Alkoholin äkillinen lopettaminen
Hei vauvvattajat. En ole koskaan kärsinyt alkoholismista. Pari kertaa elämässäni on ollut joitakin putkia jolloin olen juonut alkoholia useamman päivän putkeen. Olen elänyt kriisissä ja ahdistuksessa tämän kesän. Minulle on sattunut paljon ja elämäni on muuttunut radikaalisti tämän kesän aikana. Tämä on johtanut siihen että olen "lääkinnyt" itseäni alkoholilla ahdistukseen ja unohtaakseni tämänhetkisen elämäntilanteen. Olen juonut alkoholia runsaasti viimeisen kuukauden aikana, välipäiviä on ollut mutta muuten olen juonut lähes päivittäin ... Vähintään tissutellut :\ nyt olen valmis lopettamaan tämän kauhean juoppoputken. Onko totta että tälläisen putken jälkeen alkoholin juomista ei saisi lopettaa seinään. Eli kysymykseni on juuri tämä että onko alkoholin äkillinen lopettaminen keholleni liian raskasta. En koe tällä hetkellä fyysistä riippuvuutta, mutta järkyttävää ahdistusta ja lisko aamuja. Help! Olen 27 vuotias nainen. En kaipaa syyllistämistä tai ilkeitä kommentteja, vaan fiksua keskustelua.
Kommentit (18)
En uskaltaisi lopettaa seinään, mutta vähennä muutama päivä ja sitten voit lopettaa.
Sori jos tämä on kyseenalainen neuvo, mutta bentsot voi auttaa vieroitusoireisiin. Esim. Opamox. Mutta jos niihin turvaudut, älä juo samalla, ongelmat pahenee...
Onnea lopettamiseen!
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 16:36"]Sori jos tämä on kyseenalainen neuvo, mutta bentsot voi auttaa vieroitusoireisiin. Esim. Opamox. Mutta jos niihin turvaudut, älä juo samalla, ongelmat pahenee...
Onnea lopettamiseen!
[/quote] En uskalla kokeilla, tulen helposti riippuvaiseksi asioista ja kuka tietää ettei näiden bentsojen kanssa menis överiksi. -ap
Olisiko turvallisinta mennä A-klinikalle. Siellä ainakin tiedetään varmasti uskaltaako lopettaa kuin seinään vai onko odotettavissa krampeja sun muuta ikävää. Soitto auttavaan puhelimeenkin voisi helpottaa oloasi. Usein käy niin, että jos hankkii ns. korjaussarjan, uusi huppeli onkin edessä. Tsemppiä joka tapauksessa!
Mä lähtisin niin, että tänään 3-4 koko päivän aikana, huomena 2-3 koko päivän aikana, jos pahana, niin 1 pullo vielä 3 päivänä korkillinen kerrallaan.
No ei tuo mitään ongelmatonta ole, kyllä alkoholismilta vahvasti vaikuttaa, sano mitä sanot.
Katkon kautta on turvallisinta. Jos katkaiset kotona ja ilman lääkkeitä, niin saatko jonkun seuraksi? Kaveri voi sitten soittaa apua jos alkaa näyttää siltä.
2 kuukautta, joka päivä 24 olutta. Sitten äkki stoppi ja vaeltamaan. Elossa...
Tällainen aloitus oli jokin aika sitten. Etkö silloin saanut juomista loppumaan?
Katkolle ja sieltä A-klinikan asiakkaaksi. Klinikoilla keskustellaan terapeutin kanssa ja puretaan ongelmavyyhteä, jottei sitten tulevaisuudessa olla saman kysymyksen edessä. Selvä riippuvuushan sinulla on alkoholiin ja yhdellä sanalla sitä kutsutaan alkoholismiksi.
quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 16:59"]Mä lähtisin niin, että tänään 3-4 koko päivän aikana, huomena 2-3 koko päivän aikana, jos pahana, niin 1 pullo vielä 3 päivänä korkillinen kerrallaan.
[/quote]
Parempi lopettaa heti, krapula tulee jokatapauksessa. Ja ihan samanlainen riski tuossa on saaha delikka kun seinään lopettamisessaki - elimistö on tottunu alkoholiin ja joutuu nyt olemaan ilman sitä.
Jos pelottaa, hakeudu ensiapuun, sanot että on ollu putki päällä etkä osaa lopettaa/pelkäät vierotusoireita. Sairaalassa antavat tarpeen mukaan lääkkeitä/nesteytystä, oot siellä hyvissä käsissä. Tsemppiä <3
T:sh
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 17:13"]
quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 16:59"]Mä lähtisin niin, että tänään 3-4 koko päivän aikana, huomena 2-3 koko päivän aikana, jos pahana, niin 1 pullo vielä 3 päivänä korkillinen kerrallaan.
[/quote]
Parempi lopettaa heti, krapula tulee jokatapauksessa. Ja ihan samanlainen riski tuossa on saaha delikka kun seinään lopettamisessaki - elimistö on tottunu alkoholiin ja joutuu nyt olemaan ilman sitä.
Jos pelottaa, hakeudu ensiapuun, sanot että on ollu putki päällä etkä osaa lopettaa/pelkäät vierotusoireita. Sairaalassa antavat tarpeen mukaan lääkkeitä/nesteytystä, oot siellä hyvissä käsissä. Tsemppiä <3
[/quote]
HEH HEH.. Päivystykseen menet niin nauravat ulos. Sitten arki aamuna varaat aikaa TK-lääkärille. Hoitaja sanoo ihan suoraan.... " ole juomatta pari viikkoa sitten ota yhteyttä, tässä on auttavan puhelimen numero. ... "
Joten miten se katkaisu on? Kyllä hienot ajatukset ja toimeenpiteet on. Ne ei vaan toimi.
Tuollaiset kesän mittaiset putket ovat oikeastaan pientä. Minä olin lähes koko ajan päissäni parisekymmentä vuotta. Viisi vuotta sitten päätin alkaa elämään toisenlaista elämää ja lopetin juopottelun saman tien. Hengissä olen edelleen.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 17:22"]
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 17:13"]
[/quote]
[/quote]
HEH HEH.. Päivystykseen menet niin nauravat ulos. Sitten arki aamuna varaat aikaa TK-lääkärille. Hoitaja sanoo ihan suoraan.... " ole juomatta pari viikkoa sitten ota yhteyttä, tässä on auttavan puhelimen numero. ... "
Joten miten se katkaisu on? Kyllä hienot ajatukset ja toimeenpiteet on. Ne ei vaan toimi.
[/quote]
Kyllä meille akuuttiosastolle tulee omasta päivystyksestä katkolaisia pariksi päivää bentsoille. Lähtevät siitä sitten kuka minnekin, yritetään saada pidempään hoitoon ja lääkäri auliisti kyllä lähetteitä laittelee jos vaan sossulta löytyy maksuhaluja ja asiakkaalta menohaluja. Todella ikävää, jos näin ei ole muualla.
T. Toinen hoituri
En osaa vastata, mutta vointeja nuorelle tytölle!