Miten tuo avioliittolaki nyt menee?
Ehditäänkö lakimuutos vahvistaa, ennen kuin aito avioliitto -aloite tulee eduskunnan käsiteltäväksi?
Kommentit (80)
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 20:00"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 19:57"]
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 19:07"]Millä vuosisadalla nämä ihmiset oikein elävät? En tunne ketään joka avoimesti vastustaisi tasa-arvoista avioliittolakia. Mistä näitä ilkeitä, ahdasmielisiä koulukiusaajia oikein löytyy? [/quote] Minä vastustan! Enkä todellakaan ole ilkeä! Kiltimpää ihmistä saa hakea. :) Enkä ikinä ole koulukiusannut ketään. En ole edes uskovainen, tai no uskon omalla tavallani kyllä. Tämä on periaate kysymys, ei mitään muuta. Minä saan olla tätä mieltä ja muut olkoot mitä huvittaa. On hyvin ikävää haukkua eri mieltä olevat ahdasmielisiksi koulukiusaajiksi. Oikeastaan te olette niitä kiusaajia nyt tässä kohtaa. Pelkkää haukkumista ym teidän suunnalta olen saanut lukea. Itse taas en ole haukkunut ketään. :)
[/quote]
Ai sinä et olisi ilkeä, hahhah! Siis jos vastustaa "periaatteesta" toisten oikeuksia avioliittoon, on kyllä kaikkea muuta kuin mukava.
Miten oma elämäsi muuttuu siitä, että kaksi homoa jossain pääsee naimisiin? Aivan, ei yhtään mitenkään. Jos siis vastustat heidän onneaan, et ole mitään muuta kuin KIUSAAJA. Olet niin ilkeä, että olet SOKEA omalle ilkeydellesi. Kannattaa hakeutua esim. psykologin juttusille.
[/quote]
No ohhoh. Tekstisi läpi paistaa oma ilkeytesi sekä inhottava ja katkera maailmankatsomuksesi. Minä kerroin ihan ystävällisesti oman mielipiteeni ja sinä hyökkäät noin aggressiivisesti. Katso peiliin, sieltä näet ihmisen joka tarvitsee apua. Miksi minun pitäisi hyväksyä homoliitot ja sinun mielipiteesi jos sinä et hyväksy minua ja minun mielipidettäni? Miksi sinun hyväksymisesi olisi millään tavalla hyväksyttävämpi kuin minun?
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 20:54"]
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 20:00"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 19:57"] [quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 19:07"]Millä vuosisadalla nämä ihmiset oikein elävät? En tunne ketään joka avoimesti vastustaisi tasa-arvoista avioliittolakia. Mistä näitä ilkeitä, ahdasmielisiä koulukiusaajia oikein löytyy? [/quote] Minä vastustan! Enkä todellakaan ole ilkeä! Kiltimpää ihmistä saa hakea. :) Enkä ikinä ole koulukiusannut ketään. En ole edes uskovainen, tai no uskon omalla tavallani kyllä. Tämä on periaate kysymys, ei mitään muuta. Minä saan olla tätä mieltä ja muut olkoot mitä huvittaa. On hyvin ikävää haukkua eri mieltä olevat ahdasmielisiksi koulukiusaajiksi. Oikeastaan te olette niitä kiusaajia nyt tässä kohtaa. Pelkkää haukkumista ym teidän suunnalta olen saanut lukea. Itse taas en ole haukkunut ketään. :) [/quote] Ai sinä et olisi ilkeä, hahhah! Siis jos vastustaa "periaatteesta" toisten oikeuksia avioliittoon, on kyllä kaikkea muuta kuin mukava. Miten oma elämäsi muuttuu siitä, että kaksi homoa jossain pääsee naimisiin? Aivan, ei yhtään mitenkään. Jos siis vastustat heidän onneaan, et ole mitään muuta kuin KIUSAAJA. Olet niin ilkeä, että olet SOKEA omalle ilkeydellesi. Kannattaa hakeutua esim. psykologin juttusille. [/quote] No ohhoh. Tekstisi läpi paistaa oma ilkeytesi sekä inhottava ja katkera maailmankatsomuksesi. Minä kerroin ihan ystävällisesti oman mielipiteeni ja sinä hyökkäät noin aggressiivisesti. Katso peiliin, sieltä näet ihmisen joka tarvitsee apua. Miksi minun pitäisi hyväksyä homoliitot ja sinun mielipiteesi jos sinä et hyväksy minua ja minun mielipidettäni? Miksi sinun hyväksymisesi olisi millään tavalla hyväksyttävämpi kuin minun?
