Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua kissa-paralleni!

Vierailija
18.07.2015 |

Huomasin tänään kissallani yläselässä aivan karvattoman kohdan, noin. 3cm läpimitaltaan, joka on todella suuri pienikokoiselle kissalle. Iho ei ole mennyt rikki, mutta märkii selvästikkin pahanhajuista mätää. Kissan koko yläselkä on arka eikä anna yhtään koskea. Kissa yrittää kovasti raapia selkäänsä ja saakin sieltä aina lisää karvaa tuppoina irti. Varmaan kissa itse raapimisellaan saanut koko märkivän alueen aikaan, mutta mistä sitten raapiminen johtuisi. Onko kellään ollut mitään samankaltaista kissallaan. Tarvitsen nyt jotain apua. Olisiko paras vain soittaa eläinlääkäriin heti maanantaina ja varata aika, vai olisiko jotain mitä voisin nyt kotona kokeilla. Kauheata katsoa miten oma kullanmuru huutaa kivusta, eikä anna edes minun koskea itseensä.3

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pientä kissaparkaa!!! Soita eläinlääkäriin, ota rahaa mukaan, ota isä/naapuri/täti/setä/kummi joku aikuinen mukaan ja pikapikaa lääkäriin! Vai olisko joku av-mamma läheltä jolla on auto? Missä asut ap? Kissa tarvitsee lääkäriä nyt heti. Jos oma äiti ei ymmärrä niin ota toinen aikuinen avuksi!

Vierailija
22/63 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kissalla samat oireet ja oli niin suuri ihonalainen paise ettei kissaa enää voinut pelastaa. Veisin heti eläinlääkäriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei olisi Hot spot? Mutta komppaan edellisiä, lääkäriin heti. 

Vierailija
24/63 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan heti päivystykseen!

Vierailija
25/63 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jos punkin purema tulehtuu, ja infektio päässyt pahasti leviämään, EIKÄ sitä lainkaan hoideta, niin eläin voi menehtyä.

Ei todennäköistä, mutta aloittaja-AP:n tapauksessa mahdollista - viestit kertovat siitä, ettei kissasta huolehdittu ollenkaan.

Enkä edes halua tietää, kuinka nuori eläin oli.

[/quote]

Olet oikeassa, on mahdollista. Pahan tulehduksen olisi helposti taltuttanut antibiootti.

Kuinka voi olla niin saamaton ja sokea, ettei hoidata isoa märkivää haavaa/paisetta tms lääkärillä, kun eläin huutaa kivusta?!

Vierailija
26/63 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, kissasihan piti olla *sisä*kissa. Miten on mahdollista?

Vierailija
27/63 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa ihmettelen

ihme punkki kun sisäkissaan hyökkää

tässä keississä ei sitten lopulta saatu eläinparalle diagnoosia 

tekisi mieli diagnosoida ap mutta kilttinä ihmisenä annan olla

vihaiseksi ja murheelliseksi sai tämä tapaus

Vierailija
28/63 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minun tekisi myös ap:lle sanoa jotakin, mutta fiksuna ihmisenä tiedän, ettei tuonkaltaiselle ihmiselle kannata netissä kirjoittaa mitään. Surullista, toivotonta. Ja turhaa.

Jos tuntisin ko. 17-vuotiaan ja hänen perheensä, sanoisin kasvokkain. Mutta epäilen, että heillä on täällä jo toiset avunpyynnöt:

miksi kakka on ruskeaa, puolitatko leikkeleet, onko joulupukki homo, monelta heräätte, kekä tykkää jennivartiaisest, onko ruotsalaiset tyhmiä, kuinka käytän dödöä, mitä mieltä reisistäni, mix mulla ei oo kavereita, ottaisitko maatiaisen vai rotukissan

Vierailija
29/63 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti kissa itse raapinut sen märkivään kuntoon. Onko lähellä niskaa? Omalla kun oli korvapunkkeja niin niskan raapi ihan ruvelle.

