aikaa.

Vierailija
13/22 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään tapauksessa jäädä äitiyslomalle ennen aikojaan vaikka saikulla onkin. Pitäkää nyt hyvä tavaton oikeuksistanne kiinni! Kukaan ei voi sellasta vaatia... Äitiysloma on sinua ja pientä vauvaasi varten, yhteistä aikaa. Sairasloma taas raskauden aikaisia ongelmia varten.

Mä jäin siinä rv 25 aikoihin jo sillä olin seisomatyössä eikä taukoja ollut lainkaan työpäivän aikana jos kiireistä. (juu, ei kuullosta kovin lailliselta ja on muute iso firma suomes jonka kaikki tietää, että silleen!) Eli en saanut ollenkaan istahtaa ja veri ei päässyt oikein päähän saakka. Heikotusta, pyörtyilyä... kaikkea mitä siitä seuraa!

Jäin pois ettei kävis pahemmin. Yhen kerran selälleen kaatuminen/pyörtyminen riitti ja taistelin ittelleni saikun.

Nyt on ihana tuhiseva 3kk vanha poitsu tuossa vieressä! <3

Soffu (joka haikailee hieman jo salaa takaisin tänne puolelle)

Vierailija
14/22 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitinkin tuossa, että mun oli vaikea saada saikkua. mulle lääkäri sanoi, että olisi nyt ainakin pitänyt ottaa varhennettu äitiysloma, jos oli epäilyksiä siitä, että selkä alkaa oireilla. sanoin, ettei taloudellisia mahdollisuuksia ole, koska en missään nimessä halua viedä vauvaa vielä aikaisemmin hoitoon ja ei ole varaa olla kotihoidontuella. tosi kurjalta kyllä tuntui. lääkäri syytti mua myös kaupankäynnistä sairasloma-asialla ja ehdotti että mulla on päässä vikaa.

neuvolassa sain kuulla, etten ollut ihan ainut, joka oli pahoittanut mielensä. en mennyt enää kyseiselle lääkärille, enkä mene tässäkään raskaudessa.

Eliane 17+2

Vierailija
15/22 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli äiti aloittaa äitiysloman silloin kuin itse haluaa, sillä ei ole mitään väliä, että joutuuko sairaslomalle ennen sen alkua. Kuten joku tuossa edellä kirjoitti, niin sairaslomaa saa siksi, ettei ole työkykyinen. Ei työkyvyn puutteen takia tarvitse sairastaa ns. omalla ajalla eli mammalomalla. Eihän kukaan muukaan sairastunut työntekijä joudu sairastamaan esim. kesälomiaan pois pitäen!

Jos on ehtinyt ennen sairasloman alkua hakea äitiyslomaa varhennettuna, niin sitten se on pakko myös varhennettuna aloittaa. Mutta ei niin, että sairaslomapaperin saatuaan pitäisi alkuperäisiä suunnitelmia muuttaa.

Vierailija
16/22 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. jäin sairaslomalle rv.32 ennenaikaisten supistuksien takia. Olin kolme viikkoa sairaslomalla ja sitten mammaloma alkoi. Pelkäsin että aika olisi jäänyt pitkäksi mutta ei jäänyt.

Toista odotan nyt. Mammaloma pitäis, kelan sivun laskurin mukaan, alkaa 20.2.07, hyvää jos jaksan vuoden loppuun asti. Istumatyötä teen ja lonkat ja selkää kärsii kyllä tästä. Mutta, päivä kerralla eteenpäin

Vierailija
17/22 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on menossa rv 25 ja tähän mennessä kaikki on mennyt hyvin vaikka olen suht raskaassa työssä. Työpäivät on normaali 8 tuntia, mutta seisomatyötä kaupassa. Meillä ei ole myyntipisteessämme tuoleja, eli ainut hetki kun pääsee istumaan on 30min ruokatauko päivässä. Nyt on tällä viikolla jalat olleet iltaisin ihan turvoksissa eikä tukisukista ole ollut apua hirveästi,kun kantapäätkin kipeytyy jatkuvasta seisoskelusta.

Toinen ongelma ja ehkä kurjempi on supistusten lisääntyminen. iltaisin on vatsa ollut aivan kivikova supistuksista ja viime yönä jopa heräsin useaan otteeseen pisteleviin supistuksiin joita oli erityisesti vatsan alla, aivan alavatsalla. Tänään töissä supistelu on jatkunut ja kun jouduin kävelemään vajaan kilometrin töiden jälkeen alkoi alapäässä myös sattumaan ilkeästi, ikäänkuin paineen tunnetta ja vähän kuumotusta.

Neuvola ja lääkärintarkastus on ens torstaina ja mietinkin että uskallanko sinne asti odottaa, tietysti jos olo käy tästä kurjemmaksi on varmaan parempi mennä lääkäriin...?

-Outi

Vierailija
18/22 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tarjottu neuvolassa sairauslomaa jostain rv 22 lähtien supistelun takia. Paikat ovat pysyneet kiinni, mutta koska edellinen synnytys oli yllättäen ennenaikainen, nyt ollaan varovaisempia.

Nyt on 30 viikkoa täynnä. Aion käydä töissä viikon, pari ja sitten siirtyä lähinnä kotiin tekemään töitä. Onneksi työni ei ole erityisen raskasta ja järjestelyvaraa löytyy.

Vierailija
19/22 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin tänään omaan terveyskeskukseen kun on ollut noita kipeitä suppareita (yöllä saanut oikein nukuttua kun alavatsa ja alapää oli ihan kireänä ja vihloi ja jalat on olleet tosi kipeät muutaman päivän tuosta seisomatyöstä, ei palaudu aamuun mennessä kuntoon) ja kysyin pääsisikö käymään että saisin sairaslomaa tämän päivän että saisin lepuuttaa itseäni. Noh, siellä oltiin sitä mieltä että he varaavat ajan neuvolaan. Meni hetki ja neuvolatäti soitti ja kysyi vointiani ja oli sitä mieltä että hän laittaa minut myös lääkärille.

Lopputuloksena oli valkuaista plussan verran virtsassa, kohdunkaula oli vähän pehmentynyt, mutta täysin kiinni. Lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä että parempi levätä nyt kunnolla ja laittoi sairaslomalle 2 viikoksi. Sitten on kontrolli ja katsotaan mitä tapahtuu...

Vierailija
20/22 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

OMK80, katottiinko sulta tulehduksen mahdollisuus (bakteerivaginoosi)?