[/quote]
Passiivisaggressiivisuus ei ole yhtään sen kummempi tapa reagoida.
ohis
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 18:24"]
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 18:18"]
Ehditäänkö lakimuutos vahvistaa, ennen kuin aito avioliitto -aloite tulee eduskunnan käsiteltäväksi?
[/quote]
Se on vahvistettu jo! 1.3.2017 tulee voimaan.
Tuo nykyinen lakialoite jo säädetyn lain kumoamiseksi tulee lakivaliokunnan käsittelyyn loppuvuoden/alkuvuoden aikana ja siellä se joko äänestetään nurin tai mahdollisesti otetaan eduskunnan käsittelyyn.
[/quote]
Upeaa, siis homouden varjolla jopa nyt laitetaan asiat niin ettei voi enää edes kumota, mikäli tehdään joku huono laki? Jos vaikka jopa rasistinen laki menee vahingossa läpi sitä ei voi enää edes kumota. Sillälailla! Mitähän seuraavaksi.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 18:22"]
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 18:19"]Mitä väliä? Tuo menee käsittelyyn, mutta ei johda sen kummempaan. Eli kyllä homoliitot tulevat toteutumaan. [/quote] Nykyhallituksella en ois niin varma :(
[/quote]
Ei ole hallituksen asia vaan eduskunnan. Ja tässä eduskunnassa on enemmän tasa-arvon kannattajia kuin viime eduskunnassa.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 18:26"]
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=40301
Suomeen halutaan myös pakkohomoutta, vähän niinkuin pakkoruotsi, kohta kaikkien on pakko opiskella homoudesta ja hyväksyä väkisin homous.
[/quote]
Älä huoli, ei sua kukaan pakota homoseksiin.
Joku kysyi että miksi homot haluavat osaksi instituutiota jossa heitä ei hyväksytä? Miksi tosiaan? Miksi homolle tuputetaan lapsena ja nuorena paskaa rakastavasta Jeesuksesta ja sitten murrosiässä sanotaankin että äikkistä, ei vaiskaan, olet saastainen, olet perverssi, olet sairas, olet Jumalalle kauhistus!!!
Onhan tää nyt ihan naurettavaa, miten Suomen kaltaisessa sivistysvaltiossa edelleenkin tapellaan siitä, saavatko homot mennä keskenään naimisiin. Seuraavaksi varmaan aletaan kiistellä vasenkätisten avio-oikeudesta, kun eiköhän sieltä Raamatusta löydy jokin jae, joka pystytään vääristelemään ja irroittamaan kontekstistaan vasenkätisyyttä vastaan. Uskomatonta.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 19:57"]
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 19:07"]Millä vuosisadalla nämä ihmiset oikein elävät? En tunne ketään joka avoimesti vastustaisi tasa-arvoista avioliittolakia. Mistä näitä ilkeitä, ahdasmielisiä koulukiusaajia oikein löytyy? [/quote] Minä vastustan! Enkä todellakaan ole ilkeä! Kiltimpää ihmistä saa hakea. :) Enkä ikinä ole koulukiusannut ketään. En ole edes uskovainen, tai no uskon omalla tavallani kyllä. Tämä on periaate kysymys, ei mitään muuta. Minä saan olla tätä mieltä ja muut olkoot mitä huvittaa. On hyvin ikävää haukkua eri mieltä olevat ahdasmielisiksi koulukiusaajiksi. Oikeastaan te olette niitä kiusaajia nyt tässä kohtaa. Pelkkää haukkumista ym teidän suunnalta olen saanut lukea. Itse taas en ole haukkunut ketään. :)
[/quote]
Olet ahdasmielinen: Todennäköisesti mielipiteesi perusteella ja osittain sen takia, lähipiirissäsi ei ole yhtäkään seksuaalivähemmistöön kuuluvaa. Haluat kieltää toisilta samat oikeudet kuin itseltäsi, vaikka oikeudet eivät vaikuta keihinkään muihin kuin niihin, jotka menevät keskenään naimisiin. Olet silloin ahdasmielinen, et uskalla tulla ulos omasta ahtaasta ajatusmaailmastasi ja asettua muiden asemaan.
Olet myös koulukiusaaja: Koska vastustat ihmisoikeuksia, annat mielipiteelläsi vaikutusta yhteiskunnan asenteisiin ja sinun asenteesi on se, että sateenkaariperhe ei ole yhtä arvokas kuin vaikkapa ydinperhe. Lapsesi ottavat sinun asenteistasi mallia ja tuovat sen koulussa tahallisesti tai tahattomasti esille.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 18:19"]
Toivottavasti "aito" avioliitto -aloite kumotaan.
[/quote]
Ei sitä tarvi kumota, se vaan hylätään. Tasa-arvoisen avioliittolain peruminen on yhtä todennäköistä kuin naisten äänioikeuden peruminen, tämä on myös aitoavioliittoaloitteen tekijöiden toivelistalla.
Voivoi lepakkojen paniikkia, että saako oikein lain nojalla nu**ia toista ämmää!! hyyyiiii yyööökkkkkk! Phyiii! oksennus!
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 19:53"]
Miksi homot haluavat osaksi instituutiota jossa heitä ei hyväksytä? Tämä on mietityttänyt alusta asti. Kirkon on olemassaolonsa uhalla aloitettava homoparien vihkiminen jos tasa-arvoinen avioliittolaki tuleepi voimaan. Joten turha väittää ettei tällä ole mitään tekemistä kirkon kanssa :D Uskovaiset saataisiin pois homoparien kimpusta sillä että erotettaisiin suoraan avioliitto kirkosta. Sitten eivät voi mankua täällä jumalan nimeen :)
Eli muutetaan avioliitto pariliitoksi. Eli silloin homoparit saavat kaipaamansa juridiset oikeudet lapseen/holhottavaan. Heteroparit voisivat edelleen mennä kirkossa silti avioliittoon, ehkä. Eli ne jotka kunnioittavat avioliiton kristillisiä arvoja, voisivat mennä kirkossa naimisiin. Olen perimmiltäni sitä mieltä että lapsi tarvitsee lähtökohtaisesti isän ja äidin, mutta maailma muuttuu ja sen nimessä ehdottamaan kompromissia. Silti pelottaa mihin biologian ja evoluution lakeja uhmaava marginaaliryhmän vuoksi tehtävä muutos johtaa lasten kannalta. Mutta perinteistä avioliittoa en sotkisi tähän.
Jos homopareja alettaisiin vihkiä kirkossa, olisi koko kristinuskon perusta laitettava uusiksi :) Raamattu on kristinuskon perusta, ymmärrän sen vaikka en olekkaan mikään himouskovainen.
[/quote]
Suksi vittuun sen kirkkosi kanssa. Tasa-arvoinen avioliittolaki ei liity mitenkään kirkkoon.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 21:43"]
Voivoi lepakkojen paniikkia, että saako oikein lain nojalla nu**ia toista ämmää!! hyyyiiii yyööökkkkkk! Phyiii! oksennus!
[/quote]
? No nyt meni ohi. Ei kai siihen lakia tarvita, jos haluaa maata saman sukupuolen kanssa? Ellei lakikirjasi ole raamattu.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 18:32"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 18:24"]
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 18:18"]
[/quote]
Se on vahvistettu jo! 1.3.2017 tulee voimaan.
Tuo nykyinen lakialoite jo säädetyn lain kumoamiseksi tulee lakivaliokunnan käsittelyyn loppuvuoden/alkuvuoden aikana ja siellä se joko äänestetään nurin tai mahdollisesti otetaan eduskunnan käsittelyyn.
[/quote]
Hienoa :) Olin jäänyt jotenkin siihen käsitykseen, että se olisi jäänyt uuden eli nykyisen eduskunnan vahvistettavaksi.
[/quote]
Katsoin edustajat lävitse vaalikoneen vastauksien kautta. Homoliittolaki kaatunee äänin 110-89
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 18:19"]
Toivottavasti "aito" avioliitto -aloite kumotaan.
[/quote]
Ei sitä tarvi kumota, se vaan hylätään. Tasa-arvoisen avioliittolain peruminen on yhtä todennäköistä kuin naisten äänioikeuden peruminen, tämä on myös aitoavioliittoaloitteen tekijöiden toivelistalla.
[/quote]Väärin. Naisten äänioikeus on yllättäen lähes kaikille ihan ok, vaikka Raamattu kieltää sen homoutta voimakkaammin.
Menkää äkkiä marssimman niitten dildojenne kanssa että pääsisitte oikein aviossa käyttämään niitä strap onejanne !!! Onneksi koko homma prrutaan pian!
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 21:49"]
Menkää äkkiä marssimman niitten dildojenne kanssa että pääsisitte oikein aviossa käyttämään niitä strap onejanne !!! Onneksi koko homma prrutaan pian!
[/quote]Sovinistien bileet, älä huoli, ei kaikki "muutu lesboiksi" vaikka tasa-arvoinen avioliittolaki hyväksytäänkin.
Jos homoilla on oikeus mennä naimisiin, se ei tule poistamaan sitä faktaa, että te oliot silti häpeätte itseänne. Yksikään esim. miespuolinen homo ei ikinä puhu omasta yksityiselämästään mitään, koska se on normaalien ihmisten mielestä niin kuvottavaa ja sairasta. Poistaako tämä avioliittolaki sen, että homoista tulee ns. normaaleita yksilöitä? Vitut.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 21:50"]Jos homoilla on oikeus mennä naimisiin, se ei tule poistamaan sitä faktaa, että te oliot silti häpeätte itseänne. Yksikään esim. miespuolinen homo ei ikinä puhu omasta yksityiselämästään mitään, koska se on normaalien ihmisten mielestä niin kuvottavaa ja sairasta. Poistaako tämä avioliittolaki sen, että homoista tulee ns. normaaleita yksilöitä? Vitut.
[/quote]Totta!
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 19:53"]
Miksi homot haluavat osaksi instituutiota jossa heitä ei hyväksytä? Tämä on mietityttänyt alusta asti. Kirkon on olemassaolonsa uhalla aloitettava homoparien vihkiminen jos tasa-arvoinen avioliittolaki tuleepi voimaan. Joten turha väittää ettei tällä ole mitään tekemistä kirkon kanssa :D Uskovaiset saataisiin pois homoparien kimpusta sillä että erotettaisiin suoraan avioliitto kirkosta. Sitten eivät voi mankua täällä jumalan nimeen :)
Eli muutetaan avioliitto pariliitoksi. Eli silloin homoparit saavat kaipaamansa juridiset oikeudet lapseen/holhottavaan. Heteroparit voisivat edelleen mennä kirkossa silti avioliittoon, ehkä. Eli ne jotka kunnioittavat avioliiton kristillisiä arvoja, voisivat mennä kirkossa naimisiin. Olen perimmiltäni sitä mieltä että lapsi tarvitsee lähtökohtaisesti isän ja äidin, mutta maailma muuttuu ja sen nimessä ehdottamaan kompromissia. Silti pelottaa mihin biologian ja evoluution lakeja uhmaava marginaaliryhmän vuoksi tehtävä muutos johtaa lasten kannalta. Mutta perinteistä avioliittoa en sotkisi tähän.
Jos homopareja alettaisiin vihkiä kirkossa, olisi koko kristinuskon perusta laitettava uusiksi :) Raamattu on kristinuskon perusta, ymmärrän sen vaikka en olekkaan mikään himouskovainen.
[/quote]
Eihän kirkon tarvitse homoja vihkiä, vaikka laki tuleekin voimaan. Onhan kirkolla nytkin oikeus päättää ketä vihkii.