Vierailija
30/63 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 11:51"]

No minun tekisi myös ap:lle sanoa jotakin, mutta fiksuna ihmisenä tiedän, ettei tuonkaltaiselle ihmiselle kannata netissä kirjoittaa mitään. Surullista, toivotonta. Ja turhaa.

Jos tuntisin ko. 17-vuotiaan ja hänen perheensä, sanoisin kasvokkain. Mutta epäilen, että heillä on täällä jo toiset avunpyynnöt:

miksi kakka on ruskeaa, puolitatko leikkeleet, onko joulupukki homo, monelta heräätte, kekä tykkää jennivartiaisest, onko ruotsalaiset tyhmiä, kuinka käytän dödöä, mitä mieltä reisistäni, mix mulla ei oo kavereita, ottaisitko maatiaisen vai rotukissan

[/quote]

Hei haloo, SEHÄN ON VAIN KISSA!

Vierailija
31/63 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan raukka oli raapinutkin, koska märki. 

Ja tässä se ero, että sinä hoidit korvapunkista kärsivän kissasi. Aloittaja ap ei tehnyt mitään auttaakseen eläintä. Tai joo: palstaili tänne. 

Ei kyllä eläinten ystävänä kaksinen fiilis lukea tätä ketjua (meillä perheessä koira ja kaksi kissaa, sisäkissoja)

tv Kolmen teinin äiti 

Vierailija
32/63 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, nyt ei ollut otollinen keskusteluketju sarkasmille.

Vierailija
33/63 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo vain itselles!

Mun "vain kissa" on mulle paljon rakkaampi kuin moni (kehittymätön) ihminen.

Vierailija
34/63 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

He haloo, eivät eläimet tunne kipua kuten ihmiset!

Mistäs tiedämme, ettei ap:n kissa vaan teeskennellyt! 

(... ja muita idioottikysymyksiä...)

Vierailija
35/63 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Varsinkin "ottaisitko maatiaisen vai rotukissan"

Vierailija
36/63 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten kisu voi? :(

Vierailija
37/63 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
38/63 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin, nyt heti. Ok?

Vierailija
39/63 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 20:06"]

Voisin soittaa kyllä eläinlääkäriin äitiltäni kysymättäkin, mutta kissan kuljetus lääkäriin omin päin onkin sitten toinen juttu.

[/quote]

Soititko edes eläinlääkäriin?! 

Vierailija
40/63 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 18:26"]

Huomasin tänään kissallani yläselässä aivan karvattoman kohdan, noin. 3cm läpimitaltaan, joka on todella suuri pienikokoiselle kissalle. Iho ei ole mennyt rikki, mutta märkii selvästikkin pahanhajuista mätää. Kissan koko yläselkä on arka eikä anna yhtään koskea. Kissa yrittää kovasti raapia selkäänsä ja saakin sieltä aina lisää karvaa tuppoina irti. Varmaan kissa itse raapimisellaan saanut koko märkivän alueen aikaan, mutta mistä sitten raapiminen johtuisi. Onko kellään ollut mitään samankaltaista kissallaan. Tarvitsen nyt jotain apua. Olisiko paras vain soittaa eläinlääkäriin heti maanantaina ja varata aika, vai olisiko jotain mitä voisin nyt kotona kokeilla. Kauheata katsoa miten oma kullanmuru huutaa kivusta, eikä anna edes minun koskea itseensä.3

[/quote]

Kauheata lukea miten aloittajalla aikaa/järkeä/sydäntä/jaksamista/varaa postailla av-palstalle tekemättä mitään kärsivän eläimen hyväksi.

Ei mene aloittajan nuoren iän (17) tiliin. 

Soitto ell-päivystykseen ei olisi tullut kalliiksi.

Ja seuraavaksi: leiki pehmoeläimillä, helppoa ja halpaa. Eivät juurikaan sairastele.